Mitä olet tehnyt tänään lapsesi kanssa?
Olisi kiva kuulla, mitä tavallisena torstaina lapsiperheissä tehdään. Tarkoitan siis muta kuin pakollisia syömisiä ja pesuja tms. Ehkä siitä saa ideoitakin kivoihin touhuihin.
Me leikimme ulkona palloilla ja piirsimme katuliiduilla. Iltatoimien jälkeen vielä luetaan kirjaa.
Kommentit (57)
Aamu meni koomaillessa mulla sekä 1v 9kk lapsella. Katottiin kaksi jaksoa Mimmien muskaria nauhalta ja vaan valuttiin ja koitettiin herätä. Sen jälkeen hän oli mukana ruuanlaitossa ja sitten vihdoin saatiin itsemme ulos pihalle. Siellä hän "auttoi" minua puutarhahommissa. :) Se oli molemmista hauskaa. Päiväuniltaan herättyä lähdettiin kahdestaan uimarannalle missä viihdyttiin pari tuntia. Isin kanssa kävivät sitten vielä maitokaupassa ja iltatoimien jälkeen luettiin iltasadut. Johonkin väliin saippuakuplia, metsämansikoiden ja vattujen poimimista, muurahaisten ihmettelyä, yms. ohikiitäviä hetkiä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:17"]Hoidon jälkeen ollaan vain istuttu katsomassa telkkaria. Käytiin ensin kaupassa. Välissä ollaan syöty. Olen masentunut...
[/quote]
Ja senkö piikkiin pistät? Kuule mene psykologille ja hae apua, lapsesi nimittäin on myös osakärsijä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:17"]Hoidon jälkeen ollaan vain istuttu katsomassa telkkaria. Käytiin ensin kaupassa. Välissä ollaan syöty. Olen masentunut... [/quote] Ja senkö piikkiin pistät? Kuule mene psykologille ja hae apua, lapsesi nimittäin on myös osakärsijä.
[/quote]
Kylläpä tässä ketjussa on kovasti ihmisiä, joilla on tarve nostaa itsetuntoaan lyttäämällä toisia. Valitettavasti se on aika kehno lääke.
Aamulla vastasin tekstariin, puolen tunnin kuluttua menin sen luokse, vein vähän tavaroita, käytiin kaupungilla asioilla, jokirannassa lounaalla, Myllyssä taas asioilla ja ruokakaupassa, vein kotiinsa nukkumaan, menee yöksi töihin, juteltiin paljon ja meillä oli hauskaa, meillä on aina hauskaa yhdessä ja uskoisin että hänkin on samaa mieltä. Toiselle lähetin terveisiä kun ei ehtinyt meidän kanssa lounaalle, hänet tapaan huomenna.
Leikitty pihalla ja bongailtu pienlentokoneita, käyty kaupassa, luettu kirjaa.
Koulun ja töiden jälkeen syötiin, sitten lähdettiin koko sakki rantsuun. Kotiin kaupan kautta, lapset vielä ulos. Kasilta sisälle, iltatoimet ja nyt sängyissään. Kiva päivä.
Oltiin päivä sisällä ja lähinnä leikittiin lasten 1v. ja 3v. kanssa. Iltasella esikoinen lähti isänsä kanssa käymään traktorihommissa ja kuopus lähti minun matkaan kauppaan, käytiin myös lenkille ja leikittiin hiekkalaatikkolla. Iltakylpy ennen yöunille menoa.
Autoin esikoista läksyissä ja kuuntelin kuopuksne murheita. Olin vasta kuudelta kotona (kuten joka päivä) joten eipä tuossa paljoa kerkeä ennen kuin lapset menevät nukkumaan.
Hoitopäivän jälkeen askartelin töitä varten, siinä lapset "auttoivat" ja piirsivät isille kirjeet. Syötiin ja mentiin uimaan. Sitten luin perinteisesti iltasaduksi tunnin kirjoja suomeksi ja enkuksi.
Aamulla heti pihalle jonne tehtiin maja remonttiylijäämästä tavarasta. Sitten kävelylle mummolaan. Ruuan jälkeen leipastiin pannari. Ilta ulkona majassa, hiekkiksellä ja kiikussa. Naapuri käväs lastensa kans. Vanhin pojista kävi päivällä isän mukana ruoka- ja rautakaupassa. Leikittiin legoilla ennen nukkumaan menoa. Touhukas päivä ja kivat rusketusraidat itselläni.
Pojat 6v ja 8v. Katsoin isomman kans läksyt, syötiin ja kierrettiin koko perheellä 18 väylän frisbeegolfrata. Sitten saunottiin ja iltapala. Nyt jo nukkuvat.
Oltu kyläilemässä ja illemmalla naapureiden kanssa leikkipuistossa. Molemmissa vierähti sen verran aikaa, ettei ns.pakollisten toimien jälkeen jäänyt aikaa muuhun. Liian vähän tunteja vuorokaudessa!
Olen itse lomalla, joten oli enempi aikaa touhuta lasten kanssa. Esikoisen vein aamulla kerhoon ja olin itsekin siellä mukana, koska oli ensimmäinen kerta. Iltapäivällä mentiin lasten kanssa leikkipuistoon, jossa ei oltu aiemmin käyty. Illalla katsoin esikoisen kanssa Kaapoa. Lapset 3 ja 1,5 v.
Saunottiin porukalla, pitkään ja hartaasti.
Minä ja lapset käytiin neljättä päivää tutustumassa päiväkotiin ja sen jälkeen mentiin koko perhe käymään kaupassa ja syömässä hampparia. Sitten oltiin vielä pihalla tunnin verran jonka jälkeen tultiin kotiin. Katsottiin pikkukakkosta (mitä noi lapset nyt hetken jaksaa katsoa) ja sitten otin nokkaunet sohvalla ja mies korjaili jotain, lapset leikki ja pyöri ja kävi heittelemässä minua leluilla. Pikkuhiljaa tuli iltapala-aika pienempi meni nukkumaan, isukki kaverilleen. Isompi katsoi hiukan vielä muumeja puhelimella ja sit laitettiin pyykit koneeseen yhdessä ja sit isompikin unten maille. Vähän on hurjaa kun arki muuttuu mutta helpottavaa että tähän saakka sentään kaikki on mennyt paremmin kuin uskalsin toivoa.
Laitettiin ruoka yhdessä kerrankin. Ruoan jälkeen piti lähteä lenkille, mutta muksut halusivat minut mukaansa uimaan. Sanoin, että lenkkipäivä, eli ei käy.
Keksivät sitten, että juokse sinne uimarannalle, he pyöräilevät. No mikäs siinä. Sinne juoksin pyörien perässä ja hyppäsin minäkin hyppytornista juoksuvaatteet päällä..=)
Sitten mutkan kautta (jätskikioskin) kautta vielä kotiin, mukava 8km lenkki. Hieno iltapäivä oli..Hoksasin, että lenkin voi tosiaankin yhdistää myös yhdessäoloon, ei sinne aina tarvitse mennä yksin..=)