Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olet tehnyt tänään lapsesi kanssa?

Vierailija
20.08.2015 |

Olisi kiva kuulla, mitä tavallisena torstaina lapsiperheissä tehdään. Tarkoitan siis muta kuin pakollisia syömisiä ja pesuja tms. Ehkä siitä saa ideoitakin kivoihin touhuihin.

Me leikimme ulkona palloilla ja piirsimme katuliiduilla. Iltatoimien jälkeen vielä luetaan kirjaa.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 3v ja 1,5v kotihoidossa. Aamulla aamiainen ja leikkiä, tehtiin maja olohuoneeseen, leikittiin kilpa-ajoja pikkuautoilla ja vaihdettiin yhdessä vuodevaatteet ja pyyhkeet (niistä saa kivoja kasoja ja piiloja). Lounas ja pienmpi unille, isompi leikki hiljaisia leikkejä (luetaan kirjaa, katsotaan padilta jotain tai jutellaan hiljaa). Välipala ja musiikkia - leikittiin soittimilla ja kuunneltiin youtuben lastenjutuista biisejä, tanssittiin ja sellaista. Välillä pari kakkakriisiä, raivaria ja pesukoneen lapsilukon oivallus. Isä töistä päivälliselle, sitten kauppaan ja loppuilta ulkona touhuamista. Sitten kylpy, iltapuuro, satu ja nukkumaan. 

Vierailija
2/57 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 1,5 v. Aamupäivällä oltiin vähän aikaa pihalla. Poimittiin mustikoita ja puolukoita suuhun, kateltiin kun isä teki ulkohommia ja haettiin pyykit narulta. Päikkäreiden jälkeen lähdettiin mökille. Uitiin ja touhuttiin laiturilla, ja taas syötiin marjoja, tällä kertaa marjapuskista. Siinä se päivä sitten menikin kesästä nauttien :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikittiin paljon yhdessä 1v poikani kanssa

Vierailija
4/57 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:59"] [quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:17"]Hoidon jälkeen ollaan vain istuttu katsomassa telkkaria. Käytiin ensin kaupassa. Välissä ollaan syöty. Olen masentunut... [/quote] Ja senkö piikkiin pistät? Kuule mene psykologille ja hae apua, lapsesi nimittäin on myös osakärsijä. [/quote]   Tiedän, että lapseni kärsii. Normaalisti onkin enemmän isän kanssa, mutta nyt isä työmatkalla. Nukahti vasta puoli 11, varmaankin kun ei ollut saanut kuluttaa energiaansa. Eli "lusmuilu" toisessa päässä pidentää iltaa toisesta päästä.. En tiedä mikä sitten olisi ollut kevyintä.. :/ [/quote] Leikkipuisto? Lapselle kaveriseuraa ja itse voit vaikka lukea kirjaa. Tai laitat alkuun jonkun askartelun ja ihailet sitten tuloksia.

[/quote]

Masentuneelle se leikkipuistoon lähtö voi olla niin korkean muurin takana, ettei sen ylitys tuosta noin vaan käy. Samoin kuin se askartelujen alkuun laitto tai lapselle kaveriseuran hommaaminen.

Lisäksi lapsi on ilmeisesti jo päivän hoidossa ollut, touhunnut ja kavereita ollut, joten ihan ok välillä vain löhötä.

[/quote]

Puistoon lähtö on välillä raskasta. Ja lapseni on vasta 2,5 vuotta, joten puistossa pitää jatkuvasti juosta perässä/ vahtia / leikkiä mukana /antaa vauhtia... Siellä aika menee useimmiten nopeasti, mutta jo kenkien laittaminen jalkaan on raskasta.. :/ Ja askartelut ton ikäisellä on jatkuvaa vahtimista. Muovailuvahalla se tykkää tehdä, mutta siinäkin sanoo koko ajan "äiti, tee sinä laiva". Ja pitää leikkiä mukana. Olen onnellinen, että lapsella on hyvä isä, joka jaksaa leikkiä ja touhuta sen kanssa, kun äiti ei vain jaksa. Ja silloin kun mieskin on kotona, jaksan paremmin, eli voin olla mukana siinä muovailussa, kun ovat leikin laittaneet valmiiksi. Ja hoito: varmaan pitäisi saada hoitoa.. 

t. se alkuperäinen masentunut

Vierailija
5/57 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:17"]Hoidon jälkeen ollaan vain istuttu katsomassa telkkaria. Käytiin ensin kaupassa. Välissä ollaan syöty. Olen masentunut... [/quote] Ja senkö piikkiin pistät? Kuule mene psykologille ja hae apua, lapsesi nimittäin on myös osakärsijä.

[/quote]

Tiedän, että lapseni kärsii. Normaalisti onkin enemmän isän kanssa, mutta nyt isä työmatkalla. Nukahti vasta puoli 11, varmaankin kun ei ollut saanut kuluttaa energiaansa. Eli "lusmuilu" toisessa päässä pidentää iltaa toisesta päästä.. En tiedä mikä sitten olisi ollut kevyintä.. :/

Vierailija
6/57 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein lapsen retkelle Espooseen Tapiolaan, jossa tavattiin ystäväni ja hänen saman ikäinen lapsensa kuin omani, käytiin yhdessä uima-altaalla ja syömässä, shoppailtiin vähän ja käytiin mini-Tapiolassa. Kiva päivä oli.

Vierailija
7/57 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:17"]Hoidon jälkeen ollaan vain istuttu katsomassa telkkaria. Käytiin ensin kaupassa. Välissä ollaan syöty. Olen masentunut... [/quote] Ja senkö piikkiin pistät? Kuule mene psykologille ja hae apua, lapsesi nimittäin on myös osakärsijä.

[/quote]

Tiedän, että lapseni kärsii. Normaalisti onkin enemmän isän kanssa, mutta nyt isä työmatkalla. Nukahti vasta puoli 11, varmaankin kun ei ollut saanut kuluttaa energiaansa. Eli "lusmuilu" toisessa päässä pidentää iltaa toisesta päästä.. En tiedä mikä sitten olisi ollut kevyintä.. :/
[/quote]

Leikkipuisto? Lapselle kaveriseuraa ja itse voit vaikka lukea kirjaa. Tai laitat alkuun jonkun askartelun ja ihailet sitten tuloksia.

Vierailija
8/57 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin kaupungilla jätskillä ja sitten leikkipuistossa. Iltapuolella käytiin pyöräilemässä ja katselemassa hevosia.

Vierailija
9/57 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:59"]

[/quote]

[/quote]

Leikkipuisto? Lapselle kaveriseuraa ja itse voit vaikka lukea kirjaa. Tai laitat alkuun jonkun askartelun ja ihailet sitten tuloksia.
[/quote]

Välillä saa kuulkaa ihan hyvällä omalla tunnolla lusmuilla ja olla möllöttää. Lapsellekin on tärkeää välillä vaan olla. Ei joka päivän tarvitse mennä kuin oppikirjasta! Eri asia tietty jos aina vaan tuijotetaan telkkaria, mutta oikeesti välillä saa olla saamaton!

Vierailija
10/57 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä: englanninkielisiä lastenlauluja ja loruja. Majan rakennusta. Autoilla leikkimistä. Käytiin kaupassa ostamassa kissanruokaa ennen uimaan lähtöä, ruokittiin kissa, pakattiin eväät ja lelut. Käveltiin rannalle, muutama tunti siellä, kotiin, ruokailu. Lisää englanninkielisiä lastenlauluja. Iltalenkki keskustaan ostamaan kahvia aamuksi + jäätelö kuuman päivän päätteeksi, lenkki rautatieasemalle, katseltiin junia, juteltiin. Muutama iltasatu. Lapsi 5v olisi halunnut vielä piirtää ja kirjoittaa mutta oli jo päivä pulkassa. Huomenna normiarki, tänään vapaa.

Vierailija
11/57 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kanssa en oikeastaan mitään. On sen verran iso jo, että paljon viettää aikaa omissa jutuissa.

Yhdellä oli kaveri kylässä koko illan.

Yhden kanssa laitettiin toisillemme kampauksia tunnin verran.

Ei tule enää paljoa arki-iltaisin lasten kanssa touhuttua. Sitä kai se on, kun lapset kasvaa...

Vierailija
12/57 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:59"] [quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:17"]Hoidon jälkeen ollaan vain istuttu katsomassa telkkaria. Käytiin ensin kaupassa. Välissä ollaan syöty. Olen masentunut... [/quote] Ja senkö piikkiin pistät? Kuule mene psykologille ja hae apua, lapsesi nimittäin on myös osakärsijä. [/quote]   Tiedän, että lapseni kärsii. Normaalisti onkin enemmän isän kanssa, mutta nyt isä työmatkalla. Nukahti vasta puoli 11, varmaankin kun ei ollut saanut kuluttaa energiaansa. Eli "lusmuilu" toisessa päässä pidentää iltaa toisesta päästä.. En tiedä mikä sitten olisi ollut kevyintä.. :/ [/quote] Leikkipuisto? Lapselle kaveriseuraa ja itse voit vaikka lukea kirjaa. Tai laitat alkuun jonkun askartelun ja ihailet sitten tuloksia.

[/quote]

Masentuneelle se leikkipuistoon lähtö voi olla niin korkean muurin takana, ettei sen ylitys tuosta noin vaan käy. Samoin kuin se askartelujen alkuun laitto tai lapselle kaveriseuran hommaaminen.

Lisäksi lapsi on ilmeisesti jo päivän hoidossa ollut, touhunnut ja kavereita ollut, joten ihan ok välillä vain löhötä.

Vierailija
13/57 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitty sen, mitä kaksveen kans voi leikkiä leluilla, oltu takapihalla, käytiin uudella kodilla jonne mummu tuli matkaan, katottu lastenohjelmia ja mamma on lääkärin käskystä yrittäny levittää persettään niin paljon ku mahollista joka välissä, ettei kakkonen tupsahtais liian kiiruksella muailmaan :)

Vierailija
14/57 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin ostoskeskukseen kun sateista, siellä lapsi meni valvottuun hoploppiin ja äiti kierteli kauppoja. Sen jälkeen jätskille ja jääkahville, lapsi nukahti autossa, ajettiin merenrantaan ihastelemaan maisemia sekä ravintolaan syömään simpukoita, lapselle kanavartaita. Illalla vielä leikittiin meren äärellä ja ihasteltiin auringonlaskua. Lomaillaan juu..

Vierailija
15/57 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettu, leikitty, käyty kaupassa ja pyöräilemässä.

Vierailija
16/57 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari arkivapaata, että olin kerrankin pullantuoksuinen äiti. Leivoin korvapuusteja ja järkkäsin pullakahvit, kun lapset 12v ja 14v tulivat kahdelta kouluista.

Juotiin kahvit terassilla ja höpöteltiin parisen tuntia kaikenlaisia. Mietittiin stadiin Taiteiden yöhön menemistä, mutta päätettiin passata.

Sitten nuoremman kaveri tuli ja lähdin tyttöjen kanssa ostamaan heille juoksuhousuja. Samalla kävin ruokakaupassa. Neidot jäivät "kylille".

Tällä välin 14v oli tehnyt läksynsä ja pelaillut. Tulin himaan ja pyysin poikaa avuksi ruuanlaittoon. Aika äkkiä tulikin. Siinä sitten kikateltiin ja höpöteltiin taas ja pilkottiin sipulia ja porkkanaa jne.

Neito saapui kotiin ja syötiin yhdessä.

Sitten mukulat piipahti vielä omissa jutuissaan kodin ulkopuolella ja tulivat ysiksi kotiin. Iltapesut, palat ja pisut. Kympiltä omiin nurkkiin ja mä avasin siiderin ja tein vähän kotitöitä ja nyt palstailen.

Näin kun mä laitoin, niin aivan upea päivä! Hemmetin hyvä mieli. Harvinainen päivä, ettei kellään ollut harrastuksia, vaikka kaksi kilpaurheilijaa onkin talossa. Mies on työreissussa, ruuan jälkeen soitin sille. Tytär oli lähettänyt juoksupöksyistä kuvan jo ja luvannut ottaa miehen kaverin koiran viikonlopuksi hoitoon. Poika ei ollut tänään yhteyksissä, koska yöllähän isi kotiin jo tulee.

joten miestä odotellessa otan toisenkin siiderin ja jatkan palstailua.

Vierailija
17/57 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään vapaapäivä. Aamulla join kahvia ulkona lasten 1v. ja 3v. kanssa. He siis leikkivät ja touhusivat hiekkiksellä, trampalla jne. Sain mukavasti väriäkin. :) heidän päiväuniensa aikana söin lounasta ulkona aurinkoa ottaen ja soittelin isompien lasten kanssa. Molemmat jäivät koulun jälkeen kavereilleen. Kun kotiutuivat parin tunnin kuluttua, katsottiin läksyt ja siistittiin vähän taloa yhdessä. Isommat leikkivät pienempien kanssa. Sitten pikainen ruoka ja isänsäkin tuli töistä ja lähdettiin kaupungin järjestämään harrastus/ulkoilutapahtumaan, jossa vierähti 2,5 h. Siellä esiteltiin eri harrastuslajeja ja itsekin sai kokeilla. Käveltiin kotiin ja istuttiin yhdessä iltapalalla jutustellen. Sitten pesut ja nukkumaan. Kiva päivä.

Vierailija
18/57 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo taas nähny lapsia tällä viikolla, inhottavat iltavuorot. Joten tänään, kun alkoi päivävuorot, höpsöteltiin sängyssä, kutitettiin varpaita, leikittiin heppaa. Sitten pitikin jo mennä kouluun vanhempainiltaan. Onneksi viikonloppu on vapaa.

Vierailija
19/57 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman "ottopoikani" kanssa olen pelannut ja viestitellyt arkisista asioista. Kyseessä ei siis oo oma lapsi millään muotoa edes juridisesti. Sellanen nuori ja höpsö varaiskä olen ollut.
M22

Vierailija
20/57 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidon jälkeen ollaan vain istuttu katsomassa telkkaria. Käytiin ensin kaupassa. Välissä ollaan syöty. Olen masentunut...