Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiskuntasopimus kaatui! Voi itku!!

Vierailija
20.08.2015 |

Siinä se oleellisin onkin. Mitä mieltä palstalaiset?

Minun mielestä tuo sopimus olisi pitänyt saada aikaan. Nyt tulee keppiä oikein isän kädestä. Ja Suomen kilpailukyky heikkenee. S:tanan tunarit!!!

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015082020209999_uu.shtml

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:51"]

Näköalatonta pelleilyä vaatia yksityisen sektorin töissäkäyviltä, eli niiltä jotka nämä huvit kustantavat, vielä lisää edellisten päälle. 

Valtiolta ja kunnalta pitää potkia virkäkyöstejä pois niin paljon että jäljelle jäävillä ei ole aikaa keksiä kansalle enää lisää velvotteita. 

[/quote]

Kunnissa on  mistä säästää. Akat ei tee vahingossakaan minuuttia ylityötä. Perseet leviää tuoleilla. Lomaa on niin paljon ettei tahdo töihin ehtiä. Kiireestä eivät ole edes kuulleet, koska näkyvät käyvän niin kovin hitaalla. Päällekkäisiä virkoja perustetaan, ja akat käy panemassa työpäivän aikana vieraita miehiä. Julkinen sektori pienennettävä samaan kokoon kuin muuallakin on. Tarvitaanko oikeasti edes muita kuin sairaanhoitajia, poliiseja, palomiehiä ja opettajia? Siivouksen voi ulkoistaa.

Vierailija
142/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkit nostaa kohta korkoa, Euroopassa menee muilla paitsi Suomella jo niin hyvin, että talous kasvaa. Seuraavaksi asuntolainan korot nousevat, työpaikat vähenevät ja lopulta joudutaan vielä kipeämpiin säästöihin. Olisi huomattavasti mukavampi maksaa nousevia korkoja suomalaistenkin, jos olisi työpaikka tallella. Kannattaa muistaa tämä viiden vuoden päästä. 

kiitos demarit ja muut kommarit, ei saatu sopimusta aikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te jotka haukutte julkista sektoria, niin muistakaa se, että siellä on myös ihan tavallisia rivityöläisiä, joilta jo nyt vaaditaan mahdottomia.

Itse olen kunnan kotihoidossa työssä, tauoista saa vain haaveilla. Työaika on 7h39min päivässä, josta vietät 6-7h PUTKEEN kentällä, asiakastyössä. Ei pääse vessaan, juomaan tai syömään (Vaikka olisi juomapullo mukana, pitää miettiä paljon uskaltaa juoda, kun ei tiedä koska pääsee vessaan, tervettä?). Kaupunki vaatii koko ajan enemmän ja enemmän. Sairastuneiden tilalle ei saa sijaisia eikä uusia vakansseja saa muutenkaan. 

Sairauslomat lisääntyy, koska ihmiset ei jaksa! Itse olisin valmis tekemään sen 15-20min pidempää päivää, jos saisi joka päivä pitää lakisääteiset tauot! Mutta olen aika varma, että mikäli työajan pidennys tulee, niin kunta vaatii lisää asiakastyötä=yhä pidempi aika kentällä ilman taukoja!

Että miettikää te jotka tästä suureen ääneen paasaatte. Olisi se kiva joskus viettää sen asiakkaan kanssa aikaa vaikka kahvikupposen ääressä kuin tehdä kotikäyntejä "Päivää ja näkemiin!" tyylillä!

T. Väsynyt kotihoidon hoitaja

Vierailija
144/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se naurettavaa että joku ay liike pompottaa demokraattisesti valittua enemmistöhallitusta. Hallitus esitti vaihtoehdon ja jollei se käy niin toisen vaihtoehdon. Juuri niin kuuluukin tehdä. Syyttäkää ay liikettä.

Toki myös rikkaiden pääomaverotusta pitää nostaa.

Vierailija
145/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:08"]Olis nyt Lyly lyönyt nimensä paperiin, vaikka palli olisi mennyt alta. Nyt on suuremmat asiat kyseessä, kuin herrojen kikkelien mitat! Kansakin tukee yhteiskuntasopimusta. [/quote] En minä ainakaan tue. [/quote] Mitä sinä sitten tuet? Millä ratkaiset tämän tilanteen, jos et työvoimakustannuksia laskemalla? Onko se nyt aivan helvetin kamala ajatus, että joutuisi tekemään peräti 5% enemmän työtä? [/quote] On se niille jotka tekee 7-15:30 töitä jo nyt. EI KAIKKI TEE - Pidentäkää vaan niiden työaikaa. [/quote] APUA, siis peräti 7,5h päivässä taukoineen, voi kauheeta! Eihän missään maailmankolkassa ihminen tällä lailla joudu raatamaan! Ei tässä tosiaan ole yhtään tiukentamisen varaa, otetaan vaan lisää velkaa ja pakolaisia! Meillä on unelma!

[/quote]

Ja sulla on unelma että osaat laskea...
[/quote]
Sen lisäksi että et osaa laskea, niin et varmaan ymmärrä että tuollaisella työajalla lapsetkin tekevät päiväkodissa 10h päivää. Työajan pidennys ei ole kaikille vaihtoehto, täytyy ajatella myös TYÖNTEKIJÖIDEN hyvinvointia. Ei pelkästään sossupummien, mamujen ja pomojen.

Vierailija
146/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:59"]

Haha noita leikkauksen kohteita. Ai vittu että paska hallitus Suomessa, just kaikista köyhimmiltä viedään. Opintotuestakin :D nytkin opiskelijat jo joutuvat velaks opiskelemaan ja mitätön opintotuki ei riitä edes elämiseen. :D Hyvin te äänestätte! Itsehän äänestin vasemmistoa joka ei mitään leikkauksia olisi halunnut, mutta mennään nyt sitten tämän mukaan. Itse kyllä selviän kaikesta, mutta voi olla joillakin muilla kovat ajat edessä.

[/quote]

Ja mistähän vasemmisto ajatteli nykäistä kaikki rahat Suomen velkojen maksuun ja kulutusjuhlan jatkamiseen? Lainaamalla lisää vai tekemällä työnteon entistä kannattamattomammaksi verotuksen muodossa? Tai ehkä suunnitelmana oli vain laittaa kädet korville ja huutaa LALALALAAAA kaikki on hyvin!

[/quote]

Elvyttämällä. Aluksi lainaa, mutta se laina olisi tarkoitus sijoittaa mahdollisimman tuottavasti ja kääntää talous näillä toimilla pitemmän päälle nousuun. Nythän näillä leikkauksilla mennään vaan kokoajan syvempään suohon ja BKT ei käänny nousuun tulevaisuudessakaan ja velkaa joudutaan ottamaan nytkin.

[/quote]

No mitkäs ne olisi ne tuottavimmat sijoitukset? Sellaiset varmat, jolla sijoituksella saisi maksettua ne lainat ja lyhennykset pois ja lopuilla työllistettäisiin ja lopuilla mahdollisesti maksettaisiin vanhaakin velkaa pois.  Voisit kertoa ne Stubbille, niin hän kyllä pistäisi poikimaan.

Utopistisia kultturiväen fiktioita!

[/quote]

Kyllä se oli ihan huippuekonomistien linjausta mitä vasemmistoliitto kannatti. Kohteina oli nähtävästi ainakin mm. sellaiset remontit mitkä on pakko kuitenkin hoitaa kuntoon, tiestöä yms. tuosta olisi tullut työpaikkoja ja ostovoimaa. En kuitenkaan itse ole mikään asiantuntija, tai sen syvemmin perehtynyt mitä kohteita vasemmisto oli kaavaillut.

Vierailija
147/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:11"]

Haha noita leikkauksen kohteita. Ai vittu että paska hallitus Suomessa, just kaikista köyhimmiltä viedään. Opintotuestakin :D nytkin opiskelijat jo joutuvat velaks opiskelemaan ja mitätön opintotuki ei riitä edes elämiseen. :D Hyvin te äänestätte! Itsehän äänestin vasemmistoa joka ei mitään leikkauksia olisi halunnut, mutta mennään nyt sitten tämän mukaan. Itse kyllä selviän kaikesta, mutta voi olla joillakin muilla kovat ajat edessä.

[/quote]

Ja mistähän vasemmisto ajatteli nykäistä kaikki rahat Suomen velkojen maksuun ja kulutusjuhlan jatkamiseen? Lainaamalla lisää vai tekemällä työnteon entistä kannattamattomammaksi verotuksen muodossa? Tai ehkä suunnitelmana oli vain laittaa kädet korville ja huutaa LALALALAAAA kaikki on hyvin!

[/quote]

Tää muuten tekee meille suomalaisille helvetin hyvää. Tulisikin oikein superlama, joka pyyhkäisisi tuon julkisen läskin pois.

Eduskunta nyt vaan säätämään lakeja ja karsimaan kaiken turhan pois.

Palattaisiin 70-luvun tasolle opetus- terveys- ja sosiaalimenoissa. Helppoa olisi. Ei kun hommiin.

[/quote]Et vissiin ole huomannut kun on vähennetty julkisia palveluita niin työttömyys on lisääntynyt ja sosiaalimenot kasvanut.

[/quote]

No painetaan sitten rahaa ja pelataan afrikan tähteä!

Jos tuet kotona makaamiseen nollataan, niin alkaa se vaatimattomampikin työ ja palkka kiinnostamaan. 

Seuraavaksi kysyt mitä töitä? Sitä voi itsekin alkaa miettimään yrittäjäksi ryhtymistä. Ei sitä tarvitse kotona makoilla ja odotella, että joku hakisi ja kysyisi, että kävisikö herralle tulla töihin? 

Aina pitäisi olla joku muu joka on työnantaja ja joka ottaa riskit ja ottaa sitten vielä töihin jos passaisi. Ja muuten kyllä niitä ympäripyöreitä päiviä tekeviä yrittäjiä kadehditaan ja takanapäin sanotaan, että tuossa menee se s:tanan riistäjä ökyautollaan. 

Mutta ei kaikista ole tietenkään yrittäjiksi. Ei riitä tarmo tai taito. Tai uskallus.

Mutta mitäs se mulle kuuluu kuinka tässä selviätte. Minä olen oman työurani loppupäässä ja olen katsellut muutamat lamat ja selvinnyt sitkeällä työnteolla ja yrittelijäisyydellä. En tule kaatumaan tähänkään, sillä olen oman turvallisuuteni taannut säästäväisyydellä. Koittakaa nyt pärjätä!

Vierailija
148/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:08"]Olis nyt Lyly lyönyt nimensä paperiin, vaikka palli olisi mennyt alta. Nyt on suuremmat asiat kyseessä, kuin herrojen kikkelien mitat! Kansakin tukee yhteiskuntasopimusta.
[/quote]

Ei tue.
Miksi tulisin työttömyyden kasvua ja yritysten voiton lisäämistä

Vierailija
149/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:26"]

[/quote]

[/quote]

Tää muuten tekee meille suomalaisille helvetin hyvää. Tulisikin oikein superlama, joka pyyhkäisisi tuon julkisen läskin pois.

Palattaisiin 70-luvun tasolle opetus- terveys- ja sosiaalimenoissa. Helppoa olisi. Ei kun hommiin.

[/quote]Et vissiin ole huomannut kun on vähennetty julkisia palveluita niin työttömyys on lisääntynyt ja sosiaalimenot kasvanut.

[/quote]

Jos tuet kotona makaamiseen nollataan, niin alkaa se vaatimattomampikin työ ja palkka kiinnostamaan. 

Seuraavaksi kysyt mitä töitä? Sitä voi itsekin alkaa miettimään yrittäjäksi ryhtymistä. Ei sitä tarvitse kotona makoilla ja odotella, että joku hakisi ja kysyisi, että kävisikö herralle tulla töihin? 

Aina pitäisi olla joku muu joka on työnantaja ja joka ottaa riskit ja ottaa sitten vielä töihin jos passaisi. Ja muuten kyllä niitä ympäripyöreitä päiviä tekeviä yrittäjiä kadehditaan ja takanapäin sanotaan, että tuossa menee se s:tanan riistäjä ökyautollaan. 

Mutta ei kaikista ole tietenkään yrittäjiksi. Ei riitä tarmo tai taito. Tai uskallus.

Mutta mitäs se mulle kuuluu kuinka tässä selviätte. Minä olen oman työurani loppupäässä ja olen katsellut muutamat lamat ja selvinnyt sitkeällä työnteolla ja yrittelijäisyydellä. En tule kaatumaan tähänkään, sillä olen oman turvallisuuteni taannut säästäväisyydellä. Koittakaa nyt pärjätä!

[/quote]

Tuet laitetaan nollaan niin alkaa varkaudet, murhat, pahoinpitelyt, rikokset, täydellinen anarkia.

Vierailija
150/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:42"]

Paperimiehet neuvottelivat itsensä sukupuuttoon. Se esimerkki olisi hyvä muistaa. 

[/quote]

Voi tsiisus kun joku jaksaa tätä viljellä. Itse tienaan about 3300e/kk, olen töissä oli sitten yö tai ilta, pyhä tai ei. Siitä kuuluukin maksaa enemmän palkkaa. Töissä on perkuleen meluisaa ja lämmintä ja työtahti on aika kova. Meidän tehtaalla oli viisi vuotta sitten yli 1000 työntekijää, nyt on 550.

Ja jos yhtään tunnet paperiteollisuutta, niin varmasti tiedät, että työntekijöiden palkat ovat kustannuksissa pelkkä hyttysen pieru Itämeressä. Ja paperiteollisuus kuolee jostain ihan muusta syystä, kuin työntekijöiden palkoista.

T: paperinainen

[/quote]

Ja kohta ne 550 työpaikkaakin ovat menneet. Koulutukseen nähden tavallisen paperityömiehen palkka on hyvä. Kyse ei ole kuitenkaan ydinfysiikasta tai aivokirurgiasta. Meluisuus ja vuorotyö ovat sitten ammatiinvalintakysymyksiö. Jos ei sellaisesta tykkää niin kannattaa kouluttautua muuhun hommaan.

Nythän ne palkat alkaa olla kohdillaan, mutta voisi olla ne 450 muutakin työntekijää vielä töissä jos paperiliittolaisilla olisi aikanaan pysynyt järki päässä. Ahneus ei ole koskaan hyväksi. Seisontalakkoa vaan, kun piti jostain vähän neuvotella.

Vierailija
151/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessa, kun vienti ei vedä, työajan pidennys lisää irtisanomisia ja työttömyyttä. Suurtyöttömyys syventää lamaa.

Vierailija
152/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:24"]Onhan se naurettavaa että joku ay liike pompottaa demokraattisesti valittua enemmistöhallitusta. Hallitus esitti vaihtoehdon ja jollei se käy niin toisen vaihtoehdon. Juuri niin kuuluukin tehdä. Syyttäkää ay liikettä.

Toki myös rikkaiden pääomaverotusta pitää nostaa.
[/quote]

Onneksi ay liike suojelee palkansaajaa.
Hallituksella ei ole valtaa päättää työajan pidennyksistä.
5% kasvu. Sovitaan mitä tahansa, niin hallitus voi todeta ettei auttanut.
Ei tietenkään auta. Ja kovat leikkaukset tulisi kuitenkin.
Älytön ajatus koko yhteiskuntasopimus. Toisi voittoa lisää yrittäjille mutta lisäisi työttömyyttä ja ostovoimaa

Vierailija
153/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tuet laitetaan nollaan niin alkaa varkaudet, murhat, pahoinpitelyt, rikokset, täydellinen anarkia.

[/quote]

Kyllä se kurikin vielä löytyy!Turha on uhkailla. Se on laki! Eikä suomalaiset lähde riehumaan muutenkaan, paitsi ne kaksi takkutukkaa, mutta niille voi antaa nuijanukutuksen! Valtion puolesta.

Vierailija
154/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:42"]

Paperimiehet neuvottelivat itsensä sukupuuttoon. Se esimerkki olisi hyvä muistaa. 

[/quote]

Voi tsiisus kun joku jaksaa tätä viljellä. Itse tienaan about 3300e/kk, olen töissä oli sitten yö tai ilta, pyhä tai ei. Siitä kuuluukin maksaa enemmän palkkaa. Töissä on perkuleen meluisaa ja lämmintä ja työtahti on aika kova. Meidän tehtaalla oli viisi vuotta sitten yli 1000 työntekijää, nyt on 550.

Ja jos yhtään tunnet paperiteollisuutta, niin varmasti tiedät, että työntekijöiden palkat ovat kustannuksissa pelkkä hyttysen pieru Itämeressä. Ja paperiteollisuus kuolee jostain ihan muusta syystä, kuin työntekijöiden palkoista.

[/quote]

Paperinainen puhuu asiaa. Itse paperialalla myös. Raaka-aineet ja logistiikka ne vasta kulueriä ovatkin. Palkat hyttysenpaska itämeressä.

Vierailija
155/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:44"]Tuota viiden prosentin kustannussäästöä olisi tarvittu vientiteollisuuden kilpailukyvyn parantamiseksi. Melko pian se olisi elvyttänyt ulkomaista kysyntää ja sitä kautta lisännyt työpaikkoja, mutta kun ei. Kukaan kun ei halua tinkiä mistään ja valtio sekun lainaa lisää, jotta pöhöttynyt julkinen sektori saa läskiä. 

Hallitushan voi korottaa veroja ja maksuja mielin määrin. Ja käyttää näin saadut tulot mvientisektorin tukemiseen. Mielenkiintoista seurata miten toteutunee se visio?
[/quote]

Tuskin olisi. Maailmantalous vaikuttaa.

Vierailija
156/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:42"]

[/quote]

[/quote]

Ja kohta ne 550 työpaikkaakin ovat menneet. Koulutukseen nähden tavallisen paperityömiehen palkka on hyvä. Kyse ei ole kuitenkaan ydinfysiikasta tai aivokirurgiasta. Meluisuus ja vuorotyö ovat sitten ammatiinvalintakysymyksiö. Jos ei sellaisesta tykkää niin kannattaa kouluttautua muuhun hommaan.

Nythän ne palkat alkaa olla kohdillaan, mutta voisi olla ne 450 muutakin työntekijää vielä töissä jos paperiliittolaisilla olisi aikanaan pysynyt järki päässä. Ahneus ei ole koskaan hyväksi. Seisontalakkoa vaan, kun piti jostain vähän neuvotella.

[/quote]

Joo kyse ei ole mistään ydinfysiikasta, mutta kyllä jotkut vakanssit siellä vaativat oikeasti tietämystä ja kokemusta. Työntekijöiden pienikin virhe voi johtaa satojen tuhansien tappioihin. Ja olen aivan 100% varma, että vaikka palkat olisivat puolta pienemmät, niin yhtään työpaikkaa ei olisi säilynyt. Jos yksi paperikone kuluttaa päivässä sähköä saman verran kuin Helsingin kaupunki, niin voit siitä päätellä jotain alan kustannuksista.

Ja miten se on huono asia, jos tavalliselle duunarille maksetaan jollain alalla hyvää palkkaa? Verotulot kasvavat, ihmisillä on varaa kuluttaa ja käyttää palveluja, taloja rakennetaan, autoja vaihdetaan usein yms.

Se on hyvä höpöttää kun ei tiedä mistään mitään :)

Vierailija
157/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:46"]

No.. Voittehan te yhteiskuntasopimuksen kannattajat perustaa kansanliikkeen ja vapaaehtoisesti luopua pekkasosta, lomarahoista ja arkipyhistä. Varmasti tulee vaikutuksia kun teitä in noin "paljon"..

[/quote]

Helppo luopua, kun niitä ei näin yksityisellä enää ole. Arkipyhätkin teen töitä, lomarahat vaihdetaan vapaiksi, jolloin tehdään töitä. Pekkasia ei ole. Oletko nyt tyytyväinen minun panokseeni? Lisäksi maksan kuukausittain veroja 5000 euroa 10000 euron palkasta, vien lapseni ja itseni yksityiselle lääkäriin ja maksan itse kaikki muutkin menot. Koulu on ainoa mitä saamme verojen vastineeksi julkisten teiden, poliisin lainvalvonnan ym. lisäksi. jos yksityinen työnantajni maksaa minulle bonukksia, sekin on monen sosiaalituella elävän etu, sillä verorahoillani kustannetaan tätä subjektiivista päivähoitoa, kotihoidontukea, neuvolaa, puheterapiaa, työttömyysturvaa, valtion ja kunnan työntekijöiden pitkiä lomia ym. 15 000 pakolaista kuluineen on tässä yksi kärpäsen kakka, paljon enemmän kustantaa tuo työtävieroksuvien mammojen mukavuuden kustantaminen mm. subjektiivisen päivähoidon, kotihoidon tuen ja erilaisten sosiaalitukien muodossa. 

Vierailija
158/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:57"]

Miksei esim kunatien yhdistämiseasä molempien kuntien Kaikkien työntekijöiden nauttimasta 5v irtisanomissuojasta puhuttu halaistua sanaa?? Säästetään?? Sipilä on ekn käsikassara. Tässä se nähdään.

[/quote]

Sipilä on ennen muuta kepulainen. Koska valtaosa suomalaisista elinkelvottomista pikkukunnista on kepujohtoisia, irtisanomissuojiin ei kosketa. Se on kyllä ihme, jos maataloustukia oikeasti leikataan.

Mutta kyllä olisi ay-väeltä pitänyt sen verran hoksottimia löytyä, että sopimus olisi saatu aikaan. Mitä enemmän aikaa tässä jahnatessa menee, sitä enemmän koskee, kun rutistetaan puuttuvia miljardeja kasaan.  

julkispuolelle pitäisi saada joku reipas DI-porukka diktaattorin oikeuksin pistämään hommat ruotuun.

Vierailija
159/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, miten vaikeaa talouden elvyttäminen voi olla... Eikö kukaan osaa enää käyttää maalaisjärkeä??? Miten talous voisi ikinä elpyä, jos ihmisten viimeisetkin kolikot tilinpohjalta kerätään pois eikä heillä ole enää varaa ostaa yhtään mitään? Miten Suomi nousee, jos köyhyys, kurjuus ja sairaudet pilaavat nykyiset aikuiset ja lapset? Miten samaan aikaan voidaan sekä säästää, että syytää rahaa typeryyksiin? Lienee selvää, ettei näin suuria lainasummia pysty maksamaan muutamassa vuodessa, mutta miksi ihmeessä ajatellaan, että edes pitäisi??? Talous vaatii ohjailua herkällä kädellä kansan hyvinvointi ylläpitäen, ei lukkojarrutusta ja äkkikäännöksiä.

Ensimmäinen asia mikä pitäisi päättää, on Suomen tilanne. Olemmeko, ja tahdommeko olla hyvinvointivaltio, jollaisena Suomi vielä muistetaan. Jos vastaus on kyllä, sen pitää näkyä myös ratkaisuissa. Jos vastaus on kyllä, köyhiä, sairaita, vanhoja, lapsia ja heikkoja ei voi pistää maksumieheksi, huolimatta siitä, kuinka paljon heihin vuosittain "tuhlataan" rahaa.
Jos taas vastaus on ei, se pitää pystyä sanomaan suoraan ja kiertelemättä. Mikäli emme enää ole/halua olla hyvinvointivaltio, jossa kaikista pidetään huolta, on tämä ilmoitettava suoraan, jotta ihmiset voivat sitten tehdä omat valintansa faktatietojen pohjalta. Tällaisen kyykyttämisen ja epävarmuudessa elämisen on loputtava!

Ja niitä keinoja, joilla Suomen taloutta voisi oikeasti parantaa:

- Rahan tuhlaaminen lopetettava. Maa, joka on tässä tilanteessa, ei voi harrastaa hyväntekeväisyyttä. Rahaa jaetaan pois silloin, kun sitä on itsellä riittävästi. Työttömiäkin on Suomessa jo riittävästi, heitä ei tarvi hakea ulkomailta lisää. 

- Ilmaistyöt, tempputyöllistäminen ja kaikki palkanmaksuhalukkuutta vähentävä toiminta on lopetettava. Työntekijöille maksetaan aina palkka ja heille kuuluu aina työntekijöiden oikeudet ja velvollisuudet.

- Yrittäminen ja etenkin pienyrittäminen tehtävä huomattavasti helpommaksi. Kaikenlainen itsensä työllistäminen on tehtävä mahdollisimman helpoksi ja kannattavaksi. Turhista vaatimuksista luovuttava. Mikäli yritys toimii eikä merkittäviä puutteita ilmene, ei ole mitään tarvetta pitää yllä virkamiesarmeijaa tekemässä arvioita, tutkimuksia, selvityksiä ja myöntämässä/eväämässä lupia. Jos ihminen leipoo kotonaan pullia ja saa jonkun niitä autonsa takaluukusta ostamaan, ei ole mitään tarvetta kytätä elintarvikehuoneistoilmoituksia, vessan kokoa tai lomaketta 564b. Ei ole myöskään mitään järkevää syytä, miksi yrittäjä ei saisi halutessaan pitää kauppaansa auki 24/7, jos vaan kauppa käy.

- Työllistymistä helpotettava. Nopeat, tehokkaat koulutukset, ylimääräiset opinnot osittain omasta pussista iltaopintoina tms. Kassatyöntekijä ei tarvitse missään tapauksessa neljän vuoden merkonomiopintoja, vaan homman oppii parissa kuukaudessa oppisopimuksella.

- Kaikki tuet pois ja tilalle maltillinen kansalaispalkka, jonka suuruuteen ei vaikuta ansiotulot. Työn tekeminen kannattaa aina ja pätkätyötkin muuttuvat houkutteleviksi vaihtoehdoiksi, koska ne eivät enää aiheuta taloudellista kriisiä.

- Ja monta, monta muuta, en ehdi kirjoittamaan enempää. Pointti on, että keinoja kyllä löytyy, jos vain löytyy halua oikeasti tehdä jotain asioille hyvässä yhteishengessä.

Vierailija
160/178 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä se kurikin vielä löytyy!Turha on uhkailla. Se on laki! Eikä suomalaiset lähde riehumaan muutenkaan, paitsi ne kaksi takkutukkaa, mutta niille voi antaa nuijanukutuksen! Valtion puolesta.

[/quote]

Kyllä lähes jokainen varastaa enemmin kuin alkaa kuolemaan nälkään. Jos tuet vedetään nollaan niin voit olla ihan varma että rikokset alkaa samantien. Tietysti vaihtoehtoisesti voitte alkaa elättää ihmisiä vankiloissa, mutta ei ne kulut siitä ainakaan pienene, kun ei se vankien elätyskään ilmaista ole + rikokset tulee myös maksamaan.