Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi vihaa koulu-uinteja

Vierailija
15.03.2022 |

Lapsi yrittää sanoa aina tekosyitä, olen kuullut hänen kavereidensa vanhemmilta, että heidän lapset ovat tehneet samaa.

Apuja ?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi lapsia pitää pakottaa olemaan alasti luokkakavereiden edessä, varsinkaan kun murrosikä on alkanut - ja se alkaa joillain jo ennen 10v! Jollain on ihottumaa, joku arka kohta ruumiissa, viiltelyjälkiä jopa! Kaikilla kännykät kameroineen mukana jne. Mietipä niitä luokan kiusattuja! Painajainen.

Menisikö itse työkavereidesi kanssa uimaan?

Monet menevät jopa saunaan.

Vierailija
22/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaattista ja helposti kiusaukseen altistavaa kommentointia minimissään.

Oman itsevarmuuden tuhoamista, joka kantautuu pitkälle aikuis ikään itse inhona omaa kehoa kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Mä annan yläkouluikäisen olla menemättä koulu-uintiin. Ei halua näyttäytyä alasti muiden edessä enkä aio pakottaa. Osaa jo uida ihan hyvin.

Eikö muiden liikuntatuntien jälkeen käydä suihkussa? Alasti.

Ei sitten ysärin.

Ei ollenkaan vai ei alasti?

Ei ollenkaan

Mahtaa olla muhevat aromit seuraavilla tunneilla.

Luulisi että henkilökohtaisen hygienian hoito kuuluisi itsestäänselvästi koulun opetustavoitteisiin.

Vierailija
24/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Mä annan yläkouluikäisen olla menemättä koulu-uintiin. Ei halua näyttäytyä alasti muiden edessä enkä aio pakottaa. Osaa jo uida ihan hyvin.

Kaksi yläkouluikäistä nuorta, 2006 ja 2008 syntyneet. Todellakaan eivät käy koulussa liikkatuntien jälkeen suihkussa, eikä kuulemma käy kukaan muukaan.

Vierailija
25/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi yläkouluikäistä nuorta, 2006 ja 2008 syntyneet. Todellakaan eivät käy koulussa liikkatuntien jälkeen suihkussa, eikä kuulemma käy kukaan muukaan.

Hyi yäk!

Vierailija
26/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö kaikki vähintään karsasta koulu-uinteja? En tiedä ketään, joka tykkäisi. Samalla tavalla niitä inhoaa liikunnalliset ja epäliikunnalliset lapset. 

Vierailija
27/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärellä oli vatsassa viiltelyjälkiä, josta tiesimme, ja lapsi oli psyk. hoidossa. Opettajalle emme syytä kertoneet, vaan tytöllä oli "menkat" joka kerta koulu-uinnin aikaan, minun luvallani. Ei tullut mieleenkään pakottaa häntä uimaan. - eivät sentään koulussa pakottaneet tamponin käyttöön!

Vierailija
28/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi lapsia pitää pakottaa olemaan alasti luokkakavereiden edessä, varsinkaan kun murrosikä on alkanut - ja se alkaa joillain jo ennen 10v! Jollain on ihottumaa, joku arka kohta ruumiissa, viiltelyjälkiä jopa! Kaikilla kännykät kameroineen mukana jne. Mietipä niitä luokan kiusattuja! Painajainen.

Menisikö itse työkavereidesi kanssa uimaan?

Juuri näin. Oma tyttäreni oli pari vuotta sitten masentunut ja niiltä ajoilta on viiltelyjälkiä reisissä. Ikimaailmassa en pakottaisi näyttäytymään alasti kenenkään edessä. Saa ihan itse valita ne henkilöt joiden edessä näyttäytyy jos näyttäytyy.

Vierailija
29/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lapsena pelkäsin kuollakseni koulu-uinteja, koska uima-opettaja oli psykopaatti joka haukkui meitä lapsia. Asiaa ei helpottanut yhtään se, että en osannut vielä uida. Olisi kuulemma jo 2.luokalla pitänyt osata uida kunnolla.

Mielenkiinnosta kysyn asuitko Pirkanmaalla? Tämä viesti olisi voinut olla minun kirjoittamani. Uintiopettajan etunimi alkoi K:lla. 

En, asuin Kainuussa. Tämä tapahtui 90-luvulla. Uima-opettaja oli mies. Olitko sinäkin lapsi 90-luvulla? Onkohan tämä ollut yleistäkin siihen aikaan..nykyään sellaista käytöstä ei hyväksyttäisi.

Vierailija
30/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt itsekään uinnista, kun se ei oikein sujunut ja vilukissana vesi oli kylmää. Mitään vartalojuttuja ei ala-asteella tullut edes mieleen. Laji muuttui hauskemmaksi kun myöhemmin oppi uimaan ja pääsi hyppimään hyppytorniin.

Vierailija
31/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä nykypentuja.

Meillä päästiin ensimmäisen kerran koulun liikuntatunnilla uimaan seiskaluokalla, ja se oli kaikista huippukivaa, koska se tuntui ihan luksukselta. Siis sai _uida_ kouluaikana!

Itse olen luultavasti vanhempi kuin sinä. Inhosin uintia. Varhaisteinitytöt katselivat ja arvostelivat toisten muotoja ja kommentoivat suureen ääneen. 13-vuotiaina leuhkivat jo sukupuolikokemuksillaan, että semmoista ällötystä pukuhuoneessa.

Vierailija
32/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle ei alastomuus ikinä ollut ongelma. liikunta tunneilla kävin aina suihkussa.

uinnin lopetin koska meillä oli hengenpelastus harjoituksia ja piti hypätä syvään päätyyn ja pelastaa vedessä odottava luokka kaveri. no laskeuduin veteen räpiköin kaverin luo ja tarrasin kiinni. kaveri sai sitten pelastaa minut. opettaja huusi pää punasena. no huusi viimeisen kerran sillä en enää osallistunut koulu uintiin.

tietenkin aikuisena harmittaa ettei osaa uida mutta välttelen vesistöjä ja jos menen vesille niin vaadin aina pelastusliivit.

m37

Vierailija
33/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa lapsista ja nuorista inhoaa koulu-uintia ja pakkosuihkua.

Vierailija
34/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin koulu-uinteja koska olin huono uimaan ja pelkäsin hukkumista kuollakseni. Inhosin myös aikuisten altaan viileää vettä ja uimahalliin kloorin hajua. Uimaopetuksessa oli myös jotenkin tiukka meininki ja opettajat ei tykänny jos en pelkoni takia tehnyt mitä piti.

Uimapuku oli myös semmoinen epävarmuuden aihe, kun mulla ei koskaan ollut mitään hienoa uikkaria.

Lisäksi hiuksia ei koskaan ehtinyt kuivattaa tunnin jälkeen ja oli tosi epämukava olo uinnin jälkeen.

Monta syytä inhota uintia ja en oo koulun jälkeen käyny uimahallissa. Nykyään uin vain luonnonvesissä rennosti

Vierailija
35/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu-uinnista lintsaaminen on yläkoulussa "muotia"

Vierailija
36/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ala-asteelta lähtien ikinä halunnut olla muiden seurassa alasti, se oli todella ahdistavaa. Yläasteella koulu-uinnin aikana liikunnanope, nainen, tuli suihkutiloihin vaatteet päällä tarkistamaan että kaikki varmasti käyvät suihkussa ilman uimapukua ennen altaaseen menoa. Samassa yhteydessä hän kehui yhden luokkakaverin alastonta kroppaa ja sanoi että hänestä voisi vaikka tulla missi tai malli. Ihan todella kauheaa. Tuon jälkeen taisin vältellä kaikki koulu-uinnit jollain tekosyyllä.

En aikuisenakaan käy uimahalleissa tai missään missä on pakko olla täysin alasti muiden seurassa. En sauno alasti edes ystävien kanssa, miehen kanssa kyllä joskus mutta joskus sekin tuntuu epämukavalta.

Vierailija
37/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttärellä oli vatsassa viiltelyjälkiä, josta tiesimme, ja lapsi oli psyk. hoidossa. Opettajalle emme syytä kertoneet, vaan tytöllä oli "menkat" joka kerta koulu-uinnin aikaan, minun luvallani. Ei tullut mieleenkään pakottaa häntä uimaan. - eivät sentään koulussa pakottaneet tamponin käyttöön!

Meillä opettaja hyväksyi kerran menkat selitteenä. Hän varasi uimavuorot niin, ettei samalla voi olla menkkoja joka kerta. Jos on niin haluaa siitä sitten lääkärintodistuksen.

Yläasteikäisellähän voi hyvinkin menkat heitellä, joten tuskin tuo oli tosissaan, mutta uhitteena toimi.

kasarilla

Vierailija
38/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä nykypentuja.

Meillä päästiin ensimmäisen kerran koulun liikuntatunnilla uimaan seiskaluokalla, ja se oli kaikista huippukivaa, koska se tuntui ihan luksukselta. Siis sai _uida_ kouluaikana!

Kyse ei ole 'nykypennuista', vaan erilaisista persoonista. Kaikki eivät pidä vesiliikunnasta, eivätkä vaikkapa siitä helvatan telinevoimistelusta. Miksi pitäisi? Ymmärrän, että annetaan mahdollisuus osallistua, mut pakollista sen ei tarvitse olla.

Vesiliikuntaan liittyy vielä oman kropan paljastaminen, joka saattaa olla jollekin täysin mahdotonta.

Olen liikunnallinen ihminen, mutta inhosin koululiikuntaa juuri inhottavien lajien pakkosyötön takia.

Vierailija
39/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella vielä tykkäsin koulun kaa uimisesta. Sitten tuli yläaste. Ei mua niinkään luokkakavereiden kanssa alastomuus häirinnyt, mutta kun se uimahalli oli koulun vieressä.

Hyvinkäällä siis oltiin ja kun tyttöjä oli uimassa, niin yläkerran kahvila (joka osittain tuli siihen altaan päälle) oli täynnä lukion poikia. Ne olivat aivan järjettömät karjamarkkinat. Siinä innokkaimmat tapittivat aivan härskisti ja antoivat arvosanoja.

Opettajat yrittivät poikia jututtaa ja ottaa järkeä käyttöön, mutta ei. Yrittivät vedota kahvilan työntekijöihin, että saisivat porttikiellon kouluaikana... mutta kun toivat kivasti rahaa kassaan ja käytös muuten oli järkevää, eikä sotkeneet yms.

Kasilla ja ysillä kieltäydyin heti uinnista, kun vuorolistat tulivat esille. Otan sitten sen huonomman liikunnannumeron, mutta en enää suostu siihen nöyryyttämiseen.

Eli kasilla ja ysillä mun liikunnan numero oli sitten 7, tuon takia. En voinut saada parempaa, kun en kerta kaikkeen osallistu. Lisäksi vielä istuin yleisessä jälki-istunnossa tuplatunnit, niskuroinnista. Muiden uidessa, mä kävin seiskan lenkin juoksemassa ja sen jälkeen uimahallissa suihkut ja saunat.

Pari muuta tyttöä teki saman. Osa ui ja osa kärvisteli ja puhui menkoista yms.

Vierailija
40/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uinnista saa kyllä vapautuksen, jos on hyvä syy. Oma lapseni on niin allerginen kloorille, ettei uiminen halliuimalassa ole mahdollista. 

Uinnista saa vapautuksen ku jättää menemättä. Kukaan ei tule kotoa hakemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä