Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaalaiset opiskelijat yliopistoissamme. Pääsykoe? Maksut?

Vierailija
20.08.2015 |

Ulkomaalaisia pitäisi mielestäni laskuttaa Suomalaisessa yliopistossa opiskelusta. Ei tänne nimittäon persaukiset pääse.

Toisekseen tuli mieleeni, että tarvitseeko heidän muuten lainkaan läpäistä pääsykokeita???

Jos ei niin, sittenhän kyse on räikeästä epätasa-arvoisuudesta!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo..ei kai nyt yliopistossa pääsykokeita tarvita?Miksi kirjoitat asiasta josta et näköjään tiedä mitään?Eli kunnon kyse vaihto-opiskelijasta,niin ei varsinaisia pääsykokeita,opiskelevat jo yliopistossa.Maksuja ei ole,mutta ne tulee.Suomalaisiin yliopistoihin kriteerinä on,että parhaat valitaan,muutenhan ne olisi ihan paskoja.

Vierailija
2/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset opiskelijat tulevat vain maisteriohjelmiin samanlaisilla ehdoilla kuin suomalaisetkin. Eli yleensä pitää olla sen saman alan kandintutkinto suoritettuna. Sieltä ei siis tule lukutaidottomia opiskelemaan lääkikseen, vaan esim. kohtuulliset paperit luonnontieteistä saaneita jatkamaan luonnontieteiden opiskeluja.

Opiskelu ei maksa, mutta asumisen ja elämisen kustantavat täällä itse. Viisumia varten tarvitsee myös näyttää, että rahat oikeasti ovat. Nämä rahat jäävät Suomeen asumisessa, ruuassa ja palveluissa.

Ulkomaalaiset opiskelivat ovat usein menestyviä opinnoissaan ja hyvin ahkeria, saavat hyviä numeroita. Heidän avullaan myös yliopistot pystyvät tarjoamaan sellaisia maisterioipintoja, joihin ei muuten riittäisi opiskelijoita omasta takaa.

Terveisin maisteriopiskelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/32/01/e7/3201e78fbd885b9a220a22bf8c2b9cd1.jpg Siinä helposti omaksuttavassa muodossa syy miksi lukuvuosimaksut ovat huono idea.

Vierailija
4/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta seuranneena olen todennut ulkomaalaiopiskeljoiden olevan pääsääntöisesti Aasian maista ja ihan helvetin tyhmiä. Joten rima lienee siellä päässä aika alhaalla.

Vierailija
5/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 16:09"]

Sivusta seuranneena olen todennut ulkomaalaiopiskeljoiden olevan pääsääntöisesti Aasian maista ja ihan helvetin tyhmiä. Joten rima lienee siellä päässä aika alhaalla.

[/quote]

Suomeen ei todellakaan tule paras opiskelija-aines mistään päin maailmaa. Kaikissa kahdenvälisissä vaihto-ohjelmissa on ongelmina että suomalaiset lähtevät vaihtoon minkä kerkeävät mutta kukaan ei halua tulla tänne. Minulla ei sinänsä ole mitään kantaa siihen pitäisikö olla lukukausimaksut vai ei, mutta se on ihan selvät että jos pitää maksaa niin tänne ei enää tule kukaan.

Vierailija
6/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että ap on nähnyt yliopiston liepeillä mielestään "väärän värisiä" opiskelijoita ja nyt kadehdituttaa. Mun veli on vähän sellainen reppana, maalta, ei koulutusta. Tuli joskus kaupunkiin ja minua vastaan yliopistolle. Oli aivan kauhuissaan, kun pihalla pyöri mm. aasialaisen ja afrikkalaisen näköisiä. Ei millään tajunnut, kun selitin, että ovat ihan suomalaisia, käyneet suomen- tai ruotsinkielisen lukion ja tehneet tiedekunnan suomen- tai ruotsinkielisen valintakokeen. Veli oli vielä myöhemmin googlannut yliopiston kielitilastoja ja soitti minulle voitonriemuisena, että eipä ole esim. somalia yliopistolaisten äidinkielten joukossa. No ei kai olekaan, kun SUOMENsomalit on tosiaan käyneet koulut SUOMEKSI tai RUOTSIKSI, kun ne on meidän valtion viralliset kielet. On se vaikea ymmärtää.

Oikeasti ulkomaisista opiskelijoista sen verran, että vaihtosuhteet ovat kahdenvälisiä. Siinä vaiheessa jos me laitettaisiin stoppi heille, me ei itsekään päästäisi heidän yliopistoihinsa.

Suuomalainen opiskelija voi muuten kustantaa vaihto-oppilasvuotensa Kelan rahalla, vaikka ei kohdemaassa tekisi muuta kuin ryyppäisi... Tiesittekö sitä, rahasta purnaajat.

Vierailija
7/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle itse asiassa eräs tänne opiskemaan tullut kertoi, että hän tuntee useita ulkomaalaisia jotka ovat täällä "opiskelijoina", asuvat opiskelija-asunnoissa ja elättävät itsensä laivasiivoukselle. Eivät kuitenkaan opiskele. Että en sitten tiedä keitä nämä olivat ja olivatko vaihto-opiskelijoita.

Vierailija
8/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:09"]Minulle itse asiassa eräs tänne opiskemaan tullut kertoi, että hän tuntee useita ulkomaalaisia jotka ovat täällä "opiskelijoina", asuvat opiskelija-asunnoissa ja elättävät itsensä laivasiivoukselle. Eivät kuitenkaan opiskele. Että en sitten tiedä keitä nämä olivat ja olivatko vaihto-opiskelijoita.
[/quote]

No tuossahan vasta on hirveää toimintaa kuvailtu! Ulkkari tulee Suomeen ja elättää itsensä työtä tekemällä!

Vierailija
9/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:09"]Minulle itse asiassa eräs tänne opiskemaan tullut kertoi, että hän tuntee useita ulkomaalaisia jotka ovat täällä "opiskelijoina", asuvat opiskelija-asunnoissa ja elättävät itsensä laivasiivoukselle. Eivät kuitenkaan opiskele. Että en sitten tiedä keitä nämä olivat ja olivatko vaihto-opiskelijoita.
[/quote]

No tuossahan vasta on hirveää toimintaa kuvailtu! Ulkkari tulee Suomeen ja elättää itsensä työtä tekemällä!
[/quote]
:) rasisteille ei mikään kelpaa

Vierailija
10/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 16:43"]

Minusta tuntuu, että ap on nähnyt yliopiston liepeillä mielestään "väärän värisiä" opiskelijoita ja nyt kadehdituttaa. Mun veli on vähän sellainen reppana, maalta, ei koulutusta. Tuli joskus kaupunkiin ja minua vastaan yliopistolle. Oli aivan kauhuissaan, kun pihalla pyöri mm. aasialaisen ja afrikkalaisen näköisiä. Ei millään tajunnut, kun selitin, että ovat ihan suomalaisia, käyneet suomen- tai ruotsinkielisen lukion ja tehneet tiedekunnan suomen- tai ruotsinkielisen valintakokeen. Veli oli vielä myöhemmin googlannut yliopiston kielitilastoja ja soitti minulle voitonriemuisena, että eipä ole esim. somalia yliopistolaisten äidinkielten joukossa. No ei kai olekaan, kun SUOMENsomalit on tosiaan käyneet koulut SUOMEKSI tai RUOTSIKSI, kun ne on meidän valtion viralliset kielet. On se vaikea ymmärtää.

Oikeasti ulkomaisista opiskelijoista sen verran, että vaihtosuhteet ovat kahdenvälisiä. Siinä vaiheessa jos me laitettaisiin stoppi heille, me ei itsekään päästäisi heidän yliopistoihinsa.

Suuomalainen opiskelija voi muuten kustantaa vaihto-oppilasvuotensa Kelan rahalla, vaikka ei kohdemaassa tekisi muuta kuin ryyppäisi... Tiesittekö sitä, rahasta purnaajat.

[/quote] Vähän ollaan tässä ihmetelty näiden ulkomaalaisten opiskelijoiden ikääkin. Aika vanhoja tänne tulee. Ryppyisiä vanhoja ihmisiä ja ovat "opiskelemassa". Miksi ihmeessä, kun kuitenkin ovat elmän ehtoopuolella?

Vierailija
11/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:09"]Minulle itse asiassa eräs tänne opiskemaan tullut kertoi, että hän tuntee useita ulkomaalaisia jotka ovat täällä "opiskelijoina", asuvat opiskelija-asunnoissa ja elättävät itsensä laivasiivoukselle. Eivät kuitenkaan opiskele. Että en sitten tiedä keitä nämä olivat ja olivatko vaihto-opiskelijoita. [/quote] No tuossahan vasta on hirveää toimintaa kuvailtu! Ulkkari tulee Suomeen ja elättää itsensä työtä tekemällä! [/quote] :) rasisteille ei mikään kelpaa

[/quote]

Arvasin, että joku kukkahattutäti näkee taas kaikessa rasismia. Sitä vaan olisin kysynyt, että mikä heidän suunnitelmansa on? He ovat asuneet täällä useita vuosia joten he eivät ole vaihtareita joten millä perusteella he ovat täällä? Viemässä suomalaisilta opiskelijoilta asunnot ja ehkä myös opiskelupaikan.

Vierailija
12/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:09"]Minulle itse asiassa eräs tänne opiskemaan tullut kertoi, että hän tuntee useita ulkomaalaisia jotka ovat täällä "opiskelijoina", asuvat opiskelija-asunnoissa ja elättävät itsensä laivasiivoukselle. Eivät kuitenkaan opiskele. Että en sitten tiedä keitä nämä olivat ja olivatko vaihto-opiskelijoita. [/quote] No tuossahan vasta on hirveää toimintaa kuvailtu! Ulkkari tulee Suomeen ja elättää itsensä työtä tekemällä! [/quote] :) rasisteille ei mikään kelpaa

[/quote]

Arvasin, että joku kukkahattutäti näkee taas kaikessa rasismia. Sitä vaan olisin kysynyt, että mikä heidän suunnitelmansa on? He ovat asuneet täällä useita vuosia joten he eivät ole vaihtareita joten millä perusteella he ovat täällä? Viemässä suomalaisilta opiskelijoilta asunnot ja ehkä myös opiskelupaikan.

[/quote]

Miksi alapeukut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän