Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuhygienistejä paikalla?

Vierailija
20.08.2015 |

Minkälainen työ sinulla on? Minkälaista opiskeluaika? Pidätkö työstäsi? Mikä parasta, mitkä taas huonoja puolia? 

t. eräs joka miettii opintoja..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alaa juuri lähdössä opiskelemaan, odotan kyllä jännityksellä! Olen alasta kiinnostunut enkä koe että olisi mitenkään "hanttihommaa". Siistiä sisätyötä, jossa tarvitaan kädentaitoa eikä ole pelkkää tietokoneella istumista. Vaatii osaamista ja jatkuvaa kehittymistä, ja asiakaskohtaamiset ovat varmasti kiva mauste jokaiseen työpäivään. Toivottavasti itse työ on sitten yhtä ruusuista kuin nyt toivon :D

Vierailija
2/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:09"]

Itse olen alaa juuri lähdössä opiskelemaan, odotan kyllä jännityksellä! Olen alasta kiinnostunut enkä koe että olisi mitenkään "hanttihommaa". Siistiä sisätyötä, jossa tarvitaan kädentaitoa eikä ole pelkkää tietokoneella istumista. Vaatii osaamista ja jatkuvaa kehittymistä, ja asiakaskohtaamiset ovat varmasti kiva mauste jokaiseen työpäivään. Toivottavasti itse työ on sitten yhtä ruusuista kuin nyt toivon :D

[/quote]

Minkälaiset muuten olivat pääsykokeet? Tsemppiä opintoihin! :) t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:09"]

[/quote]

Minkälaiset muuten olivat pääsykokeet? Tsemppiä opintoihin! :) t. ap

[/quote]

Kiitos! Ekassa osiossa psykologinen haastattelu n. 10 min ja siihen lisäksi on kuulemma yleensä tullut vielä ryhmähaastattelu, meille ei sellaista järjestetty jostain syystä. 
Sitten toisessa osiossa matemaattista, kielellistä yms osaamista testaavia tehtäviä ja loogista päättelykykyä kartoittava testi aikarajoituksilla. Oli paljon tehtäviä ja oikeasti haastavaa kamaa. Ja oman luonteen arviointi varmaan 150:llä kysymyksellä siihen loppuun, "valitse eniten kuvaava vaihtoehto". 

Ihme että olen sisällä! :D

Vierailija
4/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:37"]

Olen julkisella puolella töissä, koska työ on yksityissektoria paljon monipuolisempaa. Opiskeluaika oli ihan mukavaa... ei mitenkään liian tiukka tahti, vaan jaksoi tehdä töitäkin opintojen ohella.

Pidän työstäni, joskin ajoittain julkisen puolen talous ärsyttää... työntekijöiltä vaaditaan paljon, mutta vastineeksi ei saa mitään =( Huono puoli on ehdottomasti palkka. Itse tienaan n. 3000€/kk (brutto) sis. toimenpidepalkkiot. Yksityisellä olisi parempi palkka, mutta sitten työ olisi lähinnä hammaskivenpoistoa ja valkaisuja, se olisi aika rankkaa.

[/quote]

Ap tässä. Kiitos vastauksesta :) Onko työ yksityisellä puolella rankkaa ihan vaan sen takia, että se on niin yksipuolista? Vai onko työtahti kova, ehkä tulee jotain rasitusvammoja kun työskentee jatkuvasti samassa asennossa asennossa?

Mikä on työtilanne noin yleisesti ottaen? Riittääkö kaikille töitä? Itse olen jo yli 30v ja yksi hoitoalan tutkinto jo taustalla (että en ihan pienestä hätkähdä), mutta jostain syystä hampaat aina kiinnostaneet. 

[/quote] Se on rankkaa juuri sen jatkuvan hammaskivenpoiston vuoksi. Siinä joutuu kädet tosi koville, vaikka nykyään uä-laitetta pääasiassa käytetäänkin. Mehän olemme tunnetusti aika käsivammaista porukkaa :DDD

Töitä riittää. Tällä hetkellä on julkiselta puolelta vaikea saada vakituista paikkaa, koska kunnat ja kaupungit eivät saa palkata uusia työntekijöitä, vaikka tarvetta olisi! Yksityisiltä löytyy hyvin töitä ja monet vastavalmistuneet menevät yksityiselle ja kyttäävät sitten jatkuvasti vakituista paikkaa kaupungilta. Kyllä niitä kuitenkin jokunen silloin tällöin avautuu. Itse tiedän parhaiten Uudenmaan tilanteen... muualla saattaa olla julkisellakin puolella hyvin töitä.

Vierailija
5/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kuka haluaa kaivelemaan toisten likasia,mätiä hampaita?????

Vierailija
6/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika harvinainen työ, tuskin av-mammat koskaan edes käyneet..

Vierailija
7/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen julkisella puolella töissä, koska työ on yksityissektoria paljon monipuolisempaa. Opiskeluaika oli ihan mukavaa... ei mitenkään liian tiukka tahti, vaan jaksoi tehdä töitäkin opintojen ohella.

Pidän työstäni, joskin ajoittain julkisen puolen talous ärsyttää... työntekijöiltä vaaditaan paljon, mutta vastineeksi ei saa mitään =( Huono puoli on ehdottomasti palkka. Itse tienaan n. 3000€/kk (brutto) sis. toimenpidepalkkiot. Yksityisellä olisi parempi palkka, mutta sitten työ olisi lähinnä hammaskivenpoistoa ja valkaisuja, se olisi aika rankkaa.

Vierailija
8/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:37"]

[/quote]

Ap tässä. Kiitos vastauksesta :) Onko työ yksityisellä puolella rankkaa ihan vaan sen takia, että se on niin yksipuolista? Vai onko työtahti kova, ehkä tulee jotain rasitusvammoja kun työskentee jatkuvasti samassa asennossa asennossa?

Mikä on työtilanne noin yleisesti ottaen? Riittääkö kaikille töitä? Itse olen jo yli 30v ja yksi hoitoalan tutkinto jo taustalla (että en ihan pienestä hätkähdä), mutta jostain syystä hampaat aina kiinnostaneet. 

Vierailija
9/9 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:36"]

Varmaan aika harvinainen työ, tuskin av-mammat koskaan edes käyneet..

[/quote]

Kyllä monet nykyään käyvät suuhygienistillä ihan siinä missä hammaslääkärilläkin. Kouluttamattomat ehkä vähemmän, kun eivät tajua hyvän hampaiden hoidon tärkeyttä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi