Miksi käsitöiden tekijät usein valitsevat niin rumia lankoja ja kuvioita?
Jos vaivautuu tekemään todella suuren työn kuten villapaidan tai sukat, miksi tehdä niistä rumat?
Kommentit (12)
Makuasioita, sanoi Musti kun persettä nuolaisi. Myös sun maku, ap.
Suurin osa valitsee oman väriset langat. Ohjeissa käytetään usein värejä jotka ovat helppo erottaa toisistaan kuvissa.
Valkoisella langalla tehtyjä kuvioita on hankala erottaa kuvissa joten käytetään eri väriä.
Minä en oo nähnyt kuin kauniita käsitöitä. Sinähän voisit ruveta itse tekemään sinua miellyttäviä. Käsitöitä tekevillä ihmisillä on taipumusta luovuuteen ja taiteellisuuteen ja jokaisella on oma näkemys asioista.
Ihmettelen usein samaa. Jonkinlaista värioppia voisi harjoittaa. Ostaisin mielelläni käsitöitä mutta ehkä 5% tekijöistä osaa tehdä sen näköistä, että se sopii makuuni. Tiedän, että makuja on monia mutta kai meillä kaikilla on se sama väriympyrä käytössämme?
Väriopin käyttäminen jokaikisessä maalauksessa tai käsityössä on hemmetin tylsää.
Alelaarien langat on niitä rumimpia. Mun äiti ostaa aina niitä
Samaa olen ihmetellyt. Ei auta yhtään jos malli ja kuvio ovat mieleisiä, kun väreinä aina ne samat limevihreät ja tummankretuliinit tai äklönroosat.
Tai ehdoton kammotukseni: tummanruskea.
Ei käsityötaidot takaa esteettistä silmää. Kierrellessäni käsityömessuja ja markkinoita olen monesti ajatellut että tuokin myyjä saisi varmasti enemmän myyntiä jos olisi valinnut toisenlaiset värit tai modernimmat mallit, mutta jos hän itse tykkää siitä mitä tekee niin sehän kai on tärkeintä. Jospa tarkoitus ei olekaan kuin myydä parit villasukat silloin tällöin ja muuten myyntitouhut ovat lähinnä ajanvietettä ja tuttujen tapaamista markkinoilla.
Ne on usein käytännöllisiä ja säästävisiä ihmisiä.
Teen ihan sua ärsyttääkseni. T. 60 paria sukkia vuodessa