Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako lääkitys välttämättä sosiaalisten tilanteiden ahdistukseen ja pelkoon?

Vierailija
15.03.2022 |

Onko mahdollista että ei saa apua terapiasta tai lääkkeistä? Mitä vaihtoehtoja enää on jos nuo ei tehoa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiat ei auta mitään. Ainut mikä auttaa on rauhoittava lääke ja beetasalpaaja.

Vierailija
2/7 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eroon vain siedätyksellä. Otin paniikit vastaan ja totesin, että jos pyörryn niin pyörryn. Meni parissa viikossa ohi. Ei auttanut lääkkeet ei alkoholi ei mikään muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiat ei auta mitään. Ainut mikä auttaa on rauhoittava lääke ja beetasalpaaja.

Niinhän se on että oikeat lääkkeet auttaa. Niitä on vain vaikea saada.

Vierailija
4/7 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut lääkäriltä muuta kuin Brintellix masennuslääkkeen ja vielä 3vkon jälkeen huonovointisuus kestää pari tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen. Ap

5/7 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että beetasalpaaja auttaa paniikkihäiriötyyliseen oireeseen, tasaamalla sydämen sykettä ja sitä kautta tuntee olonsa rauhallisemmaksi (parasympaattisen hermoston vaste.) Rauhoittava lääke tekee uneliaaksi ja "flegmaattiseksi" ja vaimentaa reaktioita, mutta ei hoida itse pelkoa. Jos on sosiaalisten tilanteiden pelko, joka ei oireile paniikkihäiriön tapaan, paras apu löytyy jonkin muotoisesta kognitiivis-behavioraalisesta terapiasta, mikä muoto kenellekin parhaiten sopii. 

Vierailija
6/7 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/7 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terapiassa mutta siellä vain kehotetaan pikkuhiljaa altistamaan itseään tilanteisiin. Minulla ei ole vielä tehonnut koska kammo kaikkea uutta kohtaan on sen verran pahana. Ap