Onko kellään tutullasi aitoa Rolexia
Missä elämäntilanteessa on sen ostanut vai onko saanut lahjaksi, kuinka nuorena ja mitä tekee työkseen? Kuluttaako muutenkin huipputuotteisiin?
Kommentit (44)
Minulla ja monella muulla tutullani. Asfalttimiehistä opettajiin ja yrittäjiin. Eipä nuo niin ihmeitä maksa, etteikö sellaiseen olisi varaa ihan taviksellakin jos vaan jaksaa säästää.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 18:57"]
Tässä katselen Rolex Oyster Perpetual Datejustia ranteessani.
Teräs-valkokulta, teräsranneke, tumman sininen taulu indekseillä.
Monen mielestä Rolex on ensimmäinen porras laatukellojen maailmaan.
[/quote]
Oletko hyväosainen muutenkin vai onko kellosi ainoa yhteytesi parempaan elämään?
[/quote]
Ostin tämän itselleni merkkipäivän kunniaksi.
Eikä tarvinnut mistään tinkiä sen vuoksi.
Parasta tässä on se että kukaan ei asianharrastajia lukuunottamatta huomaa mikä ranteessani onkaan.
(Ja tiedän kyllä mitä oikeasti kalliit kellot maksavat ja miltä ne näyttävät.)
Paljonko edullisin Rolex siis maksaa, 5000e ylöspäin?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 19:03"]
Moi AP.
Aika erikoinen aloitus keskustelulle. Totta kai kyseiset kellot ovat arvokkaita mutta oletko yhtään tutustunut niiden hintatasoon? Edullisimpiin malleihin pääsee kyllä kiinni ihan tavallinenkin duunari, jos siihen on valmis säästämään niin kuin vaikka lomamatkaan. Näkisin sen vähän vastaavanlaisena hankintana, kun naisilla arvokkaat merkkilaukut, kellot tosin usein pitää arvonsa paremmin. Minulla miehenä kello on tärkeä osa pukeutumista ja se myös tavallaan viestittää muille omasta arvomaailmasta, kiinnostuksen kohteista ja varallisuudesta. Kello on kaikilla kännykässä mutta rannekello on pukeutumisesta kiinnostuneelle miehelle tärkeä asuste.
Googleta vaikka "sepän viisari" tai "kellokonttori" niin saat vähän taustatietoja aiheeseen.
[/quote]
Eikö tämä ole vähän ristiriitaista?
Kuinka usein saat viestiästi perille, ihailevatko ihmiset kelloasi vai tulevatko vain kateellisiksi?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 19:07"]
[/quote]
Oletko hyväosainen muutenkin vai onko kellosi ainoa yhteytesi parempaan elämään?
[/quote]
Parasta tässä on se että kukaan ei asianharrastajia lukuunottamatta huomaa mikä ranteessani onkaan.
[/quote]
Kul ilmeisesti tiedät kelloista, niin tässä kysymys.
Miten tässä kellossa voi olla vain 2 vuoden takuu vaikka hinta on yli miljoonan???
Tosiaan luulisi, että miljoonan kellossa on pidempi (elinikäinen) takuu kun kaksi vuotta.
Todennäköisesti on. Tuttavapiirissä on aika paljon hyvätuloisia kaupan alan ihmisiä, uskoisin heillä olevan tuollaisia kelloja. Mutta en itse niin kelloista välitä enkä ole tullut panneeksi merkille.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 19:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kul ilmeisesti tiedät kelloista, niin tässä kysymys.
Miten tässä kellossa voi olla vain 2 vuoden takuu vaikka hinta on yli miljoonan???
[/quote]
En tiedä kelloista sen vertaa että osaisin tuohon vastata tiedon perusteella.
Sen verran toki arvaan, ettei kukaan oikeasti miljoonaa euroa kelloon laittava osta jostain laatukellot.fi:stä yhtään mitään. Veikkaan että tuon hintaisella kellolla on ikuinen takuu.
Vierailija kirjoitti:
Tutulla eläinlääkärillä on
Pitääkö sitä ranteessa työpaikallaan?!!
Kuule, enpä tiedä. Voi olla että on, tai sitten ei. Onko tää jotain piilomainontaa vai mistä on kyse?
Ehkä haet oikeutusta hankkia itsellesi kallis? kello.
Vierailija kirjoitti:
Pysyykö Rolexisi ajassa? Taitaa olla tämän kellon ongelma, ettei pysy vaan ajassa. Ei siis oikein täytä kellon funktiota eli ajan näyttämistä, mutta miehille se on enemmän koru.
Vierailija kirjoitti:
Oho, sory. Vanha aloitus.
Laatukello on ajaton sijoitus. Usein se ostetaan seuraavat sukupolvet mielessä.
Ei aavistusta, kun en katsele tuttujen kelloja, eikä kukaan ole asiasta ainakaan puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen mielestä Rolex on ensimmäinen porras laatukellojen maailmaan.Pysyykö Rolexisi ajassa? Taitaa olla tämän kellon ongelma, ettei pysy vaan ajassa. Ei siis oikein täytä kellon funktiota eli ajan näyttämistä, mutta miehille se on enemmän koru.
Heh, huomasin että olen tähän 5 vuotta sitten vastannut.
Rolex pysyi hienosti ajassa viime aikoihin asti kunnes alkoi jätättää.
Huollon aika siis. Öljyt olivat kuluneet ja koneisto muutenkin puhdistamisen tarpeessa.
10 vuoden välein pitäisi tuo huolto tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen mielestä Rolex on ensimmäinen porras laatukellojen maailmaan.Pysyykö Rolexisi ajassa? Taitaa olla tämän kellon ongelma, ettei pysy vaan ajassa. Ei siis oikein täytä kellon funktiota eli ajan näyttämistä, mutta miehille se on enemmän koru.
Heh, huomasin että olen tähän 5 vuotta sitten vastannut.
Rolex pysyi hienosti ajassa viime aikoihin asti kunnes alkoi jätättää.
Huollon aika siis. Öljyt olivat kuluneet ja koneisto muutenkin puhdistamisen tarpeessa.
10 vuoden välein pitäisi tuo huolto tehdä.
Paljonko maksaa, onko parempi lähettää ulkomaille tehtäväksi?
Eihän niistä tiedä onko ne aitoja.
Äkkiä toisen rasteesta sitä erota. Korkeintaan jos tuntee tausta niin siitä voi yrittää päätellä.
Tutuillani on kelloja, mutta en minä tiedä mitä merkkiä ne on. Onko rolex sellainen juttu, että sen omistaja mainostaa asiaa ja mainitsee merkin kysymättäkin?
Luulisin että useimmilla on joku moderni, ehkä älykello tms. En tosiaan tiedä, enkä tunnista kelloja. Enkä itse tykkää käyttää.
Minulla on, Omega myös, itse olen ostanut, nuorempana, nyt niillä on jo klassikkon arvo, hinta no korkeampi nyt kuin ostoaikaan. Vielä en myy. Hallusta naisten mallia ovat.
Moi AP.
Aika erikoinen aloitus keskustelulle. Totta kai kyseiset kellot ovat arvokkaita mutta oletko yhtään tutustunut niiden hintatasoon? Edullisimpiin malleihin pääsee kyllä kiinni ihan tavallinenkin duunari, jos siihen on valmis säästämään niin kuin vaikka lomamatkaan. Näkisin sen vähän vastaavanlaisena hankintana, kun naisilla arvokkaat merkkilaukut, kellot tosin usein pitää arvonsa paremmin. Minulla miehenä kello on tärkeä osa pukeutumista ja se myös tavallaan viestittää muille omasta arvomaailmasta, kiinnostuksen kohteista ja varallisuudesta. Kello on kaikilla kännykässä mutta rannekello on pukeutumisesta kiinnostuneelle miehelle tärkeä asuste.
Googleta vaikka "sepän viisari" tai "kellokonttori" niin saat vähän taustatietoja aiheeseen.