Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kipulääke+sekavuus?

Vierailija
19.08.2015 |

Äitiäni jouduttiin leikkaamaan muutama päivä sitten. Leikattu alue on kipeä ja hän saa melko vahvaa kipulääkettä. Tänään päivällä huomasin pientä sekavuutta päivissä, esim. milloin olin käynyt katsomassa häntä ja milloin hän joutui sairaalaan. Nyt illalla hän oli kunnolla sekaisin, muisti että on operoitu, mutta ei ymmärtänyt olevansa sairaalassa vaan luuli olevansa kotona vaikka oikaisin häntä useasti. Hänet siirrettiin yliopistollisesta sairaalasta aluesairaalaan eilen. Tähän päivään asti kaikki oli ok, lukuun ottamatta sitä ettei hän vastannut puhelimeen kun soitin hänelle. Tämän selitti se että hän nukkui sikeästi, soitin nimittäin hoitajalle ja kysyin että mikä hätänä kun ei vastaa. Muuten oli jutut ok ja tiesi missä oli. Tänään iltapäivästä oli tätä sekavuutta ihan kunnolla. Juttelin hoitajan kanssa. Äiti saa vahvaa kipulääkettä ja tulehdusarvot ovat koholla jonkin verran. Tästäkö todennäköisesti johtuu sekavuus?

Säikähdin kunnolla kun oli sekava, luuli olevansa kotona. Muuten muisti esimerkiksi sen että huomenna pitäisi kokeilla kävelemistä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen jälkeen sekavuus on yleistä, ja se voi alkaa vasta useammn päivän kuluttua. Ei kai ne tiedä miksi, varmaan anestesia jotenkin vaikuttaa. Mun naapuri, nuorehko mies, joutui ylläätäen useihin isoihin sydänleikkauksiin yms, ja se vaikutti hänen lähimuistiinsa. Leikkaus on aina riski.

Vierailija
22/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:57"]

]En muista sen lääkkeen nimeä, mutta ei se sentään morfiinia ollut. Tai niitä lääkkeitä on kaksi, lyhyt ja pitkävaikutteinen.

[/quote]

Suurella todennäköisydellä pitkävaikutteinen on oxycontin ja lyhyt oxynorm. Morfiinin sukuisia lääkkeitä molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkkeet aiheuttavat erityisesti vanhuksilla sekavuutta. Samoin myös itse kipu.Kuten joku jo mainitsikin voi vti aiheuttaa sekavuutta vanhuksilla.Syökö ja juoko äitisi hyvin?Nesteen saanti on tärkeää.

Vierailija
24/24 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:50"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:25"]Vieläkin on näköjään ihmisiä, joille tulee yllätyksenä että huume ja kipulääke ovat käytännössä sama asia. [/quote]Eipä ole tullut ennen tullut tämmöistä tapausta minulle vastaan. Jos sekavuus johtuu näistä lääkkeistä niin se kai selittää sen uneliaisuudenkin. Ei herää puhelimeen. Vastaa toki jos on hereillä. [/quote] Morfiinia on morfiinia. Ihan sama saako sen morfiinin kipuläkkeenä tai polttamalla heroiinia. [/quote]En muista sen lääkkeen nimeä, mutta ei se sentään morfiinia ollut. Tai niitä lääkkeitä on kaksi, lyhyt ja pitkävaikutteinen.

[/quote]

No voi hyvänen aika.

Eihän se lääkkeen nimi aina kerro mitään vaikuttavasta aineesta.

Hampaanpoiston jälkeen olin kaverilla kylässä ja kun hammas vielä oireili, kaveri antoi lääkkeen, joka hänelle oltiin määrätty koviin kipuihin. Työkaverinsa oli sanonut, että lääke on synteettistä heroiinia. Menin kaverin luota vielä rästitenttiin ja voin sanoa, että ei sattunut, mutta väsytti. Seuraavan päivän nukuin käytännössä kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä