ASUN Espoossa eli Suomen Monacossa. Kateellisuutesi asteikolla 0-5?
Niin
Kommentit (118)
Sieltäpä katselet betonikorsun ampuma-aukosta toiseen samanlaiseen.
Täällä on sentään hehtaarin oma tontti, ja betonia löytyy laatoista rappusten edestä, mutta ei muualta.
Häh? Espoohan on landekaupunki, johon pöndet muuttavat omakotitaloonsa ja sen jälkeen harmittelevat joka ilta kun joutuvat asumaan niin etelässä.
Itse asun länsi-Helsingissä. On vähän eri tason paikka kaiken suhteen kuin joku maaseutu-Espoo.
Nolla. Voisin olla kateellinen, jos tietäisin mistä sitte. Ite Espoo nyt ei ainakaan riitä
0 ei tää niin ihmeellinen kaupunki ole. T. Ulkopaikkakunnalta espooseen muuttanut.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:39"]
0 ei tää niin ihmeellinen kaupunki ole. T. Ulkopaikkakunnalta espooseen muuttanut.
[/quote]
Veikkaanpa, että et ole käynyt katsastamassa läheskään kaikkia Espoon paikkoja.
Käy seuraavaksi vaikkapa tuolla ja tule sitten uudestaan kertomaan mielipiteesi:
Mä asun Vihdissä. Halvempaa kuin Espoo ja ai että täällä herran kukkarossa on pienen ihmisen hyvä olla! <3 En kadehdi pätkääkään, sensijaan niitä kadehdin joilla on joku maalaistalo. <3
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:39"]
[/quote]
Veikkaanpa, että et ole käynyt katsastamassa läheskään kaikkia Espoon paikkoja.
Käy seuraavaksi vaikkapa tuolla ja tule sitten uudestaan kertomaan mielipiteesi:
https://www.google.fi/search?q=kasavuori+soukka&espv=2&biw=878&bih=987&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAmoVChMI_ZW3y5zMxwIVRBByCh06FACC
[/quote] oikeesti? Kuvittelet espoon olevan ainoa paikka suomessa, jossa on huikeita maisemia :-D pysyn kannassani, ei ole espoo muita kaupunkeja ihmeellisempi. Tämä sopii hyvin sellaisille, jotka muuttavat pienestä paikkakunnasta pk-seudulle. Peltoo ja metsää löytyy kuin böndeltä ikään, ei tule niin kova koti-ikävä heti.
Kävin tänään Espoon keskuksessa. Ei se musta Monacoa muistuttanut.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:39"] 0 ei tää niin ihmeellinen kaupunki ole. T. Ulkopaikkakunnalta espooseen muuttanut. [/quote] Veikkaanpa, että et ole käynyt katsastamassa läheskään kaikkia Espoon paikkoja. Käy seuraavaksi vaikkapa tuolla ja tule sitten uudestaan kertomaan mielipiteesi: https://www.google.fi/search?q=kasavuori+soukka&espv=2&biw=878&bih=987&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAmoVChMI_ZW3y5zMxwIVRBByCh06FACC [/quote] oikeesti? Kuvittelet espoon olevan ainoa paikka suomessa, jossa on huikeita maisemia :-D pysyn kannassani, ei ole espoo muita kaupunkeja ihmeellisempi. Tämä sopii hyvin sellaisille, jotka muuttavat pienestä paikkakunnasta pk-seudulle. Peltoo ja metsää löytyy kuin böndeltä ikään, ei tule niin kova koti-ikävä heti.
[/quote]
oikeesti? meinaatko että tuollaisia maisemia on ihan joka paikassa? HAHHAH, nyt pistit päivän parhaan :)
Eipä tule mieleen kuin Heinävesi ja Koli, joista löytyy vastaavat maisemat. Lapissa varmasti myös, mutta se onkin jo niin kaukana. Helsingissä on se täyttömäki, mutta se on kymmenien kilometrien päässä merestä.
Lisäksi tuo mainitsemani Kasavuori on vaan yksi Espoon monista kivoista paikoista. Espoosta löytyy Nuuksion kansallispuisto, Serenan valtava vesipuisto, monia kivoja järviä ja peltomaisemia, Tapiolan puutarhakaupunginosa, lukuisia urheiluseuroja seurattavaksi ja Westendin ja Haukilahden rantakadut. Ja tulevaisuudessa metro. On tuossa jo aika paljon sellaista mitä ei esimerkiksi Vantaalta löydy :)
En nyt kyllä mitään kateutta vaikka vielä ehkä jonkin aikaa asutkin Espoossa. Tulevaisuudessa sinne tulevat purkautumaan suurimmat agressiot. Keskustellaan sitten uudelleen.
Itse koko ikäni Espoossa asunut ja muutto edessä mahdollisimman kauas heti kun mahdollista. Espoossa on paljon kauniita ja kivoja alueita, esim. Nuuksion kansallispuisto on ihana. Espoon keskus ja Suvela ovatkin sitten toinen asia....
Ongelma onkin lähinnä ihmiset. Ilkeitä ja ylimielisiä löytyy varmasti joka ikisestä kaupungista, mutta Espoossa nämä ovat ihan oma lukunsa. Erityisesti tietyillä rikkaammilla alueilla meno on aika uskomatonta. Se pinnallisuus...
Ehkä en vain itse sovi tänne, en tiedä. Olen vain tällä hetkellä lopen kyllästynyt erääseen tiettyyn kermaperse alueeseen. Missään muualla en ole yhtä tylyä ja kylmää kohtelua saanut. Ja syy tähän? Yksinkertaisesti se, että en itse ole tältä alueelta, olen siis huonompi ihminen. Se on tehty selväksi.
Espoossa on erilaisia asuinalueita. Mielestäni siellä on enemmän nk parempia alueita mitä esim Vantaalla. Westend, Lyökkiniemi, Iirislahti ja niihin ei pääse pikkurahalla.
Koko Espoo ei vaan taida olla Monacoa. Aika pieni alue sieltä on siedettävää. Ok talo meren rannalla, ei liian lähellä länsiväylää. Sitä voisi kadehtia.
Tosin nekin on sitten sellaisella paikalla että autolla pitää lähteä kauppaan ja muualle.
up