Miksi tulen AINA liikkunnasta kipeäksi??
Monesti aloittanut säännöllisen liikunnan: 3-4 kertaa viikko spinning/uinti, sen tunnin kerrallaan. Kävelen salille tai hallille sen 15matkan ja takas ja talvellakin olen ihan lämpimästi pukeutunut.
Viimeistään toisen liikuntaviikon, kolmannen tunnin jälkeen, herään aamulla kurkku kipeänä /nuhassa/lämpöä 37,5.
Sitten jätän liikunnan välistä, menee se 2 viikkoa kun olen parantunut. Aloitan liikunnan ja taas sama alusta!
En ymmärrä miten kukaan pystyy liikkumaan säännöllisesti esim 3kk putkeen.
sori kirj. virheet
Kommentit (27)
Nyt en ole liikkunut sitten helmikuun ja terveenä olen pysynyt
Ap
Mäki tuun kipeeks vaik iha kotona kuntopyörällä hiit treeniä teen.
Ruokavalion muutos ta dieetin aloittaminen saa kehon kuona-aineet liikkeelle, eli keho alkaa puhdistaa itseään ja nämä kuona-aineet tekevät sinut kipeäksi. Jatka niin olo menee kyllä ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa aika vähästäkin liikunnasta turpoamaan suun, nenän ja nielun limakalvot, en ymmärrä tätä että viittä minuuttiakaan ei tarvi hölkätä, kun alkaa jo tuntua että turvottaa. (en ole ylipainoinen vaan pikemminkin päin vastoin, mutta kylläkin fyysisesti surkeassa kunnossa, jos sillä jotain väliä on.)
Olen luullut, että olen ainoa jolla on nenä tukossa liikunnan jälkeen. Et ole yksin, tsemppiä!
On jokseenkin harmillista koska mulla on kans tätä et aloitan liikunnan ja tuun kipeäksi ja siihen se sit kaatuu. Nyt kerkesin saada oikeasti ihanan lenkkeily rytmin ennen sairastumista ja mulla on ikävä sitä.
Kävin joka toinen päivä hyppely lenkillä eli ehkä hiit treenaus kuvais lähimmäksi kai? Tein sellasta hyppelyä lantionkierrolla noin 20-30 sekuntia niin että syke nousi tosi ylös ja sit reipasta kävelyä sen aikaa et syke laski ja taas hyppelyä. Tommonen lenkki noin 20 Min joka toinen päivä ei pitäis olla liikaa?
No ilmeisesti oli. Kuumetta tuli ja silmässä on tulehdus.
Kuume on ohi mut silmä odottaa silmälääkärille pääsyä kun siinä ilmeisesti sidekalvon tai verkkokalvon paikallinen irtoama ja tuon takia en uskalla nyt lenkkeillä.
No ajattelin et teen jotain muuta ja eilen aloitin tekemään kyykkyjä. 20 kyykkyä eilen ja mun sisäreidet on niin kipeinä tänään et jalat tärisyttää ja kyykkyyn menosta ei ole tietoakaan.
Mun mielestä tää ei oo normaalia, mut ilmeisesti en ole ainoa. Harmittaa kun haluis terveelisemmät elintavat ja sitte sairastuu koko ajan kun koittaa niitä saada aikaan.
Minäkin nostin treenimääriä ja seuraava viikko ihan pipariksi korkean kuumeen vuoksi. Jahka tästä kuumeesta selviän, niin teen sitten kolmen viikon päästä uuden kokeilun. Sitä ennen vaan hyvin kevyttä liikuntaa.
Taas sama homma! Aloitin nätisti 2x viikko ja lämpöä taas 37,8 -ap-