Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painoni nousee vaikka syön vähemmän

Auttakaa
14.03.2022 |

Ihmettelen vain mitä teen väärin. Olen tässä nyt viikon yrittänyt dietata, mutta en vain laihdu. Olen muutenkin jo syönyt melko terveellisesti, joten ruokavaliotani en ole muuttanut. Sen sijaan olen pienentänyt annoskokoja selvästi. Vaikka en olekkaan koskaan ollut mikään suuri syömäri niin kyllä selkeästi syön nyt vielä vähemmän. Siltikään en näe mitään muutosta painossa ja itseasiassa olen saanut 400 grammaa lisääkin. En ole suurempi urheilija, mutta harrastan tanssia 2 kertaa viikossa ja käyn lisäksi joka päivä koiran kanssa 3km lenkillä. Mikä vialla? Menee hermo tälläiseen :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti pieniä annoksia, ruuansulatus hidastuu ku syö liian vähän.

Vierailija
2/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisesti pieniä annoksia, ruuansulatus hidastuu ku syö liian vähän.

Ei se viikossa hidasti niin että laihtuminen tyssäsi heti alkuun 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se vaaka mäkeen.

Mulla ainakin voi muutamalla kilolla heittää jo vuorokauden sisällä.

Vierailija
4/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa suolaa ja nestettä kertynyt kehoon?

Vai oliko niinkin, että laihduttamisen alussa keho kerää muutenkin ensin nestettä joka näkyy painon nousuna aluksi? Eli älä stressaa, vaan luota että tuloksia alkaa myöhemmin näkymään.

Vierailija
5/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet saanut lisää lihasmassaa? Kuka sitä tietää miksi painosi ei laske.

Vierailija
6/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa suolaa. Se kerää nestettä. Oletko nainen vai mies? Meillä naisilla myös hormonaalinen taso vaikuttaa tosi paljon, kuten ennen kuukautisia jokainen huomaa.

Vierailija
7/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laihtuminen ei tietenkään näy missään parissa viikossa, jos sen aloittaa tosi hitaasti.

Se näkyy vasta kuukausien kuluttua.

Eri asia kokonaan ovat jotkut pikadieetit sun muut, niissä voi laihtua viikon aikana 1-2 kg, mutta sekään ei näy välittömästi vaa`lla.   Vasta jälkeenpäin.

Ainoa keino laihduttaa pysyvästi on pitkän tähtäimen suunnitelma.  Ja se totisesti vaatii niin luonteen lujuutta kuin kärsivällisyyttäkin.

Ykkösjuttu on koko ruokavalion muuttaminen.  Totaalisesti.

Pitää oppia tekemään ruokaa ja leipomaan täysin eri tavalla. 

Tiedän tämän tasan tarkkaan, koska jouduin kaiken tuon tekemään terveyteni takia.

Niin paljon kuin  huudetaankin sen aidon ruuan perään, kuten ettei voita ja kermaa voi jättää ruokavaliosta pois, niin kyllä vaan voi.

Rasvan voi korvata terveellisellä rasvalla, ja kas minun kolesteroli laski, ilman mitään lääkitystä, koska en lääkitystä siihen halunnut.   Edelleen voin juhlissa syödä kermakakkua sun muita rasvaisia herkkuja, mutta nehän ovat vain tilapäisiä herkkuja.

On turha laihdutuksessa odottaa mitään pikavoittaja tai että sitä, että muutettu ruokavalio on  jokin extra apu heti tietyn sairauden kanssa.

Ja tietenkin aina se, että mikä motiivi kullakin ihmisellä itsellään laihdutkseen on, se sanelee, sen miten laihtuminen tapahtuu.

Itselläni oli pitkän tähtäimen visio.  Laihduin yhdessä vuodessa 15 kg, ja se oli todella suurenmoinen saavutus.

Kaikki ne vaaralliset arvot leikkauksen jälkeen laskivat lähes normaalille tasolle.

Totuin uuteen ruokavaliooni pikkuhiljaa ja nyt se on minulle elämäntapa.

Laihdhuin edelleen  9 kg, ja olen nyt normaalipainonen.

Silti voin syödä ja elää normaalisti, enkä kärsi nälästä koskaan, vain se mitä mitä syön, vain sillä on merkitystä.

Laihduttajalla on suurempi merkitys ruualla ja syömisellä kuin vain sillä liikunnalla.

Liikunta parantaa oloa ja on aina hyväksi, mutta suurin merkitys on sillä, mitä suuhunsa panee.

-ohitusleikkaus-

Vierailija
8/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai viikossa yhtäkkiä kävelyllä ja tanssilla :D

Vierailija
9/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikeasti syö vähemmän.

Unohdat kaikki napostelut ja juomiset.

itse olen tiputtanut nyt alle vikossa 1.5kg kun syön 3-4 kertaa päivässä pienen annoksen lihaa ja riisia/makaronia, juomana maito/kaakao.

Muuten ainoastaan vettä.

Omista valinnoista kiinni.

Vierailija
10/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa suolaa ja nestettä kertynyt kehoon?

Vai oliko niinkin, että laihduttamisen alussa keho kerää muutenkin ensin nestettä joka näkyy painon nousuna aluksi? Eli älä stressaa, vaan luota että tuloksia alkaa myöhemmin näkymään.

Jokainen ihminen tarvitsee tietyn määrän suolaa.  Samoin sokeria.

Ja totta on, että naisilla hormonaaliset muutokset vaikuttavat kuukauden eri päivinä painoon.

Mutta se todellinen laihtuminen alkaa totisesti näkyä vasta viikkojen päästä.

Eihän se nyt niin mene, että jos on vähemmälä ruuaalla, niin se painon putoaminen välittömästi heti näkyy.

Ei suurempikaan laihdutus heti ihmisessä näy, vaan vasta kuukausien kuluttua, kun elimistöstä poistuu tietty määrä kuona-aineita, nestettä, rasvaakin ja suolisto puhdistuu siitä epäterveeellisestä entisestä ruokavaliosta.

Tokihan niitä on niitä erilaisia laihis menetelmiä, joita monet toitottaa ainoiksi oikeiksi.

Totuus on vaan se, että syömällä vähemmän ja terveellistä ruokaa, ihminen laihtuu ja säilyttää samalla myös terveen ulkonäkönsä ja kehonsa terveyden.

Harva muistaa senkin, että pitkäaikaiset, pelkkää rasvaa runsaasti rasvaa sisältävä ruokavaliota näkyvät jossain vaiheessa samaisessa ihmisessä rasvamaksana.

Mutta tietty, jokainen laihtuttaa niinkuin parhaaksi näkee.

Vierailija
11/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olen tiputtanut nyt alle vikossa 1.5kg kun syön 3-4 kertaa päivässä pienen annoksen lihaa ja riisia/makaronia, juomana maito/kaakao.

Muuten ainoastaan vettä.

Ai, paljon pudotit painoa kuukaudessa.  Ja onko tuo painon ollut pysvää?

Vierailija
12/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä sokeria tarvitaan??

Vierailija
13/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato eilinen 13.3.2022 prisma yle areenalta niin selviää. Turha selittää MITÄÄN MUUTA!

Vierailija
14/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ainoastaan vettä.

Ai, paljon pudotit painoa kuukaudessa.  Ja onko tuo painon ollut pysvää?

Aloitin dieettini vasta viime tiistaina.

Olen 34v mies, aloituspaino 99kg pituus 185cm

Minulla on ihan hyvin lihasmassaaa kuntosalitreenin takia, mutta läskiäkin on hieman.

Eilen tosiaan kävin vaa'alla, ja oli 1.6kg tippunut (korjaus tuohon 1.5kg:hen)

Vierailija
15/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato eilinen 13.3.2022 prisma yle areenalta niin selviää. Turha selittää MITÄÄN MUUTA!

Linkki kun et kuitenkaan viitsi etsiä: Katso Yle Areenassa: https://areena.yle.fi/1-50525725

Vierailija
16/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen on melkein mahdotonta ainakaan latina kasvattaa lihasta puolta kiloa edes kuukaudessa.

Vierailija
17/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 vaivaista grammaa ei tarkoita yhtään mitään. 

Minä söin toissaviikolla kuin hevonen ja painoin 50kg, viime viikolla vähensin siitä kaloreita 500 kalorilla per päivä ja painoin eilen 52kg. Syynä on ihan kuukautiskierto, nesteiden kertyminen ja muu sellainen, ei lihominen.

Viikossa ei ehdi tapahtua vielä paljon mitään rasvan suhteen. Nesteitä voi tulla tai mennä mutta rasvanpoltto vie aikaa ja vaatii suuren kalorivajeen mikä onnistuu vain ajan kanssa.

Vierailija
18/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin aivojen normaalin toimintaan.

Ja jokainen ihminen saa  päivitäittäin väkisin päivisin tietyn määrän sokeria, vaikka ei itse lisäisi sitä yhteen ainoaankaan syömiseensä.

Sokeria on hedelmissä, marjoissa, useissa valmistuotteissa, kuten ketsupissa, kaikissa valmiskastikkeissa ja muissa valmisruuissa, kuin myös kaikkein lounasravintoiden ruuissa.

Sokeria ja suolaa on niin monissa elintarvikkeissa jo valmiina, ettei sitä tavallinen ihminen edes koskaan edes ajateelleksi.

Vaikkapa viinirypäleet ovat yksi sokerisimmasta marjoista mitä olla voi, samoin rusinat.

Ja jäätelö,  ja kaikki ne leivonnaiset, joita ei itse vähäsokeriksi tai jollakin makeutusaineella valmista

Tietyn määrän sokeria ihmisen elimistö tarvitsee, se on kiistämätön tosiasia, siksi luonto on järjestänyt asian niin, että vapaasti kasvavissa marjoissa ja muissa tuotteissa on aina tietty määrä sokeria.

Vierailija
19/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuijottaa vaakaa joka päivä jos se vie motivaation. Viikko ei ole vielä mitään. 

Minulla on kuukausien ja vuosienkin aikana paino mennyt pientä siksakkia jatkuvasti, se on ihan luonnollista. Isompi suuntaus on silti alaspäin.

Jatka samaa rataa ja katso kuukauden päästä uudestaan tilannetta.

Vierailija
20/25 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin aivojen normaalin toimintaan.

Ja jokainen ihminen saa  päivitäittäin väkisin päivisin tietyn määrän sokeria, vaikka ei itse lisäisi sitä yhteen ainoaankaan syömiseensä.

Sokeria on hedelmissä, marjoissa, useissa valmistuotteissa, kuten ketsupissa, kaikissa valmiskastikkeissa ja muissa valmisruuissa, kuin myös kaikkein lounasravintoiden ruuissa.

Sokeria ja suolaa on niin monissa elintarvikkeissa jo valmiina, ettei sitä tavallinen ihminen edes koskaan edes ajateelleksi.

Vaikkapa viinirypäleet ovat yksi sokerisimmasta marjoista mitä olla voi, samoin rusinat.

Ja jäätelö,  ja kaikki ne leivonnaiset, joita ei itse vähäsokeriksi tai jollakin makeutusaineella valmista

Tietyn määrän sokeria ihmisen elimistö tarvitsee, se on kiistämätön tosiasia, siksi luonto on järjestänyt asian niin, että vapaasti kasvavissa marjoissa ja muissa tuotteissa on aina tietty määrä sokeria.

Ei ihminen sokeria tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme