Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäköhän lapset ja naiset ajattelee, kun miehet vietiin turvaan?

Vierailija
19.08.2015 |

Aika syrjivää. Ja että länsimaat tarjoaa apua pelkästään miehille parhaimmassa työiässä. Mitäköhän lapset ja naiset miettii tästä humaritäärisesta avusta. 

Muutenkin luulis että orpoja lapsia on noissa maissa paljon. Miksi niitä ei tänne tuoda, joilla ei ole sitä pientäkään tukiverkostoa? Aika outoa 

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvimmat ja rikkaimmat saavat apua. Se on väärin. Kai ne edes kertoivat että ovat lähdössä?

Vierailija
2/66 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitää ymmärtää kulttuureita, jossakin pelastusveneisiinkin menevät miehet ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kokisin melkoisia kuvotuksen tunteita omaa miestäni kohtaan, jos kehtais jättää perheensä yksin sodan keskelle ja itse lähtisi pakoon. Ketkä siellä muutenkaan sotii, jos ne kaikki miehet tulee tänne? Naiset ja lapsetko?

Vierailija
4/66 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:38"]

Mä kyllä kokisin melkoisia kuvotuksen tunteita omaa miestäni kohtaan, jos kehtais jättää perheensä yksin sodan keskelle ja itse lähtisi pakoon. Ketkä siellä muutenkaan sotii, jos ne kaikki miehet tulee tänne? Naiset ja lapsetko?

[/quote]Mietittiin tätä mieheni kanssa. Kuviteltiin jos tänne tulisi sota niin mieheni ottaisi jalat alleen ja häippäisi ilman mitään tunnon tuskia paremmille maille. Siellä sitten pitäisi hauskaa kun perhe olisi hädän keskellä. Olisi täysin utopistinen tilanne.

Pitäisi olla kyllä aikamoinen kusipää että pystyisi sellaista tekemään, niitä näköjään on paljon...

Vierailija
5/66 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää niitä sotaorpoja. Ovat varmasti todella ihmeissään. Eikö avustustyöntekijät yhtää priorisoi hakijoita? 

Tuo systeemi on muuten totalisen mätä. 

Vierailija
6/66 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:46"]

[/quote]Mietittiin tätä mieheni kanssa. Kuviteltiin jos tänne tulisi sota niin mieheni ottaisi jalat alleen ja häippäisi ilman mitään tunnon tuskia paremmille maille. Siellä sitten pitäisi hauskaa kun perhe olisi hädän keskellä. Olisi täysin utopistinen tilanne.

Pitäisi olla kyllä aikamoinen kusipää että pystyisi sellaista tekemään, niitä näköjään on paljon...

[/quote] 

Niin, miten ne siihen pystyy? 

Vierailija
7/66 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä he ajattelevat. Tuskin osaavat vaatia itselleen kovin paljoa, eivätkä näe tuota niin pahana. Itse vastaaavassa tilanteessa ja omalla taustallani ajattelisin, että "vittu mikä näätä".

Vierailija
8/66 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö normaalisti priorisoida hakijoita sen mukaan mihin ryhmään kuuluvat? Eikö yleensä lapset mene muitten edelle sekä eteenkin orvot lapset kenestä kukaan ei huolehdi? Sekä sairaat ja heikot mitä pitää saada turvaan. 

Vierailija
9/66 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tajua, että perheenisä/vanhin poika lähetetään HAKEMAAN APUA, eli tekemään perheenyhdistämishakemus. Ei vaaralliselle lauttamatkalle voi lapsia, raskaana olevia naisia ja vanhuksia lähettää!

Kun nuoret miehet pääsevät turvaan, he pyrkivät auttamaan perhettään.

Vierailija
10/66 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian poistuu tämä ketju.

Vierailija
11/66 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minäkin olen sitä mieltä, että kaikkien tykinruokaikäisten miesten pitäisi urhoollisesti jäädä Syyriaan ja liittyä joko ISISiin tai al-Assadin Gestapoon toinen toisiaan ampumaan, mitä nyt välillä siviilejä pamauttelemaan. Onko siellä jokin kolmaskin vaihtoehto tarjolla? Tiedoksi vain: Siellä ei voi päästä sivariin.

Vierailija
12/66 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 08:31"]

Ap ilmoittaa rohkeasti haluavansa Suomeen enemmän pakolaisia ja täällä alkaa taas ihme ryöpytys. Ei näköjään av-kansa välitä yhtään kärsivistä lapsista. 

[/quote]

Vierailija
13/66 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisillahan se suurin hätä siellä on. Ei voi ymmärtää tätä maailmaa

Vierailija
14/66 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/66 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:42"]Miks ei niitä orpoja lapsia tänne tuoda? 
[/quote]

Ei sieltä tuoda ketään. Olisihan tuo kaunis ajatus että oikein käytäisiin hakemassa hädässä olijat Suomeen turvaan, mutta ei taida rahat riittää sellaiseen.

Vierailija
16/66 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:36"]Te, jotka ihmettelette pakoonlähtöä kun voisi laittaa kampoihin ISIS:lle ja mahdollisille konfliktin muille osapuolille, kertoisitteko miten?

Luhistunut maa, jonka hallinnosta riitelee kaksi tai useampi hirmuhallinto. Luuletteko, että siinä voi tuosta vain perustaa "tosikansan vastarintaliikkeen", kouluttaa taistelijat, hankkia aseet ja panna kampoihin näille eri osapuolille?

Nämä sodat ovat kaukana valtioden välisistä sodista, joiden aikoja monet vielä muistelevat verraten tilannetta jopa talvisotaan!
[/quote]
No joo, onhan se tuossa valossa täysin ymmärrettävää jättää naiset ja lapset sodan keskelle ja paeta ulkomaille. Kun aseitakaan ei ole lähi-itä täynnä.
Eiku...
[/quote]

Älä viitsi. Ei edes persu ole noin tyhmä että kuvittelee tuolla olevan jotain Kalashnikov-keskuksia josta jokainen halukas voi käydä aseistamassa divisioonan verran vastarintamiehiä.

Vierailija
17/66 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Eikö tällä palstalla kenelläkään ole mitään tietoa mitä Syyriassa tapahtuu? Ei taida olla. Jos perheesi joutuisi lähtemään pakoon ja ruotsi tarjoaisi pakolaisleirissä paikan naisille ja lapsille, mitä sinun miehesi tekisi? Jäisi tapettavaksi koska oli mukana arabikevään mielenosoituksissa, jäisi istumaan leirin ulkopuolelle ilman ruokaa ja kuolisi vai lähtisi edes johonkin jossa voisi saada työtä tai rahaa jota voisi lähettää perheelle? Mitä itse haluaisit että hän tekisi?

Vierailija
18/66 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:08"]

[/quote]Eikö tällä palstalla kenelläkään ole mitään tietoa mitä Syyriassa tapahtuu? Ei taida olla. Jos perheesi joutuisi lähtemään pakoon ja ruotsi tarjoaisi pakolaisleirissä paikan naisille ja lapsille, mitä sinun miehesi tekisi? Jäisi tapettavaksi koska oli mukana arabikevään mielenosoituksissa, jäisi istumaan leirin ulkopuolelle ilman ruokaa ja kuolisi vai lähtisi edes johonkin jossa voisi saada työtä tai rahaa jota voisi lähettää perheelle? Mitä itse haluaisit että hän tekisi?

[/quote] Mies yleensä suojelee perhettään, sukuaan, kylää. Ei jätä niitä ns. kuseen. 

Mies on se joka taistelee maansa puolesta ja kaikesta siitä mihin hän uskoo. Mies ei jätä isänmaataan pulaan. 

Vierailija
19/66 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa niitten heikkojen puolesta jolle auttava käsi ei yltynyt. Ainut toivo niillä on että niitten jumala auttaa. Toivotaan että näin käy, mitä se sitten lieneekään tarkoittavan tässä tapauksessa 

Vierailija
20/66 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:45"]Olen ihmetellyt samaa. ISIS on sodassa näiden pakolaisten kotimaan kanssa Syyriassa ja kurdialueilla. Eihän se sota lopu eikä ISIS lakkaa valtaamasta uusia alueita, ellei joku pane niille kampoihin. Noiden terveiden nuorten miesten pitäisi liittyä maansa viralliseen armeijaan ja kohta olisi ISIS kukistettu ja tulisi rauha, sorto loppuisi. Mutta ei, lähtevät pakoon ja jättävät naiset ja lapset kärsimään.

Tätä ei voi verrata siihen, että Suomesta lähdettiin joskus Amerikkaan etsimään hyvää elämää, vaan siihen, jos miehet olisivat paenneet Ruotsiin talvisodan sytyttyä ja jättäneet naiset ja lapset taistelemaan ryssää vastaan... Ei voisi kuvitella, että meillä ikinä tapahtuisi niin, siksi varmaan tämä aihe herättää vilpitöntä ihmettelyä suomalaisissa. Jos Venäjä nyt hyökkäisi, niin miehet lähtisivät täällä armeijaan, ja osa naisistakin.
[/quote]
Se virallinen armeija on Assadin kansanmurhajoukot. Itse liittyisin mieluummin ISISiin, sillä se on vain 99,9-prosenttisesti pahuuden puolella.

Sivariin siellä ei pääse, ja eri osapuolten värvääjät ovat todella innoissaan kun näkevät 20-vuotiaan terveen miehen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä