Kuka tai mikä on kokoaja?
Tällä palstalla kirjoitetaan jatkuvasti jostakin kokoajasta. Kokoajan sitä, kokoajan tätä. Onko se ammattinimike, jokin laite vai mikä?
Kommentit (28)
Mun täti on kokoaja. Kokoaa sähkölaitteita tehtaalla. Suosittu ammatti varmaan jos siitä koko ajan puhutaan.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:21"]
Mun täti on kokoaja. Kokoaa sähkölaitteita tehtaalla. Suosittu ammatti varmaan jos siitä koko ajan puhutaan.
[/quote]
Okei, kiitos tiedosta. Sun täti on sitten palstan suosikkihenkilöitä. Siitä toden totta puhutaan täällä aivan koko ajan.
Se tarkottaa kaiken aikaa = koko ajan / koko aja
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:34"]Se tarkottaa kaiken aikaa = koko ajan / koko aja
[/quote]
Jokaiseen vitsiin löytyy aina yksi tosikko.
Damn! Eiks se ookaan kokoajan, no kiitos, nyt osaan tämänkin :D
Mua vaivaa karmea kielikorvatulehdus koko ajan, kun luen tätä palstaa...
Yhdyssanapoliisien syytä. Niiden pelossa viattomat ihmisparat on ruvenneet kirjoittamaan yhteen myös sanaliitot. Mutta kieltämättä "kokoajan" kyllä vihloo korvia eniten.
Tosikoille ja veitikoille siis rautalangasta: se on koko ajan.
Kielipoliist ovat tämän palsan inhokkeja, ihan kokoaja.
Vierailija kirjoitti:
Mua vaivaa karmea kielikorvatulehdus koko ajan, kun luen tätä palstaa...
Sama. Mulla niin paha, että korva on käytännössä jo kuuroutunut.
Onko luurankoja oikeasti olemassa vai ovatko ne vain satua?
Se on sellane juttu että tässä luokassa kaikki on retuja -Dima 2016
PS: TIIÄN KUKA JUMITTI TIETOKONEEN
Vierailija kirjoitti:
Yhdyssanapoliisien syytä. Niiden pelossa viattomat ihmisparat on ruvenneet kirjoittamaan yhteen myös sanaliitot. Mutta kieltämättä "kokoajan" kyllä vihloo korvia eniten.
En ota syytä päälleni. Kun ihmiset aiemmin pelkästään kirjoittivat yhdyssanat erikseen, nyt ne ovat jostakin syystä ihan itse keksineet ryhtyä kirjoittamaan myös sanaliitot yhteen. Tarvitsen kohta hoitopaikan jostakin, missä ei voi lukea av-palstaa.
t. Kärsivä yhdyssanapoliisi
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo vihlo yhtään niin paljon kuin "pääkipeä" tai "pahaolo". Mutta vihloo kyllä.
Ja kokoaja (= se, joka kokoaa) on kirjoitetty yleisemmin muodossa kokooja. Vaikka myös kokoaja on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kokoaja kokoaa, tietysti.
Koko ajan.
Kokoaja kokoaa, tietysti.