Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei arvosta kykyjäni

Vierailija
19.08.2015 |

Miehelläni on vaikeuksia ymmärtää että minulla on enemmän tietämystä tietyistä asioista kuin hänellä.

Työskentelen siis tietokoneiden parissa, ja mies ei vaan suostu ottamaan vastaan apua esimerkiksi uuden läppärin ostossa, vaikka tietää varsin hyvin että voisin auttaa häntä valitsemaan hinta-laatusuhteeltaan hyvän koneen. Jos hänen läppärinsä hajoaa, niin viimeinen ihminen jolta hän kysyy apua on minä. Menee mielummin kyselemään isältään, joka ei todellakaan ole ammattilainen. 

Ymmärtäisin jos tuputtaisin jatkuvasti apuani, mutta en tee sitä. Ärsyttää vain jos paikalla on minä, hän ja muita ihmisiä, niin hän kysyy muilta apua tai selvennystä ko. asioihin, vaikka hänelle on ihan selvää että minä tiedän luultavasti paremmin kuin ihmiset jotka eivät edes työskentele alalla. 

Sama on monen muun asian kanssa. En saa näyttää miten astiat laitetaan koneeseen niin että ne oikeasti tulevat ulos puhtaina. Olen ''aina jankuttamassa'' jos yritän nätisti selittää että pyykkikonetta ei saa tunkea liian täyteen. 

Eilen sitten olimme moottoritiellä, kerroin että seuraavasta rampista pitää poistua. Ei uskonut. Yritin sanoa että usko nyt, minä tiedän. Ei uskonut. Napsahdin sitten ja sanoin että poistuu seuraavasta rampista ja se on käsky. Mies suuttui ja mutisi sitten itsekseen että olisi se seuraavakin ramppi ollut ihan hyvä. 

En missään nimessä haluaisi käskyttää miestä, ja kadun että puhuin hänelle niin ilkeään sävyyn. Olen vain niin rasittunut. Nätisti sanominen ei auta mitään, menee kuin kuuroille korville. 

Olenkohan minä nyt totaalisesti murskannut hänen miehisen egonsa? Kyselen häneltä apua ja luotan hänen tietämykseensä, aina on tarjoamassa apuaan minulle ja silminnähden ilahtuu aina kun kysyn hänen mielipidettään asioista. Yritän tehdä sitä usein, mutta asia ei todellakaan toimi molempiin suuntiin. Pitäisikö vaan jättää rauhaan ja antaa mokailla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen miesystävä. Hän ei kyseenalaistanut tietojani ja taitojani kahden kesken, mutta seurassa hän jostain syystä tykkäsi suunnata minulle tällaisia repliikkejä: "Jos sinä tietäisit yhtään mitään aiheesta X..."

Hän tiesi, että en pidä kiistelemisestä. Hän ehti myös ihan alkuaikoina totuttaa minut siihen, että hänen epäilemisensä muiden ihmisten nähden johtaisi vähintäänkin rumaan sanaharkkaan kahden kesken. Hänellä oli myös ihan omat käsityksensä siitä, mikä tulkittiin epäilemiseksi, joten minä olin koko ajan alakynnessä, sekä pakotettuna että itsesuojeluvaistoni vuoksi.

Harmi, että olet päässyt naimisiin asti tuollaisen miehen kanssa. Voit antaa hänen tietysti mokailla, mutta kyllä se mokailu lopulta kaatuu sinunkin niskaasi. Eipä tuosta tilanteesta ole kovin monta reittiä poispäin.

Vierailija
2/12 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia ongelmia voi olla vain naisilla. Olen vakuuttunut siitä. Terapian tarpeessa lienet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet tyytynyt tuon tasoiseen mieheen? Kai olet tietoinen, että kannustavia ja kumppanin kykyjä arvostavia miehiä on olemassa.

Vierailija
4/12 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tosiaan ole tasoisesi ja ymmärtää sen. Ottaa liian koville myöntää asia, siksi ei voi kysyä sinulta mitään. Anna mokailla ja oppia kantapään kautta, kunhan hänen typerät ratkaisut eivät vaikuta sinun talouteesi.

Vierailija
5/12 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:24"]

Miksi ihmeessä olet tyytynyt tuon tasoiseen mieheen? Kai olet tietoinen, että kannustavia ja kumppanin kykyjä arvostavia miehiä on olemassa.

[/quote]

Oikeassahan sinä olet. Ollaan oltu jo vuosia yhdessä, ei kuitenkaan naimisissa. On niin vaikeaa pudottaa toinen pitkän ajan jälkeen, mutta olen kyllä mielessäni tullut siihen tulokseen että annan rukkasta. -ap

Vierailija
6/12 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letko sinä se heikkolahjainen, joka kirjoitti tänne aamulla? Valitit ettei sinulla ole mitään kädentaitoja etkä osaa laittaa ruokaa. Sinua harmitti, että sinulle ei enää löydy työpaikkoja.

Vierailija
7/12 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:29"]

Letko sinä se heikkolahjainen, joka kirjoitti tänne aamulla? Valitit ettei sinulla ole mitään kädentaitoja etkä osaa laittaa ruokaa. Sinua harmitti, että sinulle ei enää löydy työpaikkoja.

[/quote]

En ole. Ruuan teko sujuu ihan normaalisti ja töitäkin piisaa. 

Vierailija
8/12 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:22"]

Napsahdin sitten ja sanoin että poistuu seuraavasta rampista ja se on käsky.

[/quote]

Ei sinullakaan ihan kaikki kohdallaan ole tuolla yläpäässä, jos tuolla tavoin käyttäydyt. Itse en miehesi sijassa kauaa sinua katselisi, mutta ehkä sinulla on jotain fyysisiä avuja jotka tasapainottavat ikävää luonnettasi.

Vierailija
9/12 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:31"]

[/quote]

En ole. Ruuan teko sujuu ihan normaalisti ja töitäkin piisaa. 

[/quote]

Siinä tapauksessa et varmaan ole kyseinen henkilö. Ajattelin vain, koska teillä kummallakin on jotain vaikeuksia, että voitte olla sama henkilö.

Vierailija
10/12 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinullakaan ihan kaikki kohdallaan ole tuolla yläpäässä, jos tuolla tavoin käyttäydyt. Itse en miehesi sijassa kauaa sinua katselisi, mutta ehkä sinulla on jotain fyysisiä avuja jotka tasapainottavat ikävää luonnettasi.

Heh, olet minun mielestäni ihan oikeassa. Sanoinkin että ei tunnu hyvältä käskyttää miestä, enkä ole koskaan sanonut tuota aikaisemmin. Hävettää ja ärsyttää, pyysin myös anteeksi. Ei kenenkään pitäisi käskyttää toista ihmistä, mutta oli heikko hetki ja turhautti kun hän ei kuunnellut. Oikeastihan olisin voinut sanoa sen paremmalla tavalla. -ap

Vierailija
11/12 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassahan sinä olet. Ollaan oltu jo vuosia yhdessä, ei kuitenkaan naimisissa. On niin vaikeaa pudottaa toinen pitkän ajan jälkeen, mutta olen kyllä mielessäni tullut siihen tulokseen että annan rukkasta. -ap

[/quote]

Varmasti hyvä ratkaisu jos ongelma on jatkunut jo pitkään ja ulospääsyä tilanteesta ei näy... Pahimmassa tapauksessa näivettää uskon omiin kykyihin.

Kun olet tutustumassa uusiin miehiin, niin kannattaa olla todella tarkkana jo alusta lähtien. En tiedä olenko erikoistapaus naisista, mutta usein miehet ovat suhtautuneet pätien ja alentuvasti koulutukseeni, vaikka tosiasiassa olen ollut korkeammin koulutettu/sama koulutusaste. Kenties se on se miehinen ego taustalla, joka ei kestä ajatusta siitä, että nainen voi olla yhtä hyvä tai parempi.

Vierailija
12/12 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nähnyt, miten miehesi isä kohtelee vaimoaan? Voi olla jotain samaa.

Miehesi käytös on tosi rasittavaa. Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen yleensä ottaa avun kiitollisena vastaan. Tietty sekin vaikuttaa, miten sanot asiat hänelle, käskyttävästi vai lempeästi. Ja millainen vuorovaikutuksenne muuten on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä