Kuntoutus masentuneelle?
Olisikohan 21 vuotiaalla kouluttamattomalla pitkäaikais masentuneella mitä mahdollisuuksia päästä esim. Kelan kuntoutuskurseille tms?
Elämällä ei ole mitään suuntaa, olen ollut masentunut jo 13 vuotiaasta. 15-16 ikä vuodenaikaan jopa niin masentunut että viiltelin.
Lopetin terapiassa käynnin 17v koska se aiheutti liikaa poissaoloja lukiossa.
En oikeasti tiedä mitä tehdä kun kaikki, ihan normi kotityöt vaativat hurjasti ponnistelua mutta en tahdo elää näin enää.
En usko pystyväni 8 tunnin työpäiviin. Ajatuskin alkaa ahdistaa..
Mutta kysymys siis oli onko mahdollisuuksia päästä jollekin kuntoutuskurssille?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:25"]Kuntoutuskursseille hakeudutaan yleensä lääkärin suosituksesta, joten tarvitset jonkun lääkärin (psykiatri) lausunnon tilanteestasi. Kai sulla hoitokontakti on? Jos ei ole, kannattaa hakeutua! Varsinkin jos motivaatio itseään kohtaan on herännyt!
[/quote]
Ei ole hoitokontaktia.
Te toimisto käski olla yhteydessä paikalliseen nuoriso keskukseen josta he järjestivät minulle ajan ehkäisevän päihdetyöntekijän kanssa. En sitten tiedä miten se auttaa mutta kokeillaan. Ei tässä ole enää mitään menetettävää.
Ap
Soita terveyskeskuksen kautta itsellesi aika psykologille. Siitä se lähtee.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:25"]Kuntoutuskursseille hakeudutaan yleensä lääkärin suosituksesta, joten tarvitset jonkun lääkärin (psykiatri) lausunnon tilanteestasi. Kai sulla hoitokontakti on? Jos ei ole, kannattaa hakeutua! Varsinkin jos motivaatio itseään kohtaan on herännyt! [/quote] Ei ole hoitokontaktia. Te toimisto käski olla yhteydessä paikalliseen nuoriso keskukseen josta he järjestivät minulle ajan ehkäisevän päihdetyöntekijän kanssa. En sitten tiedä miten se auttaa mutta kokeillaan. Ei tässä ole enää mitään menetettävää. Ap
[/quote]
No mutta siitä se lähtee! Kerrot rehellisesti ongelmasi, oireesi ja tavoitteesi niin pääset varmimmin oikean avun piiriin. Tsempit sulle!
Kuntoutuskursseille hakeudutaan yleensä lääkärin suosituksesta, joten tarvitset jonkun lääkärin (psykiatri) lausunnon tilanteestasi. Kai sulla hoitokontakti on? Jos ei ole, kannattaa hakeutua! Varsinkin jos motivaatio itseään kohtaan on herännyt!