Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäidit

Vierailija
19.08.2015 |

Huolettaako teitä ollenkaan esim . eläkkeen kertyminen , jos ette ole töissä. Tai ettekö ajattele lapsia, että siinä vaiheessa kun eivät ole enää isoja niin oletteko vain kotona. Kyllähän se on lapsien tulevaisuuden kannaltakin hyvä, jos äiti vaikka työssäkäynnin ohella voi säästää esim. lasten asuntoja varten. Ajattelevatko ihmiset ollenkaan lapsia hankkiessa ,että on varmaan kiva, jos eivät joudu ihan köyhyydessä kasvamaan, kun mamma ei halua töihin. Monilla on hirveä liuta lapsia vain siksi että on kiva , kun on iso perhe, mutta tuskaillaan , kun vaatteita pitäuusi hankkia lapsille ja harrastuksetkin maksavat. ja kun mamma ei halua töihin, niin yhteiskunta maksaa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kouluikäisten lasten kotiäiti. Mies ei ole miljonääri, pärjäämme näinkin. Vaikka kävisinkin töissä, en silti haluaisi yllyttää lapsia kulutusjuhlaan. Mielestäni emme jää mistään paitsi, säästöjäkin on ihan kiitettävästi. Kaikkeen tarvittavaan löytyy rahaa. Suunnitelmia kyllä on, millä voisin koettaa saada vähän tienestejä, mutta epävarmaa on. Mutta se on sellaista kotona tehtävää hommaa, mikä ei kyllä olisi ollut mahdollistakaan ennen lasten kouluunmenoa.

Vierailija
2/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:38"]Mä olen ollut kotiäitinä niin kauan, että kaikki ovat olleet koulussa. Nyt kun nuorin aloitti koulun, niin mietin tässä, että millekäs sitä nyt sitten itse alkaisi. Töitä olen katsellut hiukan, mutta en vielä kovin tosissaan. Mua ei ole koskaan mikään eläke huolettanut. Elän päivän kerrallaan enkä mieti vuosien päähän. Olen ylpeä, että olen jaksanut hoitaa lapsia kotona näinkin monta vuotta (13v). Siihen mä pyrin, kun esikoinen syntyi ja nyt kun olen sen tavoitteen saavuttanut, niin olen itsestäni tosi ylpeä. Se onkin oikeastaan sitten ainoa ylpeyteni aihe, kun ei sitä työuraakaan ole. [/quote] Olet siis ylpeä siitä, että löysit itsellesi rikkaan elättäjän.

[/quote]

Köyhiä opiskelijoita oltiin, kun toisemme löydettiin. Juuri ylioppilaiksi päästy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus, siis olettko vain kotona, kun lapset ovat jo isoja.

Vierailija
4/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko tässä nyt sellaisia kotiäitejä, jotka hoitavat kotona yli kolmevuotiaita lapsia? Koska alle kolmevuotiaalle paras paikka on ilman muuta kotona ja mitä pienemmästä lapsesta on kyse niin sitä tärkeämpää se on.

Kyllä lapsen turvallinen varhaislapsuus kotihoidossa on huomattavasti tärkeämpää kuin eläkkeen kertyminen tai asuntosäästäminen. On sääli että niin harvalla on mahdollisuus hoitaa lasta kotona. Ainakin 2-vuotiaaksi asti pitäisi lapsen saada olla kotihoidossa.

Mutta en oikein itsekään ymmärrä niitä, jotka ovat kotona vaikka nuorinkin lapsi olisi jo yli 3-vuotias, saatikka sitten kouluikäinen. Tietty jos mies on miljonääri niin mikäs siinä silloin, mutta jos on pienet tulot, niin ilman muuta kaikkien etu olisi se että äitikin menisi töihin.

Vierailija
5/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on jo kertynyt liki kolmen tonnin eläke. Ja nyt kun esikoinen meni yläkouluun, huomaan että hän se vasta äidin aikaa tarvitseekin!

Vierailija
6/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:07"]Tarkoitatko tässä nyt sellaisia kotiäitejä, jotka hoitavat kotona yli kolmevuotiaita lapsia? Koska alle kolmevuotiaalle paras paikka on ilman muuta kotona ja mitä pienemmästä lapsesta on kyse niin sitä tärkeämpää se on.

Kyllä lapsen turvallinen varhaislapsuus kotihoidossa on huomattavasti tärkeämpää kuin eläkkeen kertyminen tai asuntosäästäminen. On sääli että niin harvalla on mahdollisuus hoitaa lasta kotona. Ainakin 2-vuotiaaksi asti pitäisi lapsen saada olla kotihoidossa.

Mutta en oikein itsekään ymmärrä niitä, jotka ovat kotona vaikka nuorinkin lapsi olisi jo yli 3-vuotias, saatikka sitten kouluikäinen. Tietty jos mies on miljonääri niin mikäs siinä silloin, mutta jos on pienet tulot, niin ilman muuta kaikkien etu olisi se että äitikin menisi töihin.
[/quote]
Harmi ku kaikilla ei oo mahdollisuuksia olla pitkään kotona. Vai pitäiskö elää taivasalla vaan sen takia ettei vaan laiteta lasta hoitoon.

Vierailija
7/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun kannattaisi laskea rahat ennen lasta eikä "yllättyä" menoista vauva-aikana. Ja jos on ihan persaukinen niin kannattaako lisääntyäkään? Huonoja geenejä on ihan turha panna eteenpäin.

Vierailija
8/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä jokainen hommaa kämppänsä ihan itse!

Vierailija
9/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kotiäitinä niin kauan, että kaikki ovat olleet koulussa. Nyt kun nuorin aloitti koulun, niin mietin tässä, että millekäs sitä nyt sitten itse alkaisi. Töitä olen katsellut hiukan, mutta en vielä kovin tosissaan.

Mua ei ole koskaan mikään eläke huolettanut. Elän päivän kerrallaan enkä mieti vuosien päähän. Olen ylpeä, että olen jaksanut hoitaa lapsia kotona näinkin monta vuotta (13v). Siihen mä pyrin, kun esikoinen syntyi ja nyt kun olen sen tavoitteen saavuttanut, niin olen itsestäni tosi ylpeä. Se onkin oikeastaan sitten ainoa ylpeyteni aihe, kun ei sitä työuraakaan ole.

Vierailija
10/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sijoitusasunto jo ennen lapsen syntymää, jogten ei tarvitse sitä kotihoidontuesta säästää. 

Vierailija
11/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aijon olla kotiäiti ainakin siihen saakka, kunnes nuorempi täyttää 3 vuotta. Lokakuussa täyttää kaksi, ja vanhempi lapsi on neljä vuotias.

Vierailija
12/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo vähän huolettaa. Nyt olen ollut kaksi vuotta kotona ja kuopus syntyy vuodenvaihteessa, joten oletettavasti kaksi seuraavaakin vuotta menee vielä kotona.

Sitten on kyllä mentävä töihin, ei kestä pää eikä kukkaro kotona oloa.

Vierailija
13/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset kyllä hankkii aivan itse omaisuutensa aikuisena. Toki voin auttaa muulla tavoin. Olen kotiäitinä, 2 vuoden päästä tarkoitus mennä töihin, jos työpaikan saan.

Vierailija
14/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on velaton asunto, jten pärjäämme kohtuullisesti miehen tuloilla. Jäin juuri kotiin äitiyslomalle, edellinen on kolmasluokkalainen. Täihin menen ehkä 5v kuluttua, jos jaksan olla kotona.

Vierailija
15/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kotona vielä pari vuotta. Oon tmi-yrittäjä, joten maksan YEL-vakuutusta ja eläkettä kertyy. Tosin hyvin vähän, ja kallistahan tämä on.

Vierailija
16/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luoja huolehtii eläimistä ja linnuista, niin mietippäs kaksi kertaa huolehtiiko ihmisistä?!

Vierailija
17/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huoleta mikään :)

Mies tienaa riittävästi ja olen vanhempieni ainoa lapsi ja tulen saamaan huomattavan perinnön. Pääomatuloja on jo nyt huomattavasti.

Mietin sitten kun lapset on isoja,että mitä teen :)

Vierailija
18/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joillain meistä on omaisuutta jo ennen kotiäitiyttä, itselläni sekä sijoituksilla saatua että perittyä. Miehen tulojen varassa en todellakaan ole, ja aktiivisesti monessa mukana, vaikkakaan en työtuloja ei ole (pääomatuloja kyllä). Ihmisillä on erilaiset tilanteet.

Vierailija
19/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kaksi viimeistä :( Kiva kun jollain on NIIN helppoa. Mulla on tilillä 2e ja lapsilisä seuraava tili.

Vierailija
20/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti on ollut koti-äiti siihen saakka kun nuorinkin lapsista oli koulussa ja taisi vielä olla sen nuorimmaisenkin ekaluokan kotona.
Kyllä oli ihanaa tulla koulusta kotiin kun oli äiti vastassa ja myös lähettämässä kouluun. :)
Äitini on ollut nyt jo 20 vuotta työelämässä eli kyllä sitä eläkettäkin tulee saamaan. Vielä kymmenen vuotta työikääkin jäljellä!
Sama juttu itsellä. Olen kotona ja hyvin mielelläni olenkin kun siihen on kerran mahdollisuus! Ei kiristä pää eikä muukaan.
Esikoinen on 11, keskimmäinen 8 ja kuopus 5v. Tarkoitus on olla kotona vielä kaksi vuotta.
Minulla ei ole työpaikkaa jonne palata mutta kaksi tutkintoa löytyy ja olen optimistinen työllistymisen suhteen koska ammatit on alalta jotka työllistää hyvin molemmat.
Satunnaisia sijaisuuksia teen kyllä välillä jos tulee ylimääräisen rahan tarve mutta taloudellisesti pärjätään hyvin.
Kahden vuoden jälkeen minulla on eläkeikään aikaa kolmisenkymmentä vuotta että kyllä sitä eläkettä minullekin ehtii kertymään. :)
Enkä välttämättä edes elä eläkeikään asti! Meidän elämä on tässä ja nyt.