Makkarakeitto jäi yöksi hellalle, voiko syödä?
Niin, uskaltaako syödä. Ainekset: pakastejuurekset, peruna, makkara ja liha/kasvisliemi.
Kommentit (39)
en söisi, mutta toisaalta en tuollaista ruokaa laittaisikaan.
Eikö teillä ole keittoastioita, kun pitää ruuat jättä helalle?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 07:35"]
Niin, uskaltaako syödä. Ainekset: pakastejuurekset, peruna, makkara ja liha/kasvisliemi.
[/quote]
Laihalta kuulostaa keitto. Miksi ostit pakastejuureksia kun kotimaiset, tuoreet juurekset ovat parhaimmillaan? Liha/kasvisliemi kuulostaa oudolta. Oletko siis laittanut keittoon sekä liha- että kasvisliemikuution? Kumpaakaan ei tarvitse jos käyttää hyvää makkaraa, maukkaita juureksia sekä mausteita. Toisaalta pakastejuuresten tuoman pakkasenmaun nuo lisäaine- ja suolapommit peittänevät hyvin.
Liha- ja kasvisliemi kannattaa tehdä itse ja laittaa pakastimeen jääpalamuottiin. Parempaa, terveellisempää ja loppupeleissä halvempaakin :)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:15"]
[/quote]
Laihalta kuulostaa keitto. Miksi ostit pakastejuureksia kun kotimaiset, tuoreet juurekset ovat parhaimmillaan? Liha/kasvisliemi kuulostaa oudolta. Oletko siis laittanut keittoon sekä liha- että kasvisliemikuution? Kumpaakaan ei tarvitse jos käyttää hyvää makkaraa, maukkaita juureksia sekä mausteita. Toisaalta pakastejuuresten tuoman pakkasenmaun nuo lisäaine- ja suolapommit peittänevät hyvin.
Liha- ja kasvisliemi kannattaa tehdä itse ja laittaa pakastimeen jääpalamuottiin. Parempaa, terveellisempää ja loppupeleissä halvempaakin :)
[/quote]
Pakastejuureksissa ja -vihanneksissa vihannekset säilyvät, tutkittu juttu. Älä marmata, teen itseki usein tuollaista soppaa, kun on kiire arjessa. Ei mene pitkään ruuanlaitossa, joskus sekin on lapsiperheessä arvo sinänsä.
Itse söisin tuota huoneenlämpöön jäänyttä soppaa, ehkä just ja just, mutta lapsille en antaisi. Rajana pidetään neljää tuntia, minkä ruuat huoneenlämmössä säilyvät.
Luin jostain, että Pentti Linkola syö tavallisesti homeista leipää, vanhaa kalaa ja ym ns. pilaantunutta ruokaa. Mutta hyvin äijä porskuttaa ja tukka kasvaa päästä kohisten.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:15"]
[/quote]
[/quote]
Pakastejuureksissa ja -vihanneksissa vihannekset säilyvät, tutkittu juttu. Älä marmata, teen itseki usein tuollaista soppaa, kun on kiire arjessa. Ei mene pitkään ruuanlaitossa, joskus sekin on lapsiperheessä arvo sinänsä.
Itse söisin tuota huoneenlämpöön jäänyttä soppaa, ehkä just ja just, mutta lapsille en antaisi. Rajana pidetään neljää tuntia, minkä ruuat huoneenlämmössä säilyvät.
[/quote]
Vähän eri tapaus, mutta meillä jäi keitettyjä pakastevihanneksia n. kahdeksi vuorokaudeksi hellalle. Mies haistoi niitä ja totesi, että tuoreelta tuoksuu.
Muistan hyvin sen kesän siitä pakastevihannesten syömisestä lähtien - se meni lähinnä mieheni ripuloidessa huussissa. Hän joutui lopulta syömään kolme antibioottikuuria ja suolistossa todettiin Clostridium - bakteeri.
Sen jälkeen mieheni ei enää kiinteää kakkaa nähnyt. Puolen vuoden päästä alkoi hirveät vatsanväänteet ja ulosteen mukana alkoi tulla verta. Haavainen paksusuolentulehdushan se siellä, mies sairaalaan ja elinikäinen lääkitys päälle.
Ne oli kalliit pakastevihannekset.
En koskaan laita keittoa kylmään, helposti syö monta vuorokautta lämpimässä ollutta keittoa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vähän eri tapaus, mutta meillä jäi keitettyjä pakastevihanneksia n. kahdeksi vuorokaudeksi hellalle. Mies haistoi niitä ja totesi, että tuoreelta tuoksuu.
Muistan hyvin sen kesän siitä pakastevihannesten syömisestä lähtien - se meni lähinnä mieheni ripuloidessa huussissa. Hän joutui lopulta syömään kolme antibioottikuuria ja suolistossa todettiin Clostridium - bakteeri.
Sen jälkeen mieheni ei enää kiinteää kakkaa nähnyt. Puolen vuoden päästä alkoi hirveät vatsanväänteet ja ulosteen mukana alkoi tulla verta. Haavainen paksusuolentulehdushan se siellä, mies sairaalaan ja elinikäinen lääkitys päälle.
Ne oli kalliit pakastevihannekset.
[/quote]
Taisi pakastevihannekset olla jo alkujaan saastuneita.
Täytyykö tämmöstä oikeasti kysyä täällä?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:15"]
Voi syödä ja voi oksentaakin :)
[/quote]kannattaa pureskella pieniksi
Kyllä mä uskaltaisin, jos se nyt ei ole vuorokautta siinä seissyt. Jos illalla on tehnyt keittoa niin kattilallisen jäähtymisessäkin kuluu tovi ja nyt on vielä aikainen aamu.
En söisi tuollaista. Nimim. Kokemusta on
Itse jäähdytän ruuan laskemalla tiskialtaaseen kylmää vettä ja kattila sinne ilman kantta.
Kyl voi!Lämmität sen vaan kunnolla ennen kuin alat syömään:)
Mä söisin, ei ole koskaan tullut itselleni mitän maha vaivoja
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 07:51"]Mä söisin, ei ole koskaan tullut itselleni mitän maha vaivoja
[/quote]
Tarkotit varmaan mahavaivoja.
Vastaan otsikkoon, hellaa ei ole tarkoitettu syötäväksi, syö se keitto.
50 luvulla ei ollut jääkaappia vielä joka kodissa. Ja oli ainakin minun suvussa jumalan pilkkaa ruuan heittäminen pois. Isäni äiti kuoli 50 luvulla aika nuorena, ja isän mielestä syynä oli joku pilaantunut ruoka. Eli minun kotona oltiin tarkkoja, mutta kyllä isäkin söisi tuommoisen keiton.
Meillä unohtui raakaa broilerin jauhelihaa huoneenlämpöön yöksi. Vakuumissa. Harmittaa heittää roskiin. Uskaltaisiko syödä jos paistaisi kunnolla?