Paljonko teillä kertyi raskauskiloja?
Mikä oli lähtöpaino? Ja karisiko raskauskilot hetimmiten vai oletteko joutuneet rehkimään sen eteen?
Kommentit (53)
rv23+2,
miinuksella 2 kiloa tällä hetkellä,
joten en odota kauheasti kiloja tulevan, maltillista painonnousua kuulemma 200g per viikko, kahtoo mihin päästään :)
Kun raskaus alkoi painoin 52 kg, laitokselle mennessä 60kg ja laitokselta lähtiessä 57kg. Poika on nyt 6kk ja paino ei ole laskenut..
Lähtöpaino 52 kiloa ja synnärille lähtiessä rv 39+4 paino 61 kiloa. Vauva painoi 3,4 kiloa. Nyt synnytyksestä 4,5 kuukautta ja paino 51 kiloa. Kilot lähtivät ensimmäisten 3 viikon aikana. En rehkinyt.
Molemmissa lähtöpaino n 115kg. Painoa ei tullut yhtään. -10kg olin kotiutuessa.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:48"]Kaksi elää raskautta: 6kg ja toisessa 900g lähtöpainosta joka oli molemmissa 54kg. Kolmanessa raskaudessa tuli 2,5kg, lähtöpaino muistaakseni 57kg
[/quote elää=ekaa
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:51"]Lähtöpaino 51kg ja 12 kg kertyi. Synnärille jäi vaan 4 kg mut kolmessa viikossa lähti loput. Täysimetin ja laihduin vielä lisääkin.
[/quote]
Sain alapeukun, miksi? En huomannut mainita olevani vain 150 cm pitkä eli en ole mikään laiha 50-kiloisena.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:45"]Lähtöpaino 58, nyt 70, rv 28 nyt eli +12kg tähän mennessä :/
[/quote]
Hei mulla lähes samat mitat ja viikot! Ihanaa kun on kohtalotoveri. ♡ Ja kyllä sit kans lähtee. ;)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:51"]Lähtöpaino 51kg ja 12 kg kertyi. Synnärille jäi vaan 4 kg mut kolmessa viikossa lähti loput. Täysimetin ja laihduin vielä lisääkin.
[/quote]
Sain alapeukun, miksi? En huomannut mainita olevani vain 150 cm pitkä eli en ole mikään laiha 50-kiloisena.
[/quote]
Varmaan sama tyyppi alapeukutti muakin. T. Nro 8
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:51"]Lähtöpaino 51kg ja 12 kg kertyi. Synnärille jäi vaan 4 kg mut kolmessa viikossa lähti loput. Täysimetin ja laihduin vielä lisääkin.
[/quote]
[/quote]
Jokainen joka päässyt kiloistaan saanut alapeukun :)
Ekassa raskaudessa lähtöpaino 54 ja painoa tuli 13 kg. Tokassa raskaudessa lähtöpaino 60 ja painoa tuli 10 kg. Kolmannessa raskaudessa lähtöpaino 61 ja painoa tuli 9 kg. Synnytyksen jälkeen paino laskenut 62 kiloon ja pysynyt siinä. Pari kiloa enemmän olen pudottanut sitten jälkikäteen imetyksen loputtua lisäämällä liikuntaa ja jättämällä herkut pois (nyt neljännessä raskaudessa lähtöpaino oli 58 kg). Pituus 165 cm. Olen tyytyväinen kehooni.
Lähtöpaino 65, tuli 20 kg. Synnärille jäi 7 kiloa. Vielä 2 jäljellä, lapsi 6kk.
Ärsyttävää tuo "mistä alapeukku kuka alapeukutti minkä takia"- kysely, mä ainakin usein vahingossa painan alas kun pitäisi painaa ylös. Puhelimella näpyttelen.
32 lisää, että esikoinen on 7-vuotias, kun 4. syntyy. Eli aika peräjälkeen olleet kaikki raskaudet. Jos sillä nyt on vaikutusta painon muodostumiseen. :)
5 raskautta. Jokaisessa tullut noin 16kg. Alotuspaino ollut suurinpiirtein sama 84kg (pituus 174cm). Kilot on lähteneet 3 eka vauvakuukauden aikana. Tyssää aina tuohon 84kg vaikka mitä tekis.. tai no, jättäis karkinsyönnin vähemmälle niin saattais paino pudotakin. Mutta enpä oo ottanu tuosta ressiä. :)
Lähtöpaino 46kg, raskauskiloja tuli 13kg. Synnärillä ei tullut mieleen punnita kun oli kaiken maailman komplikaatioita ja vaikeuksia muutenkin.
Lapsen ollessa 3kk, minä painoin noin 48kg. Salaisuuteni ei muuten ollut minkäänsortin laihdutus, vaan lähes tauotta rääkyvä koliikkivauva. Lapsi oli alusta lähtien HYVIN vaativa tapaus kaikin puolin ja syöminen ei ole ollut koskaan prioriteeteissani kovin kärjessä, (vaikka syytä olisi) joten painoni putosi ja putosi, kunnes painoin 44kg lapsen ollessa puoli vuotta.
Nyt lapsi on 1v3kk ja minä olen saanut nostettua painoni lähes 47 kiloon, jossa se on pysytellyt nyt useamman kuukauden.
Että voi se olla vaikeaa näinkin päin. Jos olisin antanut painon pudota lisää tuossa vuodenvaihteen tienoilla, niin huonosti olisi käynyt.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:09"]5 raskautta. Jokaisessa tullut noin 16kg. Alotuspaino ollut suurinpiirtein sama 84kg (pituus 174cm). Kilot on lähteneet 3 eka vauvakuukauden aikana. Tyssää aina tuohon 84kg vaikka mitä tekis.. tai no, jättäis karkinsyönnin vähemmälle niin saattais paino pudotakin. Mutta enpä oo ottanu tuosta ressiä. :)
[/quote]
Niin ja piti mainitsemani että imetys vei vauvakilot vaikka kokoajan jotakin söi kun nälätti. :)
Ekalla kerralla lähtöpaino 60, olen 180 pitkä. Synnyttämään mennessä 72 ja siitä kahden kuukauden kuluttua 54.
Tokalla kerralla lähtöpaino 57 ja nyt rv 34 painan 70 kiloa. Tavoitteena on 75, en halua taas laihtua ihan luurangoksi.
30 kg. Kaikki lähti vuodessa ilman mitään ponnisteluja :) Kaksi lasta, molempien kohdalla näin.
Lähtöpaino 46. Kiloja tuli 6, aika paljon se oli turvotusta. Kyl ne sitte parissa viikossa lähti.
Lähtöpaino 62kg ja lopussa 84kg, eli tuli 22kg.
Nyt vauva 7kk ja painan noin 65-66kg. Kilot tulivat itsestään ja ovat myös hävinneet itsestään vaunulenkkeilemällä ja imettämällä. Terveellisesti ja monipuolisesti syönyt koko ajan. Raskaana määrät vain oli hurjia kun oli ihan kamala nälkä koko ajan.. :D Onneksi neuvolan terkka ei murehtinut turhia. Aivan loppuraskaudessa vielä sanottiin mun olevan suht hoikassa kunnossa, maha vain oli jättiläismäinen ja kasvoi suoraan eteenpäin.