Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD vai bipolaari?

Vierailija
14.03.2022 |

Joten minulla on ollut jonkinlaisia ​​vainoharhaisia ​​harhaluuloja 11-vuotiaasta lähtien, mutta vasta äskettäin tajusin, että ne alkoivat silloin… ei tietääkseni tällä hetkellä ole vainoharhoja.

Sain diagnoosin (lainausmerkeissä; koska se on oire, ei häiriö) psykoosi NOS nuorten psykiatriaan erikoistuneelta psykiatrilta (olen 17)

Joka tapauksessa olen erittäin impulsiivinen (käytän kaikki rahat turhaan paskaan aina kun minulla on mahdollisuus, aggressiivinen joskus jne.), tunnen tyhjyyttä / tylsyyttä, mielialan vaihteluita

Toinen psykiatri on ehdottanut, että minulla on jotain maniaa/kaksisuuntaista mielialahäiriötä, mutta en todellakaan usko siihen.
Tätini ajatteli kerran, että vaikutan samanlaiselta kuin skitso-/kaksisuuntainen mielialahäiriöinen serkkuni, joka oli tuolloin noin 28-vuotias (minä olin 13), kun minulla oli eräänlainen "raivokohtaus / episodi" (minulla oli todella outo tilanne, satutin muita ja melkein jouduin auton alle, muut uhkasivat laittaa minut osastolle / soittaa poliisille jne)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
42/46 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/46 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.kaypahoito.fi/nix00951

Up

Vierailija
45/46 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ADHD.

Kuulostaa enemmän joko epävakaalta persoonallisuushäiriöltä tai kaksisuuntaiselta mielialahäiriöltä. Nuo kaksi on hyvin samanlaisia, mutta toiseen helpottavat lääkkeet enemmän kuin toiseen.

Edellisessä ketjussa monet ehdotti ADHD... Epäilen ite tuota epävakaata.

Eivät kuulu ADHD-oireisiin. Mikäli persoonallisuushäiriöstä on kyse niin eniten vaikuttaa epävakaan tai dissosiatiivisen persoonallisuuden oireilta. Harhaluuloisuus on kuitenkin psykoottinen oirekuva eli oma asiansa.

ADHH-lääkkeitä ei pidä syodä jos on persoonallisuushäiriöitä. Riski itsemurhaan on korkea.

Vierailija
46/46 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on liikaa joutilasta aikaa. Mene töihin, jos opiskeöu ei maita. Vaikka raksalle apulaiseksi, niin illalla nukahtaa rehellisestä väsymyksestä eikä tarvi ihmetellä diagnooseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan