jos suomalainen poika kuolee rabiekseen lähipäivinä
se olin minä.
Mulla on rabieksen oireita, mutta nää on jo loppupäästä eli mitään ei ole enää tehtävissä. Vika oli äidissäni, joka ei suostunut edes testaamaan koiraa rabieksen varalta.
Kommentit (30)
21 miten tiedettiin, että kissalla oli vesikauhu?
Jos sulla olisivat vesikauhuoireita alkanut, ei mikään lääke olisi voinut sua pelastaa. Kukaan ei parane oireisesta vesikauhusta.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:19"]
21 miten tiedettiin, että kissalla oli vesikauhu? Jos sulla olisivat vesikauhuoireita alkanut, ei mikään lääke olisi voinut sua pelastaa. Kukaan ei parane oireisesta vesikauhusta.
[/quote]Vesikauhu tuntuu olevan vähän joka kissalla. Koitappa ottaa katti mukaan kylpyyn. :)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:19"]
21 miten tiedettiin, että kissalla oli vesikauhu? Jos sulla olisivat vesikauhuoireita alkanut, ei mikään lääke olisi voinut sua pelastaa. Kukaan ei parane oireisesta vesikauhusta.
[/quote]
No siksi mut vietiin sinne USA:n armeijan tukikohtaan, koska heillä ainoina oli siellä laboratorio, jossa olisi voitu tutkia sen kissan aivoista oliko se kuollut vesikauhuun.
Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että kissan oireiden perusteella kyseessä oli hyvin suurella todennäköisyydellä vesikauhu, ja kun puremasta alkoi olla sen verran aikaa että ensimmäisen estopistoksen saamisen aikaraja alkoi olla käsillä, niin eipä siinä enää lähdetty kuollutta kissaa etsimään ja tutkimaan, vaan mentiin äkkiä piikille.
Rabies on virus, joka aiheuttaa lyhyessä ajassa sen taudin. Pistokset pitääkin saada kiireesti ennen sairauden oireiden ilmenemistä, muuten eivät yleensä enää tehoa virukseen.
Ulkomailla, jossa on paljon kulkukoiria ja -kissoja, vesikauhua on paljon. Mullakin siis kulkukissalta tuli. Onneksi Suomessa viranomaiset toimivat tehokkaasti ja aloitettiin varhain koirien rokottaminen, se on vähentänyt sairautta täällä Suomessa. Ihmiset, jotka tuovat salaa eläimiä ulkomailta Suomeen ilman rokotuksia ja papereita, saati karanteenia, ovat todella rikollisia.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:19"]
se olin minä.
Mulla on rabieksen oireita, mutta nää on jo loppupäästä eli mitään ei ole enää tehtävissä. Vika oli äidissäni, joka ei suostunut edes testaamaan koiraa rabieksen varalta.
[/quote]
Minkä ikäinen olet ap?
Jos olen ymmärtänyt oikein niin elävää eläintä ei voida testata rabieksen varalta. Enkä usko, että teidän koiralla tätä tautia olisi. Suomesta tartuntaa on nimittäin lähes mahdoton saada.
Sanoit että koira ei ole syönyt kahteen päivään. Ei meidänkään koira, taitaa reagoida lämpimiin ilmoihin. Sinun oireesi johtuvat jostakin muusta syystä, jo pelkkä sairauden pelko voi aiheuttaa niitä. Tsemppiä ap. Älä jää pelkoinesi yksin vaan juttele jollekin.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:38"]
Miksei sinulla ole voimassaolevaa jäykkäkouristusrokotetta? Kielsikö äitisi senkin? Ja miksi koiralla ei ole rabies-rokotetta? Onko see tuotu idästä`?
[/quote]Miten jäykkäkouristusrokote auttaa rabiekseen? kysyy terv, huollon henkiö
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:15"]
Se lääke on otettava ennen oireiden alkamista. Jos oireet ovat ehtineet alkaa, kuolemaa ei estä mikään. Varma kuolema. Sun riski on todella pieni, jos pelkäät vaan kun koira ei oo syöny 2 päivään ja ei havaintoa lepakoista. Onko tuo Wikipedian lepakkojuttu myös Suomen lepakoita koskeva?
[/quote]
On. Suomalaisissa lepakoissa voi olla raivotautia, tosin se on kai aika harvinainen.
Huhuu, mites tässä sitten kävikään? Taisi olla pelkkä vitsi, hahhaa!
Se lääke on otettava ennen oireiden alkamista. Jos oireet ovat ehtineet alkaa, kuolemaa ei estä mikään. Varma kuolema.
Sun riski on todella pieni, jos pelkäät vaan kun koira ei oo syöny 2 päivään ja ei havaintoa lepakoista.
Onko tuo Wikipedian lepakkojuttu myös Suomen lepakoita koskeva?