Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan kanssa ulos

13.07.2015 |

Hei,

onko nelipäiväisen lapsen kanssa kauppakeskuksessa käynti jotenkin tavatonta? 

Itse kävin ja jotkut sitä kummeksuivat.

Kommentit (15)

1/15 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tiukalla logiikalla ihmettelen miksei joku kolmekymppinen nainen osaa rakentaa toimivaa langatonta sisäverkkoa. Jos on eka skidi kyseessä, ei siinä paljoa ole väliä onko 20v tai 40v. 

Äiti tottakai suostu moiseen ja synnytyssairaalan naiset sanoivat, että homma on ihan ok.

Vierailija
2/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin kauppakeskuksessa ruokaostoksilla suoraan synnäriltä, ei kukaan sitä kummeksinut. Kotona jääkaappi tyhjä, ruokaa oli saatava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:48"]Me käytiin kauppakeskuksessa ruokaostoksilla suoraan synnäriltä, ei kukaan sitä kummeksinut. Kotona jääkaappi tyhjä, ruokaa oli saatava. 
[/quote]

Me kans! :D Oli kyllä huono idea koska olin vielä todella väsynyt ja kipeä. Tän seuraavan kanssa mies saa pitää huolen että on jääkaappi täynnä ruokaa ettei tarvitse heti kauppaan lähteä. Tosin nykyään meillä onkin aina jotain ruokaa kotona, kun on jo tuo yksi lapsi joka pitää ruokkia säännöllisesti. Ap:lle, suositus on ettei pieniä vavoja ihmismassojen sekaan pöpöjen takia, mutta kyllä mekin käytiin koska kaupassa oli käytävä. Turhat shoppailu reussut ja kaupungillä pyörimiset jättäisin väliin.

Vierailija
4/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan immuunikyky on vielä huono, joten useimmat pitävät vauvan parit ekat viikot kotosalla tutuissa pöpöissä.  Flunssa-aikana pidempäänkin. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
5/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:48"]Me käytiin kauppakeskuksessa ruokaostoksilla suoraan synnäriltä, ei kukaan sitä kummeksinut. Kotona jääkaappi tyhjä, ruokaa oli saatava. 
[/quote]

Me kans! :D Oli kyllä huono idea koska olin vielä todella väsynyt ja kipeä. Tän seuraavan kanssa mies saa pitää huolen että on jääkaappi täynnä ruokaa ettei tarvitse heti kauppaan lähteä. Tosin nykyään meillä onkin aina jotain ruokaa kotona, kun on jo tuo yksi lapsi joka pitää ruokkia säännöllisesti. Ap:lle, suositus on ettei pieniä vavoja ihmismassojen sekaan pöpöjen takia, mutta kyllä mekin käytiin koska kaupassa oli käytävä. Turhat shoppailu reussut ja kaupungillä pyörimiset jättäisin väliin.
[/quote]

*vauvoja *reissut *kaupungilla *osaan kirjoittaa :D

Vierailija
6/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joskus vain käytävä, mutta ei sitä ihan pienen kanssa suositella ennen kuin jonkunnäköinen vastustuskyky on kasvanut. Lisäksi alkuun olisi hyvä saada rauhoittua kotona, eikä mennä hälyyn. Mutta jos on pakko mennä, niin on mentävä, ei sille mitään mahda.

Vierailija
7/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en lähtis vastasyntyneen kanssaa kauppakeskukseen hengaileen. Normaalin kaupassakäynnin ymmärrän. Pöpöt ja muut ärsykkeet on ihan turhaa niin pienelle. Vasta tullut tähän maailmaan, joten jo äänimaailma voi olla pienelle liikaa. Turha sitten on kummastella yöllistä levottomuutta ja huutoa.

Vierailija
8/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä synnäriltä kauppaan juttuja. Eikö isä voisi käydä kaupassa jo silläaikaa kun olette sairaalassa (kyllä, jopa perhehuoneesta voi poistua hetkeksi!) tai sit viedä teitä kotiin ja käydä sitten kaupassa?

Vierailija
9/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:58"]

Mä en ymmärrä näitä synnäriltä kauppaan juttuja. Eikö isä voisi käydä kaupassa jo silläaikaa kun olette sairaalassa (kyllä, jopa perhehuoneesta voi poistua hetkeksi!) tai sit viedä teitä kotiin ja käydä sitten kaupassa?

[/quote]

Etkö käsitä, että tilanteita on monenlaisia? Jos on yh, isä on reissutöissä juuri silloin jne. 

Vierailija
10/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin laskettelemassa.

Vierailija
11/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyää on niin tarkkaa. Maalaisjärkeä.

Vierailija
12/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että 40v isä tietäisi paremmin...

Sekin aika jännä juttu että 4vrk:n ikäisen vauvan äiti suostuu moiseen, jos siis kotona ja kuvioissa mukana. Tuossa vaiheessa pikkuisen kuuluisi olla ja ölliä vain kotona ja äidin rinnalla aika tiuhaan asuen. Tosin nukkuu myös paljon mutta kun herää ja alkaa hamuamaan rintaa ja huutamaan nälkäänsä niin se on kirjaimellisesti elämän ja kuoleman kysymys pienelle.

Vierailija
13/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:58"]Mä en ymmärrä näitä synnäriltä kauppaan juttuja. Eikö isä voisi käydä kaupassa jo silläaikaa kun olette sairaalassa (kyllä, jopa perhehuoneesta voi poistua hetkeksi!) tai sit viedä teitä kotiin ja käydä sitten kaupassa?
[/quote]Tilanteita on tosiaan monenlaisia. Meillä sairaalaan lähdettiin yhdessä miehen kanssa, kun supistelu alkoi. Ajeltiin 300 km sairaalaan ja vauva syntyi seuraavana päivänä. Vietimme perhehuoneessa 4 vuorokautta. Sen jälkeen lähdimme koko porukalla kotiin. Ajoimme matkalla ruokakaupan kautta.

Vierailija
14/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:58"]Mä en ymmärrä näitä synnäriltä kauppaan juttuja. Eikö isä voisi käydä kaupassa jo silläaikaa kun olette sairaalassa (kyllä, jopa perhehuoneesta voi poistua hetkeksi!) tai sit viedä teitä kotiin ja käydä sitten kaupassa?
[/quote]

No meillä oli niin että halusin itse kauppaan mukaan, olisi se mies käynyt itsekkin.

15/15 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:08"]

Luulisi, että 40v isä tietäisi paremmin...

Sekin aika jännä juttu että 4vrk:n ikäisen vauvan äiti suostuu moiseen, jos siis kotona ja kuvioissa mukana. Tuossa vaiheessa pikkuisen kuuluisi olla ja ölliä vain kotona ja äidin rinnalla aika tiuhaan asuen. Tosin nukkuu myös paljon mutta kun herää ja alkaa hamuamaan rintaa ja huutamaan nälkäänsä niin se on kirjaimellisesti elämän ja kuoleman kysymys pienelle.

[/quote]

No jos olis rintaa halunnut niin kai sitä nyt voi muuallakin imettää kuin himassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi