Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nyt ei ole oikea hetki keventää maskisuositusta", sanoo HUSin apulaisylilääkäri

Vierailija
14.03.2022 |

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska luopui maskeista helmikuun alussa, täällä oli käyttöpakko, ei suositus. Sen jälkeen niitä ei ole näkynyt kuin aniharvoilla. Hiihtolomat oli ja meni, ihmiset matkustivat purkaen kaikki patoutuneet matkustustarpeensa, kouluissa ei maskeja myöskään käytetty, työpaikoille palattiin jne.

Mitä tekivät tartuntaluvut? Ovat laskeneet kuin lehmänhäntä.

Vierailija
22/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin hyödytön ja turha maskisuositus olisi pitänyt lopettaa ajat sitten. Nyt ollaan jo niin pitkällä ettei osa ihmisistä uskalla luopua maskista vaikka tietävät sen turvaksi. Aikuisten tutti.

Turhaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavaa tämä että maskit ei muka auta.

Olen käyttänyt maskia koko Koronan aikana enkä ole sairastunut kertaakaan edes flunssiin. Ennen oli säännöllisin väliaioin flunssia,ja koka kerta tuli poskiontelontulehdus. Olen säästynyt monista antibioottikuureista. Eli kyllä maskit ovat tehokkaita jos käyttää ffp 2 tai 3 , kuten olen tehnyt. Tavalliset maskit ovat sitten vähemmän tehokkaita.

Vierailija
24/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt maskia sitten viime heinäkuun. Suosittelen muillekin.

Vierailija
25/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt maskia koko Koronan aikana enkä ole sairastunut kertaakaan edes flunssiin. Ennen oli säännöllisin väliaioin flunssia,ja koka kerta tuli poskiontelontulehdus. Olen säästynyt monista antibioottikuureista. Eli kyllä maskit ovat tehokkaita jos käyttää ffp 2 tai 3 , kuten olen tehnyt. Tavalliset maskit ovat sitten vähemmän tehokkaita.

P.s. Sorry kirjoitusvirheet!

Vierailija
26/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumat naiset tykkää pitää naama​vaippaa, koska se peittää niiden norsunvi​tun näköisen turvan.

Ihan oikeasti? Onko tuo julkaisukelpoista?

Mode hoi!!!

Älkää nyt hyvät ihmiset laitatko näitä asiattomia viestejä, vaan ilmoittakaa vaan asiattomaksi. Lainauksissa ne asiattomat viestit säilyy keskustelussa edelleen, vaikka alkuperäinen viesti olisi jo poistettu. Kuten nyt tässä. Kiusantekijöille ei kannata antaa yhtään mitään huomiota, säilyy palsta kivempana. Nyt tosin siis itse tein sen mitä kielsin juuri tekemästä, mutta normaalisti en lainaa enkä edes peukuta ylös enkä alas mitään trolliviestejä.

Vierailija
27/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mies lääkäri puhunnut ,että tällä viikolla maskeista voi pikku hiljaa alkaa luopumaan ? Eiköhän tässä ole tarpeeksi pidetty jo.

Vierailija
28/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt maskia ja normaalisti olen elänyt. En ole ollut flunssassa koko aikana tai edes nähnyt flunssaista ihmistä. Ihmiset jäävät herkemmin kotiin ja ovat muutenkin varovaisempia. Väitän ettei maskilla ole merkitystä tässä tilanteessa, jokainen voi toki itse uskoa mihin haluaa.

Vierailija
29/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin hyödytön ja turha maskisuositus olisi pitänyt lopettaa ajat sitten. Nyt ollaan jo niin pitkällä ettei osa ihmisistä uskalla luopua maskista vaikka tietävät sen turvaksi. Aikuisten tutti.

Just näin. Minusta tässä pitää - olisi pitänyt - miettiä asiaa myös ekologiselta kantilta, kuinka kamala jätevuori maskeista kertyy ja kuinka paljon niiden valmistaminen ja kuljetus vie luonnonvaroja.

Vierailija
30/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt maskia ja normaalisti olen elänyt. En ole ollut flunssassa koko aikana tai edes nähnyt flunssaista ihmistä. Ihmiset jäävät herkemmin kotiin ja ovat muutenkin varovaisempia. Väitän ettei maskilla ole merkitystä tässä tilanteessa, jokainen voi toki itse uskoa mihin haluaa.

Kaikki koronaan liittyvät väitteet ovat jossittelua jota kukaan ei voi todistaa oikeaksi. Maskit, rajoitteet, rokotteet, kaikki.

Vierailija
31/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enään maskia.Ainoastaan jos lääkäriin menen.Tulihan sitä pidettyä pitkään.Korona sairastettu.Kesää odotellessa.

Vierailija
32/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se mies lääkäri puhunnut ,että tällä viikolla maskeista voi pikku hiljaa alkaa luopumaan ? Eiköhän tässä ole tarpeeksi pidetty jo.

Mika Salminen ei ole lääkäri.

Vierailija
33/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta maskin käyttöä on ehdottomasti riittävästi. Jos maskittomuus ei räjäytä lukuja Ruotsissa, ei se räjäytä täälläkään. Miten tuolla terveydenhuollossa ei tätä ymmärretä?

Vierailija
34/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt, enkä tule käyttämään hyödytöntä maskia, joka ei estä virusta. Ihmisten älykkyys on vähentynyt 2000- luvulla. Minulla kuitenkin tutkitusti 110 älykkyysosamäärä, joten turhauttaa nämä maski kulkijat, kun eivät ymmärrä, että se on hyödytön.

Hämmentävää. Siis se että olisit tilastollisesti älykkäämpi kuin keskiverto ihminen. Suomen kielen ja tunneälyn puolelta ei se tutkittu älykkyys juurikaan loista. Vaikea uskoa noiden perusteella että muutenkaan ne mutterit pyörisivät oikeaan suuntaan.

Vierailija
35/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatartunnat on jo nousseet pilviin, mutta hyytävien sotauutisten takia korona ei jaksa enää kiinnostaa ihmisiä eikä saa palstatilaa

Vierailija
36/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a69 kirjoitti:

Onpa tahditomia ilmaisuja nistä jotka käyttävät maskia! Itse käytän yhä maskia julkiset paikat eli metrossa,kuin kaupoissa.Lisäksi pidän 2 m.väliä.Maski on myös naamassa,joku likunta muoto missä käyn.Olen ainoa maskin käyttäjä,mutta minua ei solvata ei loukata,ei lynkkäystä tule!On minun valintani.Ei pitäisi olla keneltäkään se pois? Olen 69vuotias,heikoin lenkkini on huonot keuhkoni.Seuravana tuleekin niverikko polvenin jne..Minä en huolehdi muiden tekemisestä.Oliko maski tai ei kun niiden suositus oli.Tai onko joku rokotettu vai ei? Asia ei minulle kuulu! 3 henkilöä jotka olivat maski ja rokote vastaisia jätin taakseni,se oli minun päätös ja oikeuteni.

No jaa. Tuo maski ei sinun huonoja keuhkojasi suojaa. Sitähän maskin käyttöä ajettiin sillä eteenpäin, että kun itse käyttää maskia, suojaa muita. Ei itseä. Eli muiden pitäisi käyttää maskia sinun turvaksesi. Mutta se plasebo..

Vierailija
37/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän maskia, vaikka ap: n kiusalla. Näet minut, maskinaamaisen, istumassa vieressäsi busseissa, kaupoissa. Saat ärsyyntyä.

Vierailija
38/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun Ruotsalainen höliseen maskeista, hän on ilman maskia.

Vierailija
39/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskisuositus on ollut voimassa jo 1,5 vuotta ja silti tartuntamäärät suurempia kuin koskaan. Eikö tartuntalukujen olisi pitänyt jo painua alas, kun näin pitkään on jo ollut maskisuositus?

No, kaikki eivät käytä ja isolla osalla porukkaa se maski kasvoilla miten sattuu. Tyyppisesti joko sivut töröttävät auki tai nenä on paljaana ja sitä samaa suojainta käytetään kerta toisensa jälkeen. Tavallinen vaaleansininen kirurgin suoja on näkyvä yleisin malli.

Vierailija
40/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei se maski eli rätti ei suojaa teitä tartunnalta. :)[/quote

Hyvä on pitää maskia. Eikä ole minulle ongelma, menee ihan rutiinilla maskin laitto. Eikä ole influenssa-aaltokaan ollut aha Suomessa. Kyllä se suojaa.