Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nyt ei ole oikea hetki keventää maskisuositusta", sanoo HUSin apulaisylilääkäri

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumat naiset tykkää pitää naama​vaippaa, koska se peittää niiden norsunvi​tun näköisen turvan.

Täällä maskia vastustavat lökäreissään vatsamakkaroita kasvattavat mammanpojat, jotka eivät uskalla edes ulko-ovesta ulos mennä.

Vierailija
2/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskisuositus on ollut voimassa jo 1,5 vuotta ja silti tartuntamäärät suurempia kuin koskaan. Eikö tartuntalukujen olisi pitänyt jo painua alas, kun näin pitkään on jo ollut maskisuositus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumat naiset tykkää pitää naama​vaippaa, koska se peittää niiden norsunvi​tun näköisen turvan.

Ihan oikeasti? Onko tuo julkaisukelpoista?

Mode hoi!!!

Vierailija
4/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskisuositus on ollut voimassa jo 1,5 vuotta ja silti tartuntamäärät suurempia kuin koskaan. Eikö tartuntalukujen olisi pitänyt jo painua alas, kun näin pitkään on jo ollut maskisuositus?

Mistä tiedät miltä tartuntatilastot näyttäisivät jos missään vaiheessa ei olisi tullut maskisuositusta?

Vierailija
5/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tahditomia ilmaisuja nistä jotka käyttävät maskia! Itse käytän yhä maskia julkiset paikat eli metrossa,kuin kaupoissa.Lisäksi pidän 2 m.väliä.Maski on myös naamassa,joku likunta muoto missä käyn.Olen ainoa maskin käyttäjä,mutta minua ei solvata ei loukata,ei lynkkäystä tule!On minun valintani.Ei pitäisi olla keneltäkään se pois? Olen 69vuotias,heikoin lenkkini on huonot keuhkoni.Seuravana tuleekin niverikko polvenin jne..Minä en huolehdi muiden tekemisestä.Oliko maski tai ei kun niiden suositus oli.Tai onko joku rokotettu vai ei? Asia ei minulle kuulu! 3 henkilöä jotka olivat maski ja rokote vastaisia jätin taakseni,se oli minun päätös ja oikeuteni.

Vierailija
6/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät miltä tartuntatilastot näyttäisivät jos missään vaiheessa ei olisi tullut maskisuositusta?

Niin, mistäpä sitä tietää. Näyttäisikö tilastot enemmän, samaa vai vähemmän? Ei kukaan tiedä, kun sellaista ei ole kokeiltu. Syksyllä 2020, kun annettiin maskisuositus, se suositus annettiin tilanteisiin, joissa ei ole mahdollista pitää turvavälejä. Tämä tulkittiin kuitenkin kansan keskuudessa siten, että kun käyttää maskia, ei tarvitse pitää turvavälejä. Jos meille ei olisi annettu maskisuositusta, olisimmeko jatkaneet turvavälien pitämistä? Vaikea sanoa. 

Vierailija
7/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskihullu pitää kynsin hampain kiinni julkisuudesta. Vieläkin näkyi vähä-älyisiä rättipäitä liikenteessä.

Nimimerkillä Sama virsi jo kaksi vuotta

Vierailija
8/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tia.a69 kirjoitti:

Onpa tahditomia ilmaisuja nistä jotka käyttävät maskia! Itse käytän yhä maskia julkiset paikat eli metrossa,kuin kaupoissa.Lisäksi pidän 2 m.väliä.Maski on myös naamassa,joku likunta muoto missä käyn.Olen ainoa maskin käyttäjä,mutta minua ei solvata ei loukata,ei lynkkäystä tule!On minun valintani.Ei pitäisi olla keneltäkään se pois? Olen 69vuotias,heikoin lenkkini on huonot keuhkoni.Seuravana tuleekin niverikko polvenin jne..Minä en huolehdi muiden tekemisestä.Oliko maski tai ei kun niiden suositus oli.Tai onko joku rokotettu vai ei? Asia ei minulle kuulu! 3 henkilöä jotka olivat maski ja rokote vastaisia jätin taakseni,se oli minun päätös ja oikeuteni.

Korkki kiinni.

Laita itse korkki kiinni tai työnnä se jonnekin. Kirjoitus oli hyvä ja asiallinen. Käytän myös maskia ja tulen näillä Koronaluvuilla käyttämään kunnes luvut tulevat reippaasti alas.

Vierailija
9/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaan kupsahtaa nyt yli 100 ihmistä viikossa Suomessa ja tämä ei ole enää edes uutinen. Jotenkin on outoa, että tässä tilanteessa maskisuositustakin kevennettäisiin.

Toisaalta taustalla on taisteluväsymystä rajoituksien osalta. Lisäksi on tämäkin tapa hoitaa eläkepommia ja annetaan rokottamattomien vanhusten kokeilla tuuriaan.

Vierailija
10/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Suomessa on enemmän koronan takia sairaalassa porukkaa kuin ikinä. Siis koronan takia, ei koronan kanssa. Teho-osastolla on porukkaa. Muutamassa viikossa loppuu sairaalapaikat. Mutta joo, ihmeessä vain maskit pois, kun tartuntoja on enemmän kuin koskaan ja seuraava aalto on tulossa, vaikkei edellinen ole mennyt ohitse. Muistakaa sitten palstalaiset, ettei yli 60-vuotias pääse tehohoitoon koronan takia.

Vierailija
11/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaan kupsahtaa nyt yli 100 ihmistä viikossa Suomessa ja tämä ei ole enää edes uutinen. Jotenkin on outoa, että tässä tilanteessa maskisuositustakin kevennettäisiin.

Toisaalta taustalla on taisteluväsymystä rajoituksien osalta. Lisäksi on tämäkin tapa hoitaa eläkepommia ja annetaan rokottamattomien vanhusten kokeilla tuuriaan.

Myös riskiryhmäläiset heitetään leijonille. Vastuuta pakoilevat päättäjät!

Vierailija
12/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ainakaan ole heitetty leijonille. Käytän edelleenkin ffp3-hengityssuojaimia.  Ihan kuten käytin jo ennenkuin maskisuositusta edes annettiin.

Vierailija
13/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei se maski eli rätti ei suojaa teitä tartunnalta. :)

Vierailija
14/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt en tarkoittanut lätkä leijonille ...

Vierailija
15/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskihullu pitää kynsin hampain kiinni julkisuudesta. Vieläkin näkyi vähä-älyisiä rättipäitä liikenteessä.

😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷

Vierailija
16/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskia käytän töissä todennäköisesti työurani loppuun, vapaa- ajalla maski pysyy päällä busseissa ja kaupoissa. Jokainen saa käyttää/ olla käyttämättä. Miksi se muita vaivaa, jos jotkut käyttävät maskia?

Vierailija
17/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti? Onko tuo julkaisukelpoista?

Mode hoi!!!

Se on jännää kun välillä poistetaan täysin asiallisia kirjoituksia/ ketjuja, ja välillä taas saa kirjoittaa ihan mitä lystää!

Vierailija
18/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokunen vähä-älyinen haluaa näemmä vieläkin keskustella maskeista. 🤣

Vierailija
19/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen juuri käyttänyt maskia mutta nyt käytän ihan vain sen takia koska se näyttää ärsyttävän niin monia :)

Vierailija
20/47 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käytetty kaikki maskia ruokailuja ja kahvitaukoja lukuun ottamatta. Viimeisen kuukauden aikana lähes jokainen työntekijä joka ei jo aiemmin ole saanut tartuntaa on nyt ollut vuorossa. Lievät oireet jokaisella. Potilailla osin tietysti eri asia mutta he ovatkin sairaita vanhuksia. Maskin käyttö jatkuu hamaan ikuisuuteen työssä ja jokainen meistä sairastuneista oli sen kolme rokotusta saaneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän