Missä kävitte häämatkalla?
Kommentit (71)
Ihania reissuja teillä, pakko sanoa! Itse aloin heti suunnitella, että millainen meille tulee. Tapasimme etelä-Euroopassa ja uskon, että häämatkalle mennään luksusaurinkolomalle kaupunkiin, jossa tapasimme. En malta odottaa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 00:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 23:39"]
Mikä malediiveista tekee niin kalliin?
[/quote]
tämä kiinostaisi myös mua! Eihän ne mitkään Seychellit ole.
[/quote]
Mitä tarkoitat tuolla "Eihän ne mitkään Seychellit ole."? Seychellit ja Malediivit on ihan erilaiset kohteet.
[/quote]
en ole käynyt, mutta molemmat ovat pieniä saarivaltioita intian valtameressä. Toinen on lähempänä Intiaa, toinen Afrikkaa, toinen päiväntasajan eteläpuolela, toinen pohjois. Toisessa saaret on enemmän hajallaan, toisessa vaihtelevampi luonto. Seychelleillä on turismin lisäksi maanviljelyä, ja pyrkivät pitämään turismin korkeatasoinena = kalliina. Malediivit on muslimienemmistöinen.
[/quote]
Niin, Malediiveilla on käytännössä vain kalaa, kookospalmuja ja luxus-majoitusta. Siksi on kallista, kun kaikki muu pitää tuoda ulkomailta.
Tampereella käytiin, pe-su reissulla Tampereen kylpylässä. Se oli markka-aikaa, maksoikohan jotain 3000 markkaa? Kiva sviitti oli kyllä, oli sauna alakerrassa ja poreamme yläkerrassa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 00:23"]
[/quote]
[/quote]
Mitä tarkoitat tuolla "Eihän ne mitkään Seychellit ole."? Seychellit ja Malediivit on ihan erilaiset kohteet.
[/quote]
en ole käynyt, mutta molemmat ovat pieniä saarivaltioita intian valtameressä. Toinen on lähempänä Intiaa, toinen Afrikkaa, toinen päiväntasajan eteläpuolela, toinen pohjois. Toisessa saaret on enemmän hajallaan, toisessa vaihtelevampi luonto. Seychelleillä on turismin lisäksi maanviljelyä, ja pyrkivät pitämään turismin korkeatasoinena = kalliina. Malediivit on muslimienemmistöinen.
[/quote]
Niin, Malediiveilla on käytännössä vain kalaa, kookospalmuja ja luxus-majoitusta. Siksi on kallista, kun kaikki muu pitää tuoda ulkomailta.
[/quote]
no pitää kyllä Seychelleillekin. Ei mausteilla kauhean pitkän eletä. Olen ollut myös Bermudalla, jonne tuodaan kaikki, mutta ei se ole ongelma nykyaikaan. Kuljetus ei juuri hintaa nosta. Uusiseelantilainen lampaanliha on tuskin siellä kalliimpaa kuin Suomessa tai kiinalaisrt omenat!
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 00:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 00:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
no pitää kyllä Seychelleillekin. Ei mausteilla kauhean pitkän eletä. Olen ollut myös Bermudalla, jonne tuodaan kaikki, mutta ei se ole ongelma nykyaikaan. Kuljetus ei juuri hintaa nosta. Uusiseelantilainen lampaanliha on tuskin siellä kalliimpaa kuin Suomessa tai kiinalaisrt omenat!
[/quote]
Tuota tuota... Mitä tähänkin nyt sanoo. Joku kysyi, että miksi Malediivit on kallis. Sinä vastaat, että ei Malediivit mikään Seychellit ole ja että Seychellitkin on kallis, mutta Bermuda ei ole. Sori, mutta en tajua ajatuksenjuoksuasi. Aika kallis on myös vaikkapa Bora Bora, mutta ei sekään toki Seychellit ole (ja on muuten kalliimpi kuin Bermuda) :D
Aika monelle pienelle saarivaltiolle/saarelle on yhteistä se, että omavaraisuus ei ole kovin kattavaa ja paljon joudutaan tuomaan ulkomailta. Juomavedestä lähtien. Ja sitä ei tuoda sille pienelle saarelle rekalla, eikä rahtilaivalla eikä lentokoneella, vaan se tuodaan moottoriveneellä tai vesitasolla, koska muilla välineillä ei saarille pääse. On siinä roudaamista, ja se maksaa. (Esim. mainitsemallesi Bermudalle on ihan hyvät yhteydet meritse ja lentäen, itsekin olen siellä pysähtynyt välilaskulla).
Toisekseen, ihmiset ovat valmiita maksamaan näistä paratiisilomista hunajaa, niin johan olisi tyhmää niitä lomia halvalla jakaa. Joillakin saarivaltioilla on myös turistikiintiöt juuri sitä varten, ettei massaturismi pääsisi pilaamaan luontoa. Tämäkin on seikka, joka nostaa hintoja. Luonto on se, josta maksetaan. Elämys on se, josta maksetaan. Lopeta ihmettely, ja mene itse katsomaan, mikä niissä paratiiseissa maksaa :)
Häämatka edelleen tekemättä :/ Aina on ollut jokin muu rahareikä esteenä. Lapset pian jo kuitenkin täysi-ikäsiä, eli eiköhän me joskus lähiaikoina päästä <3
Ei meillä ollut varsinaista suunniteltua häämatkaa. Vihkipäivän iltana päätimme ajella ruokakaupan kautta saaristoon kesähuvilalle ja viivyimme siellä viikonlopun.
Sri Lankalla 10 päivää, olisko ollut vajaa 4 000 €.
Naimisiin Italiassa. Sitten lennettin Englantiin ja oltiin Bath:in kaupungissa honeymoonilla. Ihana kaupunki.
71 jatkaa. En tieda hintaa. Mies ei koko jutun hintaa ikina paljastanut, mutta eipa sita kai ap:n viestissa kyssyttykaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]