Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PCOS hoikalla. Saitteko lapsia?

Nainen 27
14.03.2022 |

Onko täällä ketään, jolla on PCOS:n "normaalipainoinen" versio? PCOS:hän tunnetusti käyttäytyy eri lailla painoon liittyvien tekijöiden nähden. Eli hoikilla, jopa alipainoisilla, on erilainen oirekuva ja erilainen hoito kuin ylipainoisilla potilailla.

Itselläni on epäsäännöllinen kierto ja PCO-tyyppiset munasarjat, mutta olen hyvin hoikka, eikä minulla ole kohonnutta testosteronia (viitealueen alarajoilla). Nimenomaan alentuva testosteronihan on tyypillistä hoikille PCOS-potilaille (tästä on paljon englanniksi hakusanalla "lean PCOS and testosterone"). Tutkimusten mukaan alhaisesta mieshormonista kärsivien on jopa VAIKEAMPI tulla raskaaksi hoidoilla kuin "klassisten" PCOS-potilaiden.

Haluaisin tietää, kuinka teidän muiden hoikkien PCOS-tapausten on käynyt? Miten hoidot tehosivat ja kauanko yrititte, kunnes onnistuitte tai luovutitte?

Ja nyt kiinnostavat nimenomaan sellaiset tapaukset, joissa ei ole ollut hirsutismia, aknea yms. testosteroniperäisiä ongelmia.

N27

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, tulin neljästi raskaaksi kertalaakista.

Vierailija
2/4 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi, tulin neljästi raskaaksi kertalaakista.

Tosin mulla on kyllä ollut aknea ja hirsutismia. T. Edellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin helposti raskaaksi 24- ja 27-vuotiaana. Nyt 35-vuotiaana yritystä jo vajaa vuosi takana. Suosittelen, ettet odota liian kauan.

Vierailija
4/4 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä tuli kolme kertaa raskaaksi ja sai kaksi lasta. Kun hän sai diagnoosin, hänelle sanottiin, että ei tule saamaan lapsia.