Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta, mitä sinulle on sanottu neuvolassa?

Vierailija
18.08.2015 |

Nyt siis äitiys- tai lastenneuvolassa kuultua. 

Kommentit (224)

Vierailija
61/224 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tursakeäideistä tulee terveimmät lapset!" Näin lohdutti vanha neuvolatäti minua kun tuskailin raskauskilojen kanssa. 

Vierailija
62/224 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 19:54"]Terkka oli hämillään, kun tytöllä oli päällään body, jossa oli sinistä ja punaista yhtä paksuina raitoina: "onpas reipas poika...eiku tyttö...eikun kyllähän se poika on, kun on tota sinistä!" Sanoin että siinä on yhtä paljon punaista, ja ihan tyttö on. Oli aika nolona se terkka. [/quote] Tuo on käynyt taatusti kaikille terkkareille :-D Ei niistä vauvoista aina heti selvää saa :-)

[/quote]

Eikös se olisi helppoa tarkistaa koneelta ennen kuin asiakas astuu ovesta sisään, tai vaikka siinä ihan käynnin aikanakin, jos on epäselvyyttä. Tai luulis, että jos on juuri kutsunut lapsen nimellä sisään huoneeseen, sen voisi vielä muistaakin, sukupuolen siis. 
[/quote]

10 asiakasta per pv, joskus sattuu kaikille jotain pientä. Ja lapsia 300/vuosi. Kaikki eivät tällä työmäärällä jää mieleen. Ja konettakaan ei ehdi aina katsoa..
[/quote]

Joo kyllä sieltä koneelta pitää ennen joka ikistä asiakasta katsoa oleellisimmat tiedot jotka ovat paljon monimutkaisempiakin kun sukupuoli. Sairaudet, allergiat, huolet perheen tilanteesta... Jos ei näitä pysty muistamaan niin saattaa asiakkaalta henki lähteä.
[/quote]

Onneksi sinä tiedät ja osaat kaiken aina muita paremmin...
[/quote]

En tiedä enkä osaa. Ammattimainen terveydenhoitaja kyllä tietää ja osaa ja toimii tuohon tapaan.
[/quote]

Aika surkea yritys vittuilla. Menepäs huolehtimaan lapsista ja hoitamaan parisuhdettas. Ja jos takerrut pikkumaisuuksiin ja omien sijasta toisten mokiin, on sinulla paljon opittavaa elämästä.

[/quote]

Halusin vain korjata "10 asiakasta per pv" kirjoittajan virheellisen ja melko kyynisen kuvan terkkarin työstä. Mun mielestä se oli ammattikuntaa kohtaan loukkaava, väitti että ovat monesti huolettomia työssään.

Ja sinulta tosi mauton ja henkilökohtainen kommentti, toivottavasti ei kalikka ei kalahtanut liian kovaa.
[/quote]

Olen aikuinen, enkä ota itseäni tai av-palstaa liian vakavasti. Älä sinäkään, ok? Monenlainen th voi olla taitava ja ammattitaitoinen. Ja kaikilla eivät kemiat käy yksiin. En tarkoittanut olla kyyninen, vaan realisti työpaineiden suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/224 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 17:10"]Kaksivuotistarkastuksessa kysyttiin naama peruslukemilla, että auttaako ruuanlaitossa ja kattaako esim. pöydän. 

Poika oli 1v 10 kk. 

Eli kai oli tarkoitus kysyä, onko mukanan arjen askareissa omalla tyylillään. Sanamuoto vain oli hullun koominen. Nauroin vain! Eli se siitä silloin!
[/quote]

Olisit katsonut sitä lastasi vakavana ja kertonut hiljaa, että kyllä se arkipäivisin kattaa jo ihan hyvin. Sunnuntaisin on kyllä ollut vähän hankaluutta, kun pitäisi muistaa ne jälkiruoka haarukat ja lusikat. :(
[/quote]

:D

Puhumattakaan niistä lukuisista rapujuhlista, jotka menivät pilalle ihan vaan sen takia, kun isäntäperheen 1-vuotias ei osannut kattausta. :(

Vierailija
64/224 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt jo se vitun jankkaaminen

Vierailija
65/224 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 19:54"]Terkka oli hämillään, kun tytöllä oli päällään body, jossa oli sinistä ja punaista yhtä paksuina raitoina: "onpas reipas poika...eiku tyttö...eikun kyllähän se poika on, kun on tota sinistä!" Sanoin että siinä on yhtä paljon punaista, ja ihan tyttö on. Oli aika nolona se terkka. [/quote] Tuo on käynyt taatusti kaikille terkkareille :-D Ei niistä vauvoista aina heti selvää saa :-)

[/quote]

Eikös se olisi helppoa tarkistaa koneelta ennen kuin asiakas astuu ovesta sisään, tai vaikka siinä ihan käynnin aikanakin, jos on epäselvyyttä. Tai luulis, että jos on juuri kutsunut lapsen nimellä sisään huoneeseen, sen voisi vielä muistaakin, sukupuolen siis. 
[/quote]

10 asiakasta per pv, joskus sattuu kaikille jotain pientä. Ja lapsia 300/vuosi. Kaikki eivät tällä työmäärällä jää mieleen. Ja konettakaan ei ehdi aina katsoa..
[/quote]

Joo kyllä sieltä koneelta pitää ennen joka ikistä asiakasta katsoa oleellisimmat tiedot jotka ovat paljon monimutkaisempiakin kun sukupuoli. Sairaudet, allergiat, huolet perheen tilanteesta... Jos ei näitä pysty muistamaan niin saattaa asiakkaalta henki lähteä.
[/quote]

Onneksi sinä tiedät ja osaat kaiken aina muita paremmin...
[/quote]

En tiedä enkä osaa. Ammattimainen terveydenhoitaja kyllä tietää ja osaa ja toimii tuohon tapaan.
[/quote]

Tai täydellinen av-mamma, joka ei koskaan mokaa töissä.
[/quote]

Kaikki mokaavat töissä mutta jos oma työ on toisten terveyden suojeleminen niin luulisi että mokien minimointi kaikin mahdollisin keinoin kiinnostaisi.
[/quote]

Sukupuolen väärin sanomisesta oli edelleen kysymys, ei hoitovirheestä. Joita ei ole sattunut kohdalleni, joten keskitytään olennaiseen. Ok?
[/quote]

Pointtini oli siis vain sanoa että kun tärkeät tiedot tarkastetaan niin kyllä se sukupuolikin sieltä ilmenee :) Tokihan kaikille siitä huolimatta sattuu sellaista että ajattelee yhtä ja sanoo toista! Ei siinä mitään :)

Vierailija
66/224 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun terveydenhoitaja sanoi listerian olevan virus eikä tartuntaa voida siten hoitaa millään lääkkeellä. Kyselin äitiysneuvolassa asiasta, kun neuvolan ruokaohjeistuksissa oli listeriasta jotain mainintaa. Th:lla oli vieressään opiskelija kuuntelemassa. Näin pätevää opetusta hänkin sitten sai oletettavasti vuosikymmeniä alalla olleelta ammattilaiselta.

Tämä samainen terkka oli sanonut minulle myös ensimmäisellä käynnilläni pituuttani kysyessään, että en kai ole vielä kutistunut siitä, kun pituuttani on viimeksi mitattu? Ilmeisesti piti minua jo ihan vanhuksena lasta odottamaan, kun olin 34-v. 

Vierailija
67/224 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:56"]

Minultakin kysyttiin oliko lapsi vahinko, ikää mulla silloin 28v. ja naimisissakin olin, esikoista odotettiin ja oli hyvin toivottu. En kyllä vieläkään ymmärrä miksi näin kysyl?!

[/quote]

Sama. Melkein heti kun astuin ovesta sisään terkkari kysyi, oliko vahinko. No ei ollut, kiitos vaan. Muutaman kuukauden yrittämisen tulos. Seuraavaksi kysyi, että seurusteletteko ihan lapsen isän kanssa? No seurustellaan kyllä, tässä nyt kahdeksas vuosi meneillään. Ihan kuin terkkarilla olisi ollut joku ennakko-olettama, että olen vahingossa tullut jonkun yhdenillanjutun kanssa paksuksi. Paha maku jäi suuhun tuosta. Onneksi terkka vaihtui myöhemmin ja tuli kiva terkka tilalle. 

Vierailija
68/224 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:22"]

[/quote]

[/quote]

Kirjoitin tähän ketjuun aiemmin, että mun tyttöä luultiin pojaksi. Ei siinä mitään, ihan hyvin saattaa sukupuolet sekoittua mielessä, mutta tää tapahtui pari hetkeä sen jälkeen kun tyttönen oli saanut vaatteet takaisin päälle

Vierailija
69/224 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli ehkä 2kk, ja neuvolan täti kysyi, että onko mulla tapana vaihtaa vaippaa vauvalle.
Vasta vuosia myöhemmin tajusin, että täti tarkoitti kysyä, että vaihdanko vaipan merkkiä vai aina samaa.

Vierailija
70/224 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:24"]

"tursakeäideistä tulee terveimmät lapset!" Näin lohdutti vanha neuvolatäti minua kun tuskailin raskauskilojen kanssa. 

[/quote]

tursakeäideistä?! Ai kamala! :D

Vierailija
71/224 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk neuvolalääkäri kysyi, että syökö vauva hyvin lihaa ja perunaa. ? Olin ihan, että täh

Vierailija
72/224 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kerran suututti vaikken mitään sanonutkaan, kun eräs neuvolan täti lapsen tarkastuksessa rupes kertomaan miten nolosti yks äiti kerran lapsensa kanssa käyttäyty neuvolassa ollessaan.

Kyllä mietin kertooko hän tuntemattomista ihmisistä aina muille.
Oli ilkeetä.

Vierailija
73/224 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samana päivänä on lapseni syntyneet. Tyttö ja poika.

Olivat sitten päivittäneet puolivuotisneuvolassa tytölle, että hyvin tekee tehtävät, tunnistaa värit, esinahka ok, puhuu selkeästi jne.. Taitava olisi vauvaksi ollut!

Oli mennyt lapset neuvolatätillä sekaisin. :)

Neljä vuotiaalla veljellään puolestaan luki, että tasaisesti kasvaa ja kiinteät aloittanut jne. :)

Vierailija
74/224 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh mitä mielensäpahoittajia tässä ketjussa. Ihan aiheellisista kysymyksistä vetänyt ison herneen sinne synnyttäneeseen pimpsaan. Ehkä jos oma suhtautumisen on asioihin tätä luokkaa mitä tässä ketjussa niin varmaan ystävällisen hymynkin katsotte vittuiluksi

Vierailija
75/224 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä ja mies ekalla käynnillä yhdessä nauvolassa. Mulla ikää 33.
Kysyi milloin ehkäisy kätetty pois? Vastasin 2 kk sitten. Terkka siihen että hedelmöityshoidolla sitten saatu lapsi aikaiseksi. Mies vastasi että, ei kun ihan panemalla tehty. Meni terkka aika hiljaiseksi hetkeksi.

Vierailija
76/224 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 17:07"]Nyt siis äitiys- tai lastenneuvolassa kuultua. 
[/quote]
Omituiselta tuntui kun kysyivät 80 luvulla neuvolassa kaikenlaista lasten äidistä. Mitä ihmettä se heille kuuluu, 90 luvulla ei enää kyselty eikä ihmetely että mies tuo lasta neuvolaan.
En ole mikään pehmokoti-isä tyyppi, mutta lasten äiti hermostuu helposti ja on paha suustaan, ymmärsin todella että näin oli paras vahempainillat ja vartitkin kävin vaikka nuorimmaisen aloittaessa koulun lapsi asui äidillään.

Vierailija
77/224 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 17:07"]Nyt siis äitiys- tai lastenneuvolassa kuultua. 
[/quote]
Omituiselta tuntui kun kysyivät 80 luvulla neuvolassa kaikenlaista lasten äidistä. Mitä ihmettä se heille kuuluu, 90 luvulla ei enää kyselty eikä ihmetely että mies tuo lasta neuvolaan.
En ole mikään pehmokoti-isä tyyppi, mutta lasten äiti hermostuu helposti ja on paha suustaan, ymmärsin todella että näin oli paras vahempainillat ja vartitkin kävin vaikka nuorimmaisen aloittaessa koulun lapsi asui äidillään.
[/quote]

Tuollaiselle äidille olet lapsesi jättänyt?

Vierailija
78/224 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:00"]Ensimmäisellä äitiysneuvolakäynnillä terkka sanoi ettei tänään ala kaiveleen!
Toisen lapsen oisiko ollut toinen äitiysneuvolakäynti ja olin tosi hoikka niin terkka kokeili sormella että onko turvotusta nilkoissa.

[/quote]
Miksi ihmeessä joku alapeukuttaa tuota viestiä? Ei ole kyllä ammattitaitoisesta terveydenhoitajasta ollut kyse.

Vierailija
79/224 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:00"]Ensimmäisellä äitiysneuvolakäynnillä terkka sanoi ettei tänään ala kaiveleen!
Toisen lapsen oisiko ollut toinen äitiysneuvolakäynti ja olin tosi hoikka niin terkka kokeili sormella että onko turvotusta nilkoissa.

[/quote]
Miksi ihmeessä joku alapeukuttaa tuota viestiä? Ei ole kyllä ammattitaitoisesta terveydenhoitajasta ollut kyse.
[/quote]

Mä en ymmärrä tuota turvotus-kohtaa. Loukkasiko sinua, kun terkka halusi tarkistaa turvotusta vai mikä toi on. Sormella voi kokeilla onko turvotusta, koska turvonnut kudos ei käyttäydy kuin terve iho.

Vierailija
80/224 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 08:00"]Kyllä meidän 1v10kk kattaa pöytää kun antaa astioita kaapista. On jättänyt jo yli puolivuotta. Ja ruoanlaitossakin häärää mukana, kuorii sipulit ja paprikan sienet yms helppoja juttuja.
[/quote]
Just joo. Mutta meidän puolivuotias päivittää naamakirjaa äidin puolesta kun en itse aina ehdi. Puolivuotias on myös oiva apu vaikka mustikkametsällä. Hän voi kantaa jo täyteen poimittuja ämpäreitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi