Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko vähentänyt kahvinjuontia? Millä tavalla ja miltäs nyt tuntuu?

Vierailija
14.03.2022 |

Olen juonut kolmenkymmenen vuoden ajan reilun puolen litran mukillisen kahvia joka aamu ja joskus päivän mittaan kupillisen tai pari. Kofeiini ei tunnu vaikuttavan minuun mitenkään, joten fyysisiä oireita ei vähentämisestä koidu. Voin tarvittaessa olla myös ilman kahvia päiväkausia, eikä tunnu missään.

Kahvin kallistuminen ei niinkään vaikuta kulutukseeni, mutta se harmittaa, että kahvin tuoksu ei ole entisellään. Useimmista kahvilaaduista makukin on muuttunut mitäänsanomattomaksi. Silti en halua lopettaa piiitkää aamukahviperinnettäni.

Ostin uuden kahvimukin, johon mahtuu vain 4,5 desilitraa. Joka ikinen aamu tulee sellainen olo, että "eihän tuo riitä mihinkään, pitäisikö keittää lisää". En olisi uskonut, että desin ero on noin vaikuttava. Ihan kuin ei kahvimaha tulisi täyteen. :D

Millaisia kokemuksia teillä muilla kahvinvähentäjillä on ollut?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kokonaan, koska kahvi närästi.

Vierailija
2/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kokonaan. Ei ole varaa, jos aikoo pysyä hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut kahvia alle kouluikäisestä ja aion juoda vast´edeskin.

Minulla kuluu reilu pannullinen päivässä, mustaa kahvia ilman sokeria.

Vierailija
4/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kokonaan vaihdevuosien alettua, kun kahvi alkoi hikoiluttaa. En kyllä ole kaivannut, maha toimii hyvin aamuisin. 

Vierailija
5/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juonut kahvia alle kouluikäisestä ja aion juoda vast´edeskin.

Minulla kuluu reilu pannullinen päivässä, mustaa kahvia ilman sokeria.

Mitä kahvia juot? Etsiskelen ties monettako kuukautta kahvimerkkiä, joka olisi säilyttänyt arominsa. Havaintojeni mukaan ns. paremmat tai ainakin kalliimmat tummapaahtoiset ovat nykyisin kuin sahajauhoja.

Ap

Vierailija
6/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin muutama vuosi sitten, ainut munuaiseni ei tykkää siitä (liikaa kaliumia). Nyt jos erehdyn joskus silloin tällöin juomaan yhden kupillisen menee kroppa sekaisin siitä kofeiinin määrästä, en saa unen päästä kiinni vaan pyörin puoli yötä koska jo yksi kupillinen valvottaa. 

Vierailija
7/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvin hinta ei ainakaan täällä ole vielä muuttunut miksikään. Minusta on tullut niin laiska etten jaksa enää edes kahvia keittää. Rytmihäiriöongelmat ratkaisin leikkamalla kahviani kofeiinittomalla kahvilla ja se onnistuu helpoiten pikakahvia käyttämällä.

Vierailija
8/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laimensin. Laitan yhden mitallisen vähemmän. Äkkiä tottuu vähän laihempaan makuun.

Vierailija
9/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kahvista, mutta en ole siitä riippuvainen. Juon mielelläni kahvia, mutta jos esimerkiksi olen yksin kotona, en välttämättä viitsi sitä edes keittää eikä siinä ole mitään ongelmaa.

Vierailija
10/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laimensin. Laitan yhden mitallisen vähemmän. Äkkiä tottuu vähän laihempaan makuun.

Laimentaminen tosiaan onnistuu vaaleapaahtoisella kahvilla. Tummapaahtoisesta tulee minun mielestäni juomakelvotonta.

Ap

Vierailija
11/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin kaapista esiin italialaisen bialetti mokkapannuni ja päätin että vastedes kahvinjuonti on nautinto. Ennen litkin päivän mittaan suodatinkahvia pelkästä tottumuksesta. Tuohon mokkapannuun menee kaksi lusikallista kahvinpuruja ja ulos tulee noin 2dl todella vahvaa, hyvää espressotyyppistä kahvia. Vaahdotan päälle reilusti lämmintä maitoa ja voila! Yksi tuollainen täyteläinen iso kuppi päivässä riittää minulle.

Vierailija
12/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan sen kharismapaketin, maksoi mitä maksoi. Haluun hyvää kahvia aamulla. Nipistän sit vaik ruokakuluissa ja syön pelkkää puuroa, mut aamukahvi on oltava vahvaa ja hyvää.

Vierailija
13/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikakahvin hinta ei ainakaan täällä ole vielä muuttunut miksikään. Minusta on tullut niin laiska etten jaksa enää edes kahvia keittää. Rytmihäiriöongelmat ratkaisin leikkamalla kahviani kofeiinittomalla kahvilla ja se onnistuu helpoiten pikakahvia käyttämällä.

Hmm, täytyypä kokeilla samaa. Itsekin saan lisälyöntejä kofeiinista.

Ohis

Vierailija
14/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en oo juonu kahvia vaa käyttäny kofeiinia muuten, mutta poikaystävä joi kupin päivässä. Kuuntelin sellasta monen tunnin luentoa kofeiinin vaikutuksista/haitoista, nii hän tuli kuunteleen sitä kans välillä ja sen jälkeen lopetti. Hän oli tottunu keitteleen sen joskus päivällä ja aatteli että ei oo koukussa, mutta oli hällä vähä vaikee olo ehkä viikon tai vähä päälle. Pääkipuakin välillä. Totuttuun kaavaan tuli muutos, nii se uus kaava vaati jonkun aikaa totuttelua. On kuulemma parantanu nukkumista ja unta, vaikka kahvia juodessa aatteli ettei se vaikuttanu niihi.

Vierailija
15/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan sen kharismapaketin, maksoi mitä maksoi. Haluun hyvää kahvia aamulla. Nipistän sit vaik ruokakuluissa ja syön pelkkää puuroa, mut aamukahvi on oltava vahvaa ja hyvää.

Kharismaa ja Magnificaa minäkin join, mutta niistä ovat aromit karanneet. Eikä minulla edes ole koronaa.

Ap

Vierailija
16/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin joo. Juon vain aamulla enää.

Yritän että paketti kestäisi viikon..

Vierailija
17/17 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Join ennen kahvia, vatsavaivojen vuoksi jäin tauolle. Join taas ja sama alkoi, lopetin uudelleen.

Nyt, kun en juo kahvia: kirkkaampi iho, limakalvot eli ääni pysyy koko ajan hyvänä ja kauniina, se tuntuu mukavalta.

Vatsa voi oikein lempeästi ja uni tulee luonnollisena, ikäänkuin valahdan uneen iltaisin nukkumaan mentyä.

Kahvin piristävä ja keskushermostoa vaikutus näkyy oikeastaan selkeämmin, jos sitä ei juo enää pidempään aikaan.

Eli olo on ikäänkuin rauhallisempi ja levollisempi. Pidän kovasti tästä olosta.