Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pienellä ruokamäärällä olisit valmis elämään?

Vierailija
14.03.2022 |

Jos vähentäisit nykyisestä, mitä jättäisit pois ja kuinka paljon sinulla olisi mahdollisuus syödä vähemmän?

Kasvattaisitko omia tuotteita säästääksesi rahaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin jättää toisen lämpimän aterian syömättä ja pienentää ruokamääriä. Kaikki herkut pois ja vain todella ravintorikkaita tuotteita.

Itse voisin kesällä kasvatella tomaatteja, porkkanaa, mansikoita, perunaa, salaattia, sipulia, kurkkua. Vaikka ostaisin näitä myös kaupasta, mutta niiden rinnalle tueksi.

Vierailija
2/4 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustot pois, karkit pullat ja kaikki sellaiset pois. Ehkä kasvattaisin itse tuoreita vihanneksia. Olisi aika lähellä vegaaniruokavaliota. Kalasta en kyllä haluaisi luopua. Pitäisi opetella itse kalastamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1800kcal päiväsaannilla. Sen jälkeen alkaa kilot tippua liikaa.

Mistä voisin luopua? Liha ja lihatuotteet, kala ja kana. Kananmunista en luopuisi, enkä maitotaloustuotteista, jos olisi varaa valita. jos ei, niin sitten jätetään nekin väliin.

Kasvatan jo nyt (no, nyt on hieman optimistista, koska kasvimaa on noin 40cm lumen alla ja juuri istuttamani tomaatinsiemenet eivät ole vielä itäneet) aika paljon erilaisia kasviksia (vihanneksia ja marjoja), enemmän ja vähemmän menestyksellä. Kaiken käyttämämme valkosipulit ja pinaatit (tai pinaatin tavoin käytettävät) sekä leikkopavut, ison osan yrteistä, noin 3kk perunat (loput saamme vanhemmiltani), marjat, raparperit... Kerään myös villivihanneksia ja -yrttejä sekä metsäsieniä ja metsämarjoja.

Jos tilanne pahenee, niin tosiaan liha on se, josta luovun kokonaan. Todella pahassa tilanteessa sitten hankin kanoja, meillä on olemassa jo tila, jonka saa pienillä muutoksilla toimimaan kanalana.

Pahassa tilanteessa myös panostaisin sellaisten kasvien kasvattamiseen, josta saisin itse kerättyä siemenet: juurekset, pavut, herneet, kurpitsat, kurkut, tomaatit, paprikat, chilit jne.

Ja aina, joka tapauksessa, pyrkisin siihen, että saisin kasvatettua tarpeeksi valkosipulia, koska se on hyvä mauste ja sillä on myös antioksidanttisia ominaisuuksia.

Vierailija
4/4 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo nyt 174cm/60kg eli montaa kiloa ei olisi varaa tiputtaa. Herkut ja mehut joutaisivat pois. Voisin myös vähentää liikuntaa jolloin ei tarvitsisi syödä niin paljon mutta ei sekään olisi terveellistä.