Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahden viikon herkkulakko! Onko muita?

Vierailija
18.08.2015 |

Aloitin eilen herkkulakon. Tarkoittaa sitä, että en syö elokuun loppuun saakka karkkia/pullaa, tms/jäätelö/sipsejä enkä mitään muutakaan herkuksi ja hötöksi luokiteltavaa. Muuten en ruokavaliooni tee muutoksia. 

Kun katson taaksepäin, huomaan syöneeni jotain makeaa joka ikinen päivä! En edes muita milloin viimeksi olen ollut ilman. Vähän nolottaakin.

Nyt kiinnostaa nähdä, vaikuttaako herkuttelun lopettaminen painoon ollenkaan. Mittani on 167 cm ja 67,1 kg.

Onko muita? Lähdetkö mukaan?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Syön silloin herkkuja kun tekee mieli, 168/61 kg. Pointtihan eivät ole ne herkut vaan mitä muuta syö. Herkkujen osuus ruokavaliostani on ehkä 5-10%

Vierailija
2/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:21"]No en. Syön silloin herkkuja kun tekee mieli, 168/61 kg. Pointtihan eivät ole ne herkut vaan mitä muuta syö. Herkkujen osuus ruokavaliostani on ehkä 5-10%
[/quote]

Good fot you! Minäkin syön herkkuja aina silloin kun tekee mieli. Ja ongelma on siinä, että niitä tekee mieli tuon tuostakin! Ongelmaa ei olisi, jos ottaisin yhden keksin kahvin kanssa. Mutta kun niitä pitää ottaa monta!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteekin. Sisäinen sokerihiireni on taas kesällä ottanut vallan.

Vierailija
4/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut herkkulakossa kesäkuun alusta saakka ja Jouluun saakka ajattelin olla ilman herkkuja! :) joten mukana ollaan!

Vierailija
5/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden mukaan! Kesäloman jäljiltä oon jäänyt herkkukoukkuun ja määrät kasvaneet niin, ettei rivi suklaata enää tunnu ylellisyydeltä kuin ennen. 174/67kg

Vierailija
6/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa. Unelma olis ettei herkkuja enää juurikaan tekisi mieli, elämä olisi niiiiin paljon helpompaa :D

Vierailija
7/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:28"]Voisin lähteekin. Sisäinen sokerihiireni on taas kesällä ottanut vallan.
[/quote]

Jees! Erityisesti kesällä tekee mieli jäätelöä.... joka on muuten suosikki herkkuni.

Vierailija
8/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:21"]No en. Syön silloin herkkuja kun tekee mieli, 168/61 kg. Pointtihan eivät ole ne herkut vaan mitä muuta syö. Herkkujen osuus ruokavaliostani on ehkä 5-10% [/quote] Good fot you! Minäkin syön herkkuja aina silloin kun tekee mieli. Ja ongelma on siinä, että niitä tekee mieli tuon tuostakin! Ongelmaa ei olisi, jos ottaisin yhden keksin kahvin kanssa. Mutta kun niitä pitää ottaa monta! ap

[/quote]No älä ota. Otat vain sen yhden.

Vierailija
9/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:30"]Olen ollut herkkulakossa kesäkuun alusta saakka ja Jouluun saakka ajattelin olla ilman herkkuja! :) joten mukana ollaan!
[/quote]

Miten lakkoilu on sujunut? Repsahduksia?

Ap

Vierailija
10/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:21"]No en. Syön silloin herkkuja kun tekee mieli, 168/61 kg. Pointtihan eivät ole ne herkut vaan mitä muuta syö. Herkkujen osuus ruokavaliostani on ehkä 5-10% [/quote] Good fot you! Minäkin syön herkkuja aina silloin kun tekee mieli. Ja ongelma on siinä, että niitä tekee mieli tuon tuostakin! Ongelmaa ei olisi, jos ottaisin yhden keksin kahvin kanssa. Mutta kun niitä pitää ottaa monta! ap

[/quote]No älä ota. Otat vain sen yhden.
[/quote]

Ei pysty! Usko pois, on helpompi olla totaalikieltäytyjä.

Ap

Vierailija
11/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:32"]Mä lähden mukaan! Kesäloman jäljiltä oon jäänyt herkkukoukkuun ja määrät kasvaneet niin, ettei rivi suklaata enää tunnu ylellisyydeltä kuin ennen. 174/67kg

[/quote]

Kiva! Öh... mikä rivi? Kyllä sitä menee koko levy! :D

Ap

Vierailija
12/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:32"]4 jatkaa. Unelma olis ettei herkkuja enää juurikaan tekisi mieli, elämä olisi niiiiin paljon helpompaa :D
[/quote]

No niinpä! Voisi ottaa sen YHDEN pullasiivun kahvin kanssa vaikka. Ei koko pitkoa...

Ap

Vierailija
13/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut toukokuusta asti herkuttomalla (pl. yhdet synttärit) ja aion jatkaa lopun elämääni! :)

Vierailija
14/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se! Nyt menee levy, ennen meni rivi :-)

Vierailija
15/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minäkin voisin lähteä mukaan! Koko ajan tulee puputettua jotain keksiä, suklaata jne. Imetyskin on nyt vähentynyt niin ei tarvitse ylimääräistä energiaa. Nopeasti se vaikuttaa jos on kokonaan ilman sokeria. Leipälakko auttaisi myös. Se on suuri herkkuni...

Vierailija
16/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:37"]Oon ollut toukokuusta asti herkuttomalla (pl. yhdet synttärit) ja aion jatkaa lopun elämääni! :)
[/quote]

Miten on sujunut? Milloin erityisesti herkkuhammasta kolottaa? Vai kolottaako enää?

Mulla tekee makeaa mieli aina kahvin kanssa ja ruan jälkeen. Ja silloin herkuttelu tuntuu ihanalle, kun on saanut lapset kipattua nukkumaan ja on hetki aikaa itselle. Ikinä ei ennen puolta päivää tosin pysty syömään mitään herkkua.... joten kyllä sitä höttöä on tullut syötyö, kun on antanut mielihaluilleen vallan!

Ap

Vierailija
17/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:40"]Hei, minäkin voisin lähteä mukaan! Koko ajan tulee puputettua jotain keksiä, suklaata jne. Imetyskin on nyt vähentynyt niin ei tarvitse ylimääräistä energiaa. Nopeasti se vaikuttaa jos on kokonaan ilman sokeria. Leipälakko auttaisi myös. Se on suuri herkkuni...
[/quote]

Joo! Mukaan vaan. Minäkin tykkään leivästä.... ja imetän myös.

Ap

Vierailija
18/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:37"]Oon ollut toukokuusta asti herkuttomalla (pl. yhdet synttärit) ja aion jatkaa lopun elämääni! :)
[/quote]

Miten on sujunut? Milloin erityisesti herkkuhammasta kolottaa? Vai kolottaako enää?

Mulla tekee makeaa mieli aina kahvin kanssa ja ruan jälkeen. Ja silloin herkuttelu tuntuu ihanalle, kun on saanut lapset kipattua nukkumaan ja on hetki aikaa itselle. Ikinä ei ennen puolta päivää tosin pysty syömään mitään herkkua.... joten kyllä sitä höttöä on tullut syötyö, kun on antanut mielihaluilleen vallan!

Ap
[/quote]

Sujunut yllättävän hyvin. Paremmin mitä oletin onnistuvan! :D
Enää ei tee herkkuja mieli, mut alku oli hiukan takkunen viikon parin ajan. Sinnikkäästi pidin kiinni herkuttomasta ja nyt olen ns. täysin kuivilla. :)
Olen mä tossa toki saattanu yhden palan suklaata tms maistella, mut pakkohan se on tunnustaa ettei se maistu enää yhtä hyvältä. Kaikki karkit maistuu nykysin ihan liian makeilta ja en tykkää kovin makeasta. Mut nyt oon huomannu, et sipsit alkaa olee heikko kohta. :D Vaan niitäkään kun en koskaan muista kaupast ostaa niin ei tarvii niitäkää pupeltaa.

Toki, mulla myös terveys heitti rattaisiin kapuloita niin senkin takia herkkulakko oli enemmän kuin helppo alottaa.

Sun kannattaa ap, kokeilla pienin askelin. Esim kun tekee mieli herkkua niin käy läpi ajatusketju, miksi haluan herkkua, mihin sitä tarvitsen, tarviinko sitä todella, voinko paremmin ilman...yms. Mulla toi autto alussa.
Samoin mulle oli suurena apuna ihan sekin, et halusin saada painoa pois. Ja sehän on pudonnu, heinäkuussa aloin seurailemaan niin nyt about 4 viikon aikana paino tullu alas noin 8kg yhteensä. :)
Ja nyt jatkossa suurinpana motivaattorina toiminu tää energisempi ja parempi olo! :) Ei ole enää väsynyt ja nuutunut olo, jonka noi herkut aiheutti. En edes tajunnu, et ne vois vaikuttaa mielialaan, mut nyt tiedän et herkuista se mun alakuloinen oloni on johtunut! :)

Tsemppiä isosti ap koitokseesi! Yritä olla kk ilman herkkuja, näet ettet sen jälkeen edes niitä halua! :)

Vierailija
19/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:37"]Oon ollut toukokuusta asti herkuttomalla (pl. yhdet synttärit) ja aion jatkaa lopun elämääni! :)
[/quote]

Ap
[/quote]

Sujunut yllättävän hyvin. Paremmin mitä oletin onnistuvan! :D
Enää ei tee herkkuja mieli, mut alku oli hiukan takkunen viikon parin ajan. Sinnikkäästi pidin kiinni herkuttomasta ja nyt olen ns. täysin kuivilla. :)
Olen mä tossa toki saattanu yhden palan suklaata tms maistella, mut pakkohan se on tunnustaa ettei se maistu enää yhtä hyvältä. Kaikki karkit maistuu nykysin ihan liian makeilta ja en tykkää kovin makeasta. Mut nyt oon huomannu, et sipsit alkaa olee heikko kohta. :D Vaan niitäkään kun en koskaan muista kaupast ostaa niin ei tarvii niitäkää pupeltaa.

Toki, mulla myös terveys heitti rattaisiin kapuloita niin senkin takia herkkulakko oli enemmän kuin helppo alottaa.

Sun kannattaa ap, kokeilla pienin askelin. Esim kun tekee mieli herkkua niin käy läpi ajatusketju, miksi haluan herkkua, mihin sitä tarvitsen, tarviinko sitä todella, voinko paremmin ilman...yms. Mulla toi autto alussa.
Samoin mulle oli suurena apuna ihan sekin, et halusin saada painoa pois. Ja sehän on pudonnu, heinäkuussa aloin seurailemaan niin nyt about 4 viikon aikana paino tullu alas noin 8kg yhteensä. :)
Ja nyt jatkossa suurinpana motivaattorina toiminu tää energisempi ja parempi olo! :) Ei ole enää väsynyt ja nuutunut olo, jonka noi herkut aiheutti. En edes tajunnu, et ne vois vaikuttaa mielialaan, mut nyt tiedän et herkuista se mun alakuloinen oloni on johtunut! :)

Tsemppiä isosti ap koitokseesi! Yritä olla kk ilman herkkuja, näet ettet sen jälkeen edes niitä halua! :)
[/quote]

Kiitos hyvistä vinkeistä ja tsemppauksesta! Olenkin joskus aikaisemmin ollut ilman herkkuja ( en enää muista kuinka kauan, puoli vuotta?) ja tunnista monta juttua kirjoituksestasi! Just toi itselleen perustelu, miksi ei herkkua, joka mielihalun tullessa on tuttua. Ja tää parin ekan viikon hankalin osuus. Ja se, että tarpeeksi pitkän lakon jälkeen, ei se herkku olekaan niin hyvää.... edellisen lakon jäljiltä en ole muuten pystynyt syömään ollenkaan mm. sokeroituja jogurtteja kun ne maistuu niin kamalan makealle. Kaikki muu makiainen sitten meneekin....

Vierailija
20/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menisin herkkulakkoon, joutuisin olemaan syömättä kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän