Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanilla lapsia edellisestä suhteesta

Vierailija
18.08.2015 |

Mieti ainakin sata kertaa ennenkuin muutat yhteiseen talouteen ihmisen kanssa joka on ns. etähuoltaja. Sen lisäksi että hän tietenkin maksaa elarit, niinkuin kuuluukin, rahanne menevät muksujen tarpeisiin, joihin exä vinkuu rahaa joka saatanan välissä. Jos sitä ei irtoa, seurauksena hirveää syyllistämistä ja haukkumista.

kaikki mitä laitatte omaan kotiinne, on exän mielestä pois lapsilta ja itsekästä. Eli siis joudut rahoittamaan käytännössät toisten kersojen menoja omilla tuloillasi.

Esimerkiksi jos teillä on loppukuusta niukasti rahaa tilillä vaikkapa ruokaan, mutta rinsessa tarvii leirikouluun  käyttörahaa syötte sitten kaurapuuroa. Että vituttaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minulla ja miehellä lapsia ed. suhteista. Olemme ratkaisseet asian niin, ettemme asu yhdessä. Molemmilla omat asunnot ja asuntolainat ja rahat ja kulut. Lapsista on kuluja. Meillä exän kanssa ratkaistu niin, että kuluista ja muista keskustellaan hyvissä ajoin, ettei yhtäkkiä tarvitse, vaikka satasia kaivaa. Tuliko se leirikoulu yllätyksenä?

Minusta on kohtuullista, että vanhemmat osallistuvat lastensa kuluihin. Mitä tahansa ei tietenkään voi vaatia ja hankinnoista tulee keskustella etukäteen. Meillä esimerkiksi sovittiin, että minä ostan lapsille nyt puhelimet, koska ex-miehelle on tulossa iso öljylasku. Hän sittem ostaa veronpalutuksista sukset.

Vierailija
22/32 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:50"]

Hei,

Minulla ja miehellä lapsia ed. suhteista. Olemme ratkaisseet asian niin, ettemme asu yhdessä. Molemmilla omat asunnot ja asuntolainat ja rahat ja kulut. Lapsista on kuluja. Meillä exän kanssa ratkaistu niin, että kuluista ja muista keskustellaan hyvissä ajoin, ettei yhtäkkiä tarvitse, vaikka satasia kaivaa. Tuliko se leirikoulu yllätyksenä?

Minusta on kohtuullista, että vanhemmat osallistuvat lastensa kuluihin. Mitä tahansa ei tietenkään voi vaatia ja hankinnoista tulee keskustella etukäteen. Meillä esimerkiksi sovittiin, että minä ostan lapsille nyt puhelimet, koska ex-miehelle on tulossa iso öljylasku. Hän sittem ostaa veronpalutuksista sukset.

[/quote]

Anteeksi kirjoitusvirheet. Tuossa tilanteessa kyllä riittää elatusmaksut. Sinä et ole elatusvelvollinen exäsi lapsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on lapsia edellisestä suhteesta, ovat onneksi jo isoja ja minä en heidän menojaan rahoita. Joskus olen antanut käteistä pienen määrän jos miehellä ei juuri silloin ole mutta hän hoitaa harrastus maksut yms. Pienten lasten vanhemman kanssa en olisi suhteeseen hypännyt eli jos lapset tarvitsevat hoitoa ja huolenpitoa siihen en olisi pystynyt.

Vierailija
24/32 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:35"]

Ei kai se mua muuten haittaisi,mutta kun lasten isä on nykyään työttömänä ja minun tienesteillä eletään.sitähuolimata exä vaatii rahaa kiivaasti kaikkiin lapsiin liittyvään, vaikka käytännössä minä elätän miehenkin tällä haavaa.

Kumppaniani tilanne ahdistaa ja masentaa, päivät menee töitä hakiessa ja akat sen ku räkyttää

[/quote]

Anna sen exän räkyttää ja mustalaisleirin muuttaa vaikka taivaaseen. Sulle on ihan tarpeeksi huolehtia teidän kahden taloudesta, lapset ovat vanhempiensa vastuulla. Siis jos tosiaankin maksat omat osuutesi ja menosi, ja on omat tulot.

Jos ei ole rahaa leirikouluun tms. niin sitten vaan ei ole. Ne eivät ole sun lapsia. Jos alat maksella heidän kulujaan, niin on exä sun niskaan hengittämässä ja syyllistämässä vaatien lisää, lapsiaan hyväksi käyttäen. Itse päätät, ostatko niille synttärilahjoja tms, vaiko et. Silti voi tykätä ja olla hyvä aikuinen kasvun tukena.

Vierailija
25/32 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap:n ongelma olikin köyhä työtön mies, ei niiden lasten kulut. Ongelma lapsista tuli ilmeisesti vasta miehen jäätyä työttömäksi. Ap ei nyt oikein ymmärrä, ettei se exä ja lapset tiedä teidän tulotasoanne. Jos mies ei avoimesti heille kerro, että rahat ovat nyt vähissä ja elarit (jos siis mies on näitä edes joskus maksanut) pitäisi laskea uudestaan, niin miten exä ja lapset pystyvät tilanteen huomioimaan? Ja miksi exän pitäisi olla automaattisesti halukas maksamaan miehesi työttömyydestä, kun sulla itselläkään ei ole haluja siihen?

Vierailija
26/32 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uutta mulle, että annetaan rahaa elatusmaksun lisäksi. Olen kaksi kertaa pyytänyt lapsen isältä, että laitettaisiin kulut puoliksi. Kyseessä oli juurikin leirikoulu ja sitten fillari. Ei suostunut antamaan senttiäkään, joten sen jälkeen en olekaan edes kysynyt. Elareita maksaa 160e ja ei koskaan osta mitään lahjoja tai anna rahaa suoraan lapselle. Lasta tapaa noin kerran vuodessa. Eli näinkin voi toimia.

Vierailija
27/32 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen älyän että lapsista koituu kuluja, mutta minä en ole velvollinen maksamaan niitä. Tää kuvio menee niin että miehen oletetaan pulittavan roposensa exälle ja pennuille, ja minä sitten elätän iisin, näin sen työttömyyskorvaus jää eksän ja pentujen käyttöön. ARGH, joo tässä kun lueskelen vastauksia ,vahvistuu et tyhmähän minä oon ja ukko vässykkä. Eikä muuksi tule muuttumaan, ne imee sitä vielä pitkään, varmaan aina , ku ovat tietävät et toinen on lapatossu tuossa asiassa.

pelastan itteni ja rahapussini, poistun suhteesta.

ap

Vierailija
28/32 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:48"]

Kai sen älyän että lapsista koituu kuluja, mutta minä en ole velvollinen maksamaan niitä. Tää kuvio menee niin että miehen oletetaan pulittavan roposensa exälle ja pennuille, ja minä sitten elätän iisin, näin sen työttömyyskorvaus jää eksän ja pentujen käyttöön. ARGH, joo tässä kun lueskelen vastauksia ,vahvistuu et tyhmähän minä oon ja ukko vässykkä. Eikä muuksi tule muuttumaan, ne imee sitä vielä pitkään, varmaan aina , ku ovat tietävät et toinen on lapatossu tuossa asiassa.

ap

[/quote]

Juuri näin, ei kannata tinkiä elämänsä laadusta. Käsittämätöntä muutenkin tämä oletus siitä, että pitää elättää muita aikuisia ihmisiä tai jotenkin osallistua heidän itselleen järjestämiinsä kuluihin.

Vierailija
29/32 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Tämä on ehdottomasti parempi toimintamalli kuin tekisit itse pari lasta moiselle lapatossulle ja eroaisit vässykkään mieheen kyllästyneenä, jolloin pian itse olisit se kamala ex-miehestä verta imevä ämmä.

Ihmettelen vain, miksi ex-puolison pitäisi mielestäsi kompensoida miehesi tulojen laskua kun et itsekään siihen valmis ole vaan mieluummin jätät koko miehen? Sillä totuushan on, että jos miehesi lasten elatukseen antamat rahat laskevat, ex joutuu maksamaan lastensa elatuksesta enemmän.

Vierailija
30/32 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:08"]

ap

[/quote]

Tämä on ehdottomasti parempi toimintamalli kuin tekisit itse pari lasta moiselle lapatossulle ja eroaisit vässykkään mieheen kyllästyneenä, jolloin pian itse olisit se kamala ex-miehestä verta imevä ämmä.

Ihmettelen vain, miksi ex-puolison pitäisi mielestäsi kompensoida miehesi tulojen laskua kun et itsekään siihen valmis ole vaan mieluummin jätät koko miehen? Sillä totuushan on, että jos miehesi lasten elatukseen antamat rahat laskevat, ex joutuu maksamaan lastensa elatuksesta enemmän

Jos ei ole rahaa niin ei ole. Silloin pitää pärjätä elareilla, lapsilisillä ja äidin tuloilla, mitä auttaa haukkua ja vaatia, raskauttaa vielä isän mieltä kun muutenkin on alamaissa työttömyyden takia - niin julmaa. 

Se vaan että nämä vaatimukset ja haukkuminen on vaikuttanut meidän suhteeseen, se toistuu melkein päivittäin.  Miestäkin ahdistaa kun minutkin haukutaan aina samalla.

Vierailija
31/32 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:08"]

ap

[/quote]

Ihmettelen vain, miksi ex-puolison pitäisi mielestäsi kompensoida miehesi tulojen laskua kun et itsekään siihen valmis ole vaan mieluummin jätät koko miehen? Sillä totuushan on, että jos miehesi lasten elatukseen antamat rahat laskevat, ex joutuu maksamaan lastensa elatuksesta enemmän

Jos ei ole rahaa niin ei ole. Silloin pitää pärjätä elareilla, lapsilisillä ja äidin tuloilla, mitä auttaa haukkua ja vaatia, raskauttaa vielä isän mieltä kun muutenkin on alamaissa työttömyyden takia - niin julmaa. 

Se vaan että nämä vaatimukset ja haukkuminen on vaikuttanut meidän suhteeseen, se toistuu melkein päivittäin.  Miestäkin ahdistaa kun minutkin haukutaan aina samalla.

[/quote]

Itsekin vaadit mieheltä rahaa teidän yhteisiin kustannuksiin vaikka lasten elatuksen jälkeen miehellesi ei rahaa jää. Mitäpä jos lopettaisit vaatimisen ja kaurapuurosta höpöttämisen ja keskittyisit tukemaan miestäsi? Missä summissa muuten elatusavussa ja muissa lasten kuluissa liikutaan? Tekstistäsi ei saa mitään osviittaa.

Vierailija
32/32 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua AP, itseäkin hieman kaduttaa että lähdin vastoin periaatteitani lapsellisen miehen kelkkaan. Mutta minkäs teet, kestänkö ihanaa miestä riesan kera vai eroanko ja ikävöin itseni hengiltä. No, aika näyttää. Tsemppiä sulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi