Kumppanilla lapsia edellisestä suhteesta
Mieti ainakin sata kertaa ennenkuin muutat yhteiseen talouteen ihmisen kanssa joka on ns. etähuoltaja. Sen lisäksi että hän tietenkin maksaa elarit, niinkuin kuuluukin, rahanne menevät muksujen tarpeisiin, joihin exä vinkuu rahaa joka saatanan välissä. Jos sitä ei irtoa, seurauksena hirveää syyllistämistä ja haukkumista.
kaikki mitä laitatte omaan kotiinne, on exän mielestä pois lapsilta ja itsekästä. Eli siis joudut rahoittamaan käytännössät toisten kersojen menoja omilla tuloillasi.
Esimerkiksi jos teillä on loppukuusta niukasti rahaa tilillä vaikkapa ruokaan, mutta rinsessa tarvii leirikouluun käyttörahaa syötte sitten kaurapuuroa. Että vituttaa.
Kommentit (32)
Relaa, vaikka sun kumppanis exä vinkuu rahaa, ei kaikki oo sellasii.
Niin, asia on helppo ratkaista jo etukäteen. En missään tapauksessa seurustelisi miehen kanssa, jolla on lapsia ennestään.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:32"]
Relaa, vaikka sun kumppanis exä vinkuu rahaa, ei kaikki oo sellasii.
[/quote]
Eix muka oo...
Jaa, ei meillä vaan ole tuollaista. Mieheni saa syytää aikuisille lapsilleen rahojaan niin paljon kuin sielu sietää, eihän se ole minulta pois, koska mulla on omat rahat. Noh, ehkä meillä myöskin on rahaa tarpeeksi.
Niin, ne on sun kumppanin lapsia ja hän on vastuussa lastensa elatuksesta. Tuskin vinkuisit, jos oma lapsesi haluaisi leirikouluun.
Ajatteleppa niitä kaikkia rohkeita miehiä, jotka menevät yhteen naisen kanssa, joka on lastensa lähivanhempi. Puolison rahat menevät omiin lapsiin ja kaikenlisäksi joka toista viikonloppua lukuunottamatta joutuu ottamaan vastuuta niistä lapsista ja sietämään niitä.
Oot uskomaton prinsessa ja teillä on elämänhallinta hukassa, jos leirikoulumaksun vuoksi joudutte pelkkää kaurapuuroa syömään.
Ei se varmastikaan läheskään aina noin ole ettei kannata yleistää. Olen kuitenkin onnellinen ettei miehellä ole lapsia aiemmista suhteista, ihan vain siitä itsekkäästä syystä takia että haluan olla hänen kaikkien lastensa äiti ja elämä varmaankin tulee olemaan helpompaa kuin uusperhekuviot:)
Itse olen eronnut nainen, jolla on lapsia enkä ikinä ottaisi lapsetonta miestä, koska heidän ymmärryksensä lasten suhteen on usein ap:n tasoa. Mustasukkaisuutta ja valitusta rahanmenosta.
Kyllähän se alussa ottikin päähän, kun rahaa syydettiin ja silti miehen ex ei koskaan hankkinut lapsille mitään. Poika kulki äitinsä vanhoissa kengissä jne. Urheiluvälineitä vaadittiin aina lainaksi meiltä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:33"]
Niin, asia on helppo ratkaista jo etukäteen. En missään tapauksessa seurustelisi miehen kanssa, jolla on lapsia ennestään.
[/quote]
Sama. Eikä siksi että jotkut raha-asiat siinä hiertäis, muuten vaan ihan mahdoton ajatus, joutuis katselemaan omassa kodissa vieraita lapsia, olla tekemisissä pakostakin sen exän kanssa... No way.
Ei kai se mua muuten haittaisi,mutta kun lasten isä on nykyään työttömänä ja minun tienesteillä eletään.sitähuolimata exä vaatii rahaa kiivaasti kaikkiin lapsiin liittyvään, vaikka käytännössä minä elätän miehenkin tällä haavaa.
Kumppaniani tilanne ahdistaa ja masentaa, päivät menee töitä hakiessa ja akat sen ku räkyttää
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:33"]
[/quote]
Sama. Eikä siksi että jotkut raha-asiat siinä hiertäis, muuten vaan ihan mahdoton ajatus, joutuis katselemaan omassa kodissa vieraita lapsia, olla tekemisissä pakostakin sen exän kanssa... No way.
[/quote]
Mitä ihmeen vieraita lapsia? Oman rakkaan puolison lapsia, eihän ne ole silloin vieraita. Tietty jos parisuhteessa on muista kuin tunnesyistä niin se on eri asia...
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:35"]Ei kai se mua muuten haittaisi,mutta kun lasten isä on nykyään työttömänä ja minun tienesteillä eletään.sitähuolimata exä vaatii rahaa kiivaasti kaikkiin lapsiin liittyvään, vaikka käytännössä minä elätän miehenkin tällä haavaa.
Kumppaniani tilanne ahdistaa ja masentaa, päivät menee töitä hakiessa ja akat sen ku räkyttää
[/quote]
No miksette sano, ettei miehellä ole rahaa?
Ei sanominen mee perille, vastaus on että hommaa jostakin, niin minäkin teen...ja lapset lähettelee tekstareita, joissa isiä sanotaan lastenhylkääjäksi kun rahaa ei tule aina kun pyydetään. Ei mitään ymmärrystä isänsä tilannetta kohtaan.
Ite vaan tekee mieli nostaa kytkintä tästä inhottavasta sirkuksesta. Voi kun olisin miettinyt ja harkinnut pidempään avioon astumista mieheni kanssa. Rakkautta riittää, mutta muuten on liian raskasta. Kun köyhyys tulee ovesta,lentää rakkaus ikkunasta. Vanha sanonta pitänee kutinsa.
Pane ukko pihalle , etsi oikea mies, eikä tuommonen vässykkä
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:30"]
Esimerkiksi jos teillä on loppukuusta niukasti rahaa tilillä vaikkapa ruokaan, mutta rinsessa tarvii leirikouluun käyttörahaa syötte sitten kaurapuuroa. Että vituttaa.
[/quote]
Eikö sinulla itselläsi ole yhtään rahaa, että siihen kaurapuuroon edes kustantaisit voisilmän?
Niinhän minä kustannankin, yksin, peistä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:42"]
Itse olen eronnut nainen, jolla on lapsia enkä ikinä ottaisi lapsetonta miestä, koska heidän ymmärryksensä lasten suhteen on usein ap:n tasoa. Mustasukkaisuutta ja valitusta rahanmenosta.
[/quote]
sama. Kun on omia lapsia, niin ymmärtää kokonaisuutta paremmin.
Jos tulot muuttuvat radikaalisti (joutuu työttömäksi tms) kannattaa aina mennä lastenvalvojalle laskemaan elarit. Tossa ei ole mitään järkeä tapella rahasta vaan ottaa puolueeton jakamaan elatuspotin.
Ethän sä ole velvollinen elättämään puolisosi lapsia. Puolisosi tuntuu olevan varsinainen tossukka sinne exänsä suuntaan. Olen taipuvainen uskomaan, että kaikilla ei ole tuollaista ja niitä järkeviäkin exiä on. Jos tulotaso muuttuu paljon, niin lastenvalvojaan yhteys ja uutta elatussopimusta tekemään. jotain suhteellisuuden tajua täytyy exältäkin löytyä!
Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja!