Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajataittoa vai piilokarsastusta?

Vierailija
05.08.2015 |

Olen 18 vuotias nainen Minulla siis todettu todella lievää piilokarsastusta ja vähän hajataittoa (peittokokeessa ei näkynyt mitään) eli silmälääkärin  mukaan tosi lievää. En kuulemma tarvitse laseja tuon hajataitoin tai piilokarsastuksen korjaamiseen mutta itsellä kyllä oireet häiritsevät. Yritin selittää silmälääkärille mutta tuntui ettei hän oikein tajunnut vaivaani sain vain silmätippoja kuiviin silmiin. silmät oireileen esim niin että nään kauas sumeasti esim ihmisten kasvot tai vaikkapa kyltin. Eniten oireita kuitenkin aiheuttaa elektroniset valot  telkkarin ja tietokoneen teksti. Esim. puhelimella tai tietokoneella olessani tektin alle tai ylhäälle ilmestyy ikäänkuin peilikuva tekstistä haamutekstiä kait? Välillä myös teksti saattaa näkyä haaleampana kokonaan kuin näkisin sen kahtena. tämä ei ilmesty vain tekteissä vaan myös esim silmälääkärin testissä kun piti katsella sitä ristiä ympyröitten sisällä niiden ympyröitten viereen tuli haaleampi heijastus ympyröistä vaikeaa selittää. Todella häiritsevää ei auta edes vaikka yrittää tarkentaa minkä pystyy. Kumpikohan tässä oireilee hajataitto vai piilokarsastus? Mietin kannattaako minun silti hankkia ne lasit vaikka silmälääkärin mukaan ei. Pitäisin niitä sitten vaan jos olen koneella tai katoisin telkkaria? Silmät rasittuu myös kun yrittävät kokoajan tarkentaa että teksti pysyisi edes jotenkin yhtenä. Oireet ovat alkaneet noin vuosi sitten ja olivat poissa pitkään mutta nyt ne ovat palanneet paljon pahempina. minulla on miinusta oikeassa silmässä -0.50 ja vasemmassa -0,25

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/2 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toiselle lääkärille jos et saanut reseptiä laseihin, ei tuollaista tarvitse kestää. Kerrot samalla miten paljon vaivaa. Itselläni on lasit koska toinen silmä karsastaa ja toisessa on noin - 2, en pärjäisi ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan