Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Hampaanpoisto pelottaa :(

Vierailija
18.08.2015 |

Vatsassa pyörii ja huono olo. Tällä viikolla pitäisi poistaa ylhäältä etuhampaista katsottuna neljäs hammas, koska hammas lohkesi vuosi sitten vaakatasossa ja hampaan juurikanavan yksi kärki on rikki. Voikohan sitä paikata?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että sen pystyisi paikkaamaan, mutta riski tulehdukselle on todella suuri. Suosittelen, että poistat sen kuitenkin. Ei se ole niin paha, varsinkaan kun kyse ei ole viisaudenhampaasta joka olisi kasvanut aivan vinkkuralle ja pitäisi leikkaamalla poistaa.  Hyvin se menee! :)

T: Mies 27

Vierailija
2/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se juuren kärjen paikkaaminen tulehdusriskiä lisää? Olen ihan kauhuissani ja pelkään puudutusta, vaikka on minua ennenkin puudutettu,mutta se tunne pn inhottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se juuren kärjen paikkaaminen tulehdusriskiä lisää? Olen ihan kauhuissani ja pelkään puudutusta, vaikka on minua ennenkin puudutettu,mutta se tunne pn inhottava.

ap

Vierailija
4/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hampaan poisto tunnu juuri miltään. Itsellä tekee monin verroin häijympää pelkkä poraaminen.

Vierailija
5/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko poistosta voimakas turvotus, entä kivut?

ap

Vierailija
6/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paha nakki. Aina voit pyytää myös esilääkitystä jos oikein pahasti jännität toimenpidettä. Kysyisin kyllä vielä esimerkiksi juurihoitoon erikoistuneen hammaslääkärin mielipidettä. Esim juurenpään poisto voisi olla ratkaisu.

Hampaanpoisto sinällään on helppo juttu jos lähtee ihan vetämällä irti. Puudutepiikit ikeneen, odottellaan hetki ja sitten se hammas ensin nitkutellaan sellaisella puikolla irtonaiseksi ja lopuksi napataan pihdeillä pois. Tuppo koloon ja sitä puret kunnes vuoto loppuu. Mulla meni hampaanpoistoon kokonaiset 5min. Ei turvonnut naama ja särkyyn auttoi tavallinen burana 3x600mg päivässä.

Vierailija
7/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu :) Itselläni poistettiin ylhäältä viisuri, eikä tuntunut missään, ei oikeasti edes nipistänyt. Vaikka sitä sai lääkäri oikein tosissaan kiskoa. Hoitaja painoi otsasta vadtaan. Otat vain särkylääkettä toimenpiteen jälkeen nuukailematta (buranaa, jos mahdollista). Puudutus on tietty vähän kurjan tuntuista, mutta nopeasti ohi :)

Vierailija
8/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisisti vain.
Viisurit on ne vaikeat kun joskus pitää leikata, paloitella ja kaivaa juuret erikseen. Tuo lähtee vain nyppäämällä irti, et tunne mitään eikä ole pitkään kipeä.

Vierailija
9/11 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :) 

Onko kenelläkään kokemusta rikkinäisestä juurikanavasta eli onko aina poistettu vai voiko paikata?

ap

Vierailija
10/11 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just poistettiin kaksi etuhammasta samalla kertaa., puudutus piikki sattui kun oli paha tulehdus alla. Ennenkin poistettu eikä silloin mitään hätää ihan helppo homma ei satu.aikasempaa. Ei ole antanut edes Burana reseptiä nut sain 800 satasta 30 kpl tulehdukseen

Vierailija
11/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :) 

Onko kenelläkään kokemusta rikkinäisestä juurikanavasta eli onko aina poistettu vai voiko paikata?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä