Onko teillä ollut TILI koskaan nollilla/miinuksella?
Minulla on miinuksella (5 euroa) ensi kertaa elämässäni ja 26v. yliopisto-opiskelija olen. Outo tunne.
Kesätöissä en ollut, koska siivousta en halunnut tehdä. Viime kesä siivoajana riitti, osa vakkareista ylimielisiä meille kesätyöntekijöille. Teki muutenkin ikävän työn entistä ikävämmäksi. Nyt sitten vanhempiin pitää tukeutua. Tyylikästä.
Kommentit (28)
Tänä vuonna on pari kertaa käynyt miinuksella, eli VISAlla olen ostanut, kun ei raha riittänyt. Syynä oli se, että talven kylmä oli rikkonut LVI-juttuja, ja piti ostaa sen takia tavaraa, kun oli juuri vastustamaton tarjous (sellainen, jota ei näe joka vuosikaan). Onneksi ei mennyt kuin enintään 100 euroa miinukselle. Usein on kyllä tilanne, että lähellä nollaa käydään. Tänään tuli tilille rahaa, mutta eilen oli vielä vaan 3 euroa tilillä. Työtön olen.
On mennyt miinukselle, ja nollaa lähellä käy joka kuukausi, elän loppukuun useinkin Masterilla.
Tässä kuussa ensimmäistä keraa elämässäni. Meidän nettotulot on 5000€ mutta ostettiin aika vasta talo, jonka takia tili meni tyhjäksi ja kesällä tuli joitakin isoja menoja liittyen talon laittamiseen. Luotolla on tällä hetkellä 3000€ maksettavaa, joten menee pari kuukautta että saadaan tilanne normalisoitua.
T. 33N
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:25"]
On mennyt miinukselle, ja nollaa lähellä käy joka kuukausi, elän loppukuun useinkin Masterilla.
[/quote]
Jos tulee yllättäviä menoja hoidan ne tileiltä, joihin kosken vain hätätilanteessa. Mulla on esim. pörssiosakkeita.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:05"]Minä olen tosi pienituloinen, mutta ei ole tili koskaan minukselle päässyt.
Kuinka te sitten toimitte, jos tulee joku yllättävä meno?
[/quote]
Säästötili sitä varten. :)
Yli 18-vuotiaana ei ole koskaan ollut. Kerran oli tilillä noin parisataa euroa, kun elin vain opintotuella puoli vuotta ja muistan sen ahdistuksen.