saako mistään apua juuri nyt?
viillän kohta itseni auki. onko mitään auttavaa kriisichattia tms missä voisin puhua ihmisen kanssa tähän aikaan?
Kommentit (39)
Kaverin mies on parikin kertaa soittanut itselleen ambulanssin, kertoen aikovansa tappaa itsensä. Kyllä sieltä kyyti tulee.
Kirjota vaikka tänne nyt hetken, koitan etsiä sulle jonkun paikan. Älä tee mitään itselles.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:10"]
Kirjota vaikka tänne nyt hetken, koitan etsiä sulle jonkun paikan. Älä tee mitään itselles.
[/quote]
joku on piilottanut tai hävittänyt kaikki skalpellit, ehkä minä itse koska en muista läheskään kaikkia asioita mitä ahdistuneena teen... jäljellä on vain keittiöveitsiä ja niiden terät pelottavat mutta tiedän että olo on parempi ja pystyn nukkumaan verenvuodon kanssa...
Täällä on ihmisiä jotka välittää. Kirjoita tänne!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:17"]
Täällä on ihmisiä jotka välittää. Kirjoita tänne!
[/quote]
yritän nyt, vaikka tiedän hyvin tällä palstalla käyneenä että joku voi hyökätä päälle... haluaisin vain jutella hetken, että vahvin tunne siitä että haluan leikata lihan auki menee ohi ja voin vastustaa sitä.. lupasin puoli vuotta sitten, etten enää viiltele koska en ymmärtänyt kuinka syvälle viilsin... nyt on tosin perhoslaastareita varmuuden vuoksi, enkä vuotanut koskaan kuiviin vaikka lihas näkyi joten tuskin onnistun sillä itseäni tappamaan kuin tahallani...
Mitä olet tehnyt tänään? Onko teilläpäin paljon mustikoita?
Tämä on tosi kamalaa, mutta vaikuttaa siltä, että tuommoista chattia ei ole... Sellainen kyllä pitäisi olla. Onko sulla mahdollisuutta lainata puhelinta vaikka just naapurilta, ja soittaa apua? Tai onko ketään kaveria/tuttua, jonka kanssa voisit puhua vaikka facessa, ehkä pyytää luokse? Onko sulla mitään tarvittavia lääkkeitä, mitä voisit ottaa? -15
Kerro meille! Minä kuuntelen ja autan jos osaan. Tuo kriisipuhelin on erittäin hyvä, olen itsekin käyttänyt. Ei sinne tarvii edes sanoa mitään, jos saat vain sanotta että on kova hätä. Ne rauhoittaa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:50"]
Mikä kunta?
[/quote]
etelä-pohjanmaa
[/quote]
:)
Yritä rauhoittua ja hengitä syvään. Ajattele jotain mukavaa mitä voisit huomenna tehdä. Mitkä asiat tuo sulle iloa?
Tai jos tuntuu että auttaa, niin kirjoita vaikka tännekin. Mä ainakin voin hetken vielä olla hereillä. -15
Mikä sua ahdistaa? Oletko yksin siellä?
Onko sulla naapuria mistä voisit saada puhelinta lainaksi. Voisit huomenna mennä hommaamaan vaikka ihan halvimman puhelimen ja prepaidin hätätilanteen varalta.
Asutko maalla vai kaupungissa? Jos oot kaupungissa niin mee päivystykseen?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:22"]
Tämä on tosi kamalaa, mutta vaikuttaa siltä, että tuommoista chattia ei ole... Sellainen kyllä pitäisi olla. Onko sulla mahdollisuutta lainata puhelinta vaikka just naapurilta, ja soittaa apua? Tai onko ketään kaveria/tuttua, jonka kanssa voisit puhua vaikka facessa, ehkä pyytää luokse? Onko sulla mitään tarvittavia lääkkeitä, mitä voisit ottaa? -15
[/quote]
ei, haluan mielelläni ylläpitää puolitutuille sitä mielikuvaa, että en ole totaalisen sekaisin.. kavereita minulla ei ole, mutta laittomia bentsoja löytyy. niitä tosin on niin vähän ja suhteillani niin vaikea hankkia, että yritän säästää niitä iltoihin jolloin haluaisin vain hirttäytyä asuntoni parvelle... Kiitos kuitenkin välittämisestäsi.
Tarvit kyllä apua tuohon ahdistukseen. Kannattaisi käydä lääkärissä. Ei siinä mitään voi hävitä.
Kiitän kaikkia ketjuun vastanneita, tunne siitä että tuntemattomat ihmiset jaksavat keskellä yötä välittää helpottaa jonkun verran. Vaikka ei ole ketään, on joitain jossain... yritän nyt unohtaa viiltelyn ja saada unta ennen huomista työpäivää...
Oletko hoidon piirissä? Jos et, mene heti huomenna. Minäkin pidin pitkään yllä mielikuvaa, että pärjään, mutta en pärjännyt. Hain ja sain apua, ja nyt on asiat paremmin. Mielenterveysongelmat, masennus ym, ei ole niin leimaavaa kuin mitä itse kuvittelee. Kaikilla meillä on ongelmia, eikä kaikilla ole riittävästi voimia päästä niistä yksin yli.
kun sulla on puhelin, soita oikeasti sinne mielenterbeysseuran kriisipuhelimeen. Myös kirkolla on palveleva puhelin, jossa on sinua varten koulutettuja ihmisiä. Soita aina kun ahdistaa, lupaa!
Hyvä jos vähän helpottaa. Kyllä täällä on ihan oikeita ihmisiä jotka kuulee sun hädän. Toivon sulle kaikkea hyvää ja toivon että menet huomenna rohkeasti hakemaan apua kuten hait täältäkin apua. Voit näyttää vaikka tämän viestiketjun lääkärille jos et saa puhuttua.
Kiitos kaikille, arvelinkin ettei löydy..