Muita, joilla pitkä työmatka?
Miten jaksatte? Minä ajattelin, että kun kesälomalla lepään, jaksan taas jouluun asti. Paskat. Loma oli ja meni, tuntuu etten palautunut mitenkään, ja tuntuu yhtä kuolleelta kuin ennen lomaa.
Onko amfetamiini ainut ratkaisu?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:06"]
Mikä on pitkä työmatka?
[/quote]
No sellainen, mikä tuntuu itsestä pitkältä ja rasittavalta? Kai me kaikki ollaan erilaisia ja toista rasittaa sama asia enemmän ja toista vähemmän. Mulla menee päivässä työmatkoihin 3h. -ap-
Mulla saattaa mennä tunti suuntaansa, joskus selviän puolella tunnilla. Teen töitä pk- seudulla eri paikoissa, Hki, Espoo, Vantaa. Asun Helsingissä. Kilometrejä en osaa sanoa, mut ajallisesti tuo tunti on aika normaali täälläpäin.
Kolme tuntia on pitkä aika, mutta millä/miten kuljet? itselläni menee 'vain' 45 min/suunta kun kuljen pyörällä, eli mielestäni mulla on pitkä työmatka. Bussilla menisi 1,5 tuntia/suunta, eli juuri tuo mainitsemasi 3 tuntia päivässä. Ja koska työ on vuorotyötä niin aina ei bussillakaan pääse, joten tästä syystä pyöräilen kesällä sekä talvella töihin.
..ja vitonen jatkaa että hyvin jaksaa, aina on mahdollisuus hakea lähempää kotia töitä :-)
4h matkoihin, ei kesälomaa, surkella palkalla paikassa jossa syrjitään sukupuolen perusteella. Alkaa jo rasittaa.
Mulla menee yhteen suuntaan 4-5 tuntia, joten on kakkosasunto työn takia. Nyt kun joka puolella oli tietöitä, meni se viisi. Yhdessä kohtaa piti jonottaa 10 minuuttia. Minä jaksan sillä ajatuksella että onneksi on töitä. Vähän hullu kyllä olen, sillä ansiosidonnaista olisin saanut kulut huomioiden enemmän. Toisaalta, sepä olisi jo loppunut, jos ei olisi muuta löytynyt. Kuluja kun on tuplasti ja sitten matkat päälle. Näinhän moni opiskelijakin tekee toki ja itsekin olen nuorena opiskelijana kulkenut hankalan matkan päästä. Mutta perheellisenä tämä on rankempaa. Lapset ovat tosin jo kasvaneet isoksi.
Mulla kestäisi julkisilla myös melkein 3 tuntia edestakaisin. Mutta ostin auton ja nyt kestää reilu puoli tuntia suuntaansa. Iso asia oli tuo että ei enää mennyt noin kauan.
Mulla menee moottoritietä autolla 31-40 min. suuntaansa. Ei kovin rasittavaa ole, toki ottaa pattiin ajan ja rahan meno.
Mulla oli nuorempana tunnin suuntaansa työmatka. Lisäksi jouduin/pääsin työn puitteissa liikkumaan aika paljon 'keikoilla', eli ylipitkiä päiviä tuli paljon, ja hotelliöitä. Jaksoin oikein hyvin. Ei ollut muuta pakollista hommaa kuin työ, tykkäsin siitä ja hyvin sain palkkaa.
Nyt perheellisenä, en todella jaksaisi tunnin työmatkaa. Saati ehtisi.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:15"]
4h matkoihin, ei kesälomaa, surkella palkalla paikassa jossa syrjitään sukupuolen perusteella. Alkaa jo rasittaa.
[/quote]
Oletko mies-sh vai mistä olet tuollaisen paikan tänä päivänä löytänyt?
Mä kuljen omalla autolla. Julkisilla kestäisi reilusti yli neljä tuntia päivässä. Eihän minua tosiaan kukaan ole kieltänyt hakemasta töitä lähempää, mutta ei ole mistä hakea. -ap-
Töitä ei ole, opiskelemaan matkaan päivässä 4,5h. Väsyttää, rasittaa, masentaa mutta pakko jaksaa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:02"]Haukkukaa Ihan vapaasti, mutta olen päättänyt jäädä sossun elätiksi, koska hoitoalalla palkka on surkea työmäärään nähden, arvostusta ei ole, saa raataa hullun lailla alimiehitetyssä paikassa. Kritiikkiä ei saa esittää. Jos uskallat kritisoida, se kostautuu työvuorolistassa yms. Olet kuin orja, pomon suosikit ( perseennuolijat), saavat kaikki parhaat vuorot yms. Kaikki raskaimmat sekä paskamaisimmat työt teetetään heillä, jotka uskaltavat olla eri mieltä asioista.
[/quote]
Hoitoalalla olen minäkin (nro 20) ja silti vaivauduin menemään töihin 138km matkan. Eli 276km/päivä. Päivääkään en ole työtön ollut, juuri siksi että työmatkaa en ole ikinä vieroksunut, saati työtä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:50"]164km/pv, kesällä tunti, talvella puoltoista per suunta. Lapsen kun haet tarhasta, niin kello on puol 7. Ei paljon naurata.
[/quote]
No et kyllä vedä tunnissa 164km.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:50"]164km/pv, kesällä tunti, talvella puoltoista per suunta. Lapsen kun haet tarhasta, niin kello on puol 7. Ei paljon naurata.
[/quote]
No et kyllä vedä tunnissa 164km.
[/quote]
No ups, sorry.
140 km/ 2 h päivä omalla autolla.. ei pitäisi miettiä mitä tekee kuukausitasolla, vuositasolla jne.. Aika on pois perheeltä ja omista harrastuksista.
57km, 45-60min. Hirviä saa väistellä.
Kyllä perheessä, jossa pienet lapset ja pitkät työmatkat on aika haastavaa. Siihen vielä päälle Sipilän pidennetty työaika, niin eipä tarvi paljoa lapsia nähdä. Itselläni vain 0,5 h työmatka, ja 8,5 h työpäivä eli 9,5 yhteensä. Melkoista minuuttipeliä on, että ehtii lapset viemään ja hakemaan kahdesta eri päiväkodista 10 tunnin sisällä.
164km/pv, kesällä tunti, talvella puoltoista per suunta. Lapsen kun haet tarhasta, niin kello on puol 7. Ei paljon naurata.
Mikä on pitkä työmatka?