Onko raha vai rakkaus tärkeämpää?
Kommentit (30)
Olisin mieluummin sillan alla elämäni rakkauden kanssa, kuin yksin palatsissa.
Päättele siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl mä valitsisin tuon rakkauden ehdottomasti. Ihminenhän ei ensinnäkään kehity ollenkaan normaalisti ilman rakkautta vaan hänestä tulee henkisiltä kyvyiltään vajaa, suorastaan vammainen. Vaikka rahaa ei tässä kysymyksessä voisi korvata omavaraisuudella niin kyllä mä mieluummin kuolisin kuin eläisin yksin autiolla saarella ilman rakkautta, saati elämän ensihetkistä asti ilman rakkautta. Hölmöjä nuo teidän vastauksenne, sori vain. Huomaa, että monille vähintään se itse lapsena saatu rakkaus on aivan itsestään selvyys kun eivät sen tärkeyttä tunnista! No, ehkä hyvä niin, että siis on itsestäänselvää.
Sinä siis olet saanut riittävästi rakkautta. Mikä on kuitenkin kehittänyt sinusta noin omahyväisen ja halveksuvan?
Oi voi... olen saanut paljon rakkautta.
En ole omahyväinen tai halveksiva, olen hieman epävarma, nöyrä ja empaattinen noin yleisesti. Internet ei varsinaisesti tuo aina ihmisten parhaita piirteitä eniten esille. Sen lisäksi keskustelupalstoja usein tulkitsee omien asenteidensa kautta, olettaa esimerkiksi muiden olevan yhtä omahyväisiä ja halveksivia kuin itse on... minähän sanoin vain, että on hölmöä vastata annetuilla perusteilla raha ilman, että tunnistaa kuinka tärkeää rakkaus on. Totesin kuitenkin, että ehkä on ihan hyvä jos sitä on saanut vastaanottaa itsestäänselvyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus. Mitä minä rahalla tekisin jos olisin muuten yksin ja onneton?
En minä vaihtaisi edes rakasta kissaani rahaan, saati ketään ihmistä jota rakastan. Toki rahaa on hyvä olla että hengissä pysyy, mutta jos rakkaudesta luopuminen olisi toinen vaihtoehto, alkaisin varastaa ruokani.
Ilman rahaa et yksinkertaisesti pysty asumaan ja elämään vaikka ruokasi varastaisit
Suomessakin on tuhansia kodittomia, joten kyllä pystyy. Ja minä toki lähtisin etelään jossa olisi vähän paremmat kelit asua ulkona.
Lähtisit etelään ilman rahaa? Epäilen vähän että jaksaisit kävellä, ja miten ylittäisi meren?
Jos Suomessa on ilman asuntoa, johtuu se yleisimmin siitä, että oma elinpiiri on kasaantuneiden ongelmien kanssa esim pääkaupunkiseudulla.
Näillehän olisi kelpo ohje mieluumminkin lähteä pohjoiseen. Halpaa asumista jne.
Asunnottomuudessa ei ole kyse vain siitä, että tasapainoinen pirteä pirkko löytää asunnon ja kaikki on hyvin.
Kyseessä on moniongelmaiset ihmiset, jotka tarvitsevat myös ongelmiaan vastaavaa tukea.
On tässä koitettu rakastua mutta matalapalkka-alalla on tehtävä työtä myös illat ja viikonloput. Jos et ota töitä stressaat toimeentulosta, jos olet töissä et ole läsnä perhelle/ puolisoehdokkaille. Toisaalta ei myöskään ole varaa huvituksiin vapailla joten kustannustehokasta piiloutua töihin kuluttamasta. Mahdottomalta tuntuva yhtälö, raha ja rakkaus.
Kumpikin. Historia on täynnä ihmisiä, jotka tekevät rahasta vaikka mitä, mutta salaa toteuttaa rakkauttaan siinä ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Raha. Ihminen ei ole kykenevä rakkauteen.
Kyllä ihminen on hyvinkin kykenevä rakkauteen, mutta vanhan sanonnan mukaan: "rakkaus ei tuo leipää pöytään".
Jos on pelkästään rakkautta mutta ei yhtään rahaa, siinä käy huonosti koko perheelle.
Vastasyntynyt tosiaan menehtyy ilman rakkautta. Mekaanisesti ruokitut ja kuiviin vaihdetut vauvat kuolivat.
Maapalloa parempaa paikkaa ihmiselle elää ei voi edes kuvitella. Upea planeetta.
Ihanteellinen planeetta on materialistinen taistelutanner.
Rakkaus.
Eikä tartte olla romanttista rakkausta, sitäkin kun useampaa laatua.
Rahalla sitäkin saa ostettua, mutta aidoimmillaan lähimmäisen rakkaus on arvokkaampaa kuin raha.
Sinä siis olet saanut riittävästi rakkautta. Mikä on kuitenkin kehittänyt sinusta noin omahyväisen ja halveksuvan?