Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki voi syödä veganisesti, eikyllä voi!

Vierailija
13.03.2022 |

Tätä en tajua.
Vegaanin argumentti: kaikki voi syödä vegaanisesti
Minä: kaikki hoi syödä lihaa

Ihan sama argumentti molemmilla. Periaattellinen, ei esim allergiaan liittyvä.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, tänään onkin ollut hiljainen päivä: ensimmäinen vegaanivihaketju bongattu vasta iltayhdeksältä.

Vierailija
2/51 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä juttu että toisten ruokavalio voikin herättää joissakin noin valtavaa kateutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarvitsen B12 vitamiinia, vegaaniruokavaliossa sitä taitaa saada vain merilevästä ja lisättynä maidonkorvikkeisiin.

Vierailija
4/51 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kommentista ei selvinnyt, miksi kaikki eivät voisi syödä veganisesti. Jotenkin otsikko ja aloitus ei täsmää.

Vierailija
5/51 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tarvitsen B12 vitamiinia, vegaaniruokavaliossa sitä taitaa saada vain merilevästä ja lisättynä maidonkorvikkeisiin.

Sitä saa sinimailasen iduista.

Vierailija
6/51 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjien esim lehmänmaidosta tai kalasta saama b12 on nykyään ihan samalla lailla lisäravinteista koska lehmät ja pussikalat ei saa b12 luonnosta vaan niille syötetystä rehusta johon lisätään b12, koska lehmät ei laidunna jne. Vegaanit jättää vaan lehmän ja kalan turhana välistä.

Vierailija
7/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiset erikseen mutta hyvin voin syödä sekä vegaanisesti että sekaruokaa missä vaihtelevasti lihaa, kanaa ja kalaa

Ennenkuin tämä vegaanivouhotus alkoi en edes tajunnut miten paljon luontaisesti vegaaneja ruokia meidän ruokavalioon kuului. Emme ole koskaan käyttäneet mitään korvikkeita, rouheita, puruja tai "lihan/maidon/juuston kaltaisia" tuotteita vaan tehneet esim aasialaista, intialaista tai lähi-idän kasvisruokaa

Vierailija
8/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, tänään onkin ollut hiljainen päivä: ensimmäinen vegaanivihaketju bongattu vasta iltayhdeksältä.

Mitäs vegaanivihaa se on, jos joku toteaa ettei kaikki pysty elämään pelkällä kasviksella? Ihan fakta. Ainoat jotka tuosta tiedosta suuttuvat on ne tuputtajavegaanit.

Normaali vegaani ymmärtää ettei kaikilta vain voi vaatia samaa elämäntyyliä mikä itsellä on.

Vierailija
9/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että mä näen näitä tuputtajia ja toisten ruokavalion vihaajia ainoastaan ei-vegaaneilta.

En oo ikinä nähny vegaanin tai edes kasvissyöjän tuputtavan ap:n tavalla omaa ideologiaansa.

Vierailija
10/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koostetaan gluteeniton, mahdollisimman vähän hiilareita sisältävä ruokavalio? T: keliaakikko, jolla alkava 2. tyypin diapetes

Vierailija
11/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjien esim lehmänmaidosta tai kalasta saama b12 on nykyään ihan samalla lailla lisäravinteista koska lehmät ja pussikalat ei saa b12 luonnosta vaan niille syötetystä rehusta johon lisätään b12, koska lehmät ei laidunna jne. Vegaanit jättää vaan lehmän ja kalan turhana välistä.

Lehmät ei laidunna? Tätä tasoa on vegaanin tieto, mutta öyhöttää pitää.

Vierailija
12/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaani kirjoitti:

Hassua että mä näen näitä tuputtajia ja toisten ruokavalion vihaajia ainoastaan ei-vegaaneilta.

En oo ikinä nähny vegaanin tai edes kasvissyöjän tuputtavan ap:n tavalla omaa ideologiaansa.

Minä olen heihinkin törmännyt. Näitä tuputtajia nyt on valitettavasti vaan ihan kaikissa ihmisryhmissä.

Vierailija
13/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sua ahdistaa tuntemattomien ihmisten ruokavaliot? Jokai en saa syödä mitä haluaa, ei se muille kuulu.

Vierailija
14/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten koostetaan gluteeniton, mahdollisimman vähän hiilareita sisältävä ruokavalio? T: keliaakikko, jolla alkava 2. tyypin diapetes

Sekaruokavalio jossa hiilarit juureksista?? Ihan sama kuin muillakin - ei viljoja, makaronia eikä riisiä. Ei mitään rakettitiedettä, luulisi että keliaakikon olisi helpompi noudattaa

Mun mieheni 2typ db parani vhh ruokavaliolla 4 kuukaudessa

Vierailija
15/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vegaanivouhotus" olisi ketään häiritsemätön ja harvinainen marginaali-ilmiö, jos tämä meidän eläintuotteiden käyttö ei olisi räjähtänyt täysin viime vuosikymmeninä. Lihansyöntimme on moninkertaistunut, kanankoivet ovat puoli-ilmaisia ja elukoita pidetään jättimäisissä yksiköissä. Jos kaikki käyttäisivät vähemmän eläimiä, ne olisivat harvinaisia ja kalliimpia herkkuja, niistä saisi tuottaja kunnon hinnan ja eläinten olot voitaisiin järjestää paremmiksi.

Laiduntamisesta: laki vaatii vain jaloittelua, yhä vähemmän lehmät varsinaisesti laiduntavat.

Vierailija
16/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti laiduntavan maitoa saat esimerkiksi ostamalla luomumaitoa. Tätä vegaani ei sinulle kerro.

Vierailija
17/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä juttu että toisten ruokavalio voikin herättää joissakin noin valtavaa kateutta.

Kyllä vegaanit ovat ulisemassa lihansyöjille, minua ei juuri kiinnosta vegejutut, siinä syökää. Mutta suurimmat moralistit ovat juuri tuolla vegepuolella. En ole mies enkä persu.

Vierailija
18/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan vegaanisella ruokavaliolla.

Vierailija
19/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekaruokavalio jossa hiilarit juureksista?? Ihan sama kuin muillakin - ei viljoja, makaronia eikä riisiä. Ei mitään rakettitiedettä, luulisi että keliaakikon olisi helpompi noudattaa

Mun mieheni 2typ db parani vhh ruokavaliolla 4 kuukaudessa

No jäis pois että vegaanisena toki vielä tämä kaikki. Vhh gluteenitonta syön nytkin, vegenä voisi olla vähän haastavaa?

Vierailija
20/51 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta suurimmat moralistit ovat juuri tuolla vegepuolella.

Onhan se moraalisempaa olla tappamatta eläimiä kuin tappaa niitä. (En itsekään ole mies, persu enkä vegaani.)