Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on ostaa rotukissa lemmikiksi?

Vierailija
17.08.2015 |

Ymmärrän rotukissan hankkimisen, jos tahtoo käydä näyttelyissä kissan kanssa tms. missä rodulla on oikeasti väliä. Mutta miksi hankkia pelkäksi lemmikiksi kallis rotukissa, kun hyvin hoidettuja sekarotuisia pentuja on tarjolla joka lähtöön ja melkein ilmaiseksi?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluaa?

Vierailija
2/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:09"]Ymmärrän rotukissan hankkimisen, jos tahtoo käydä näyttelyissä kissan kanssa tms. missä rodulla on oikeasti väliä. Mutta miksi hankkia pelkäksi lemmikiksi kallis rotukissa, kun hyvin hoidettuja sekarotuisia pentuja on tarjolla joka lähtöön ja melkein ilmaiseksi?
[/quote]

No itse ainakin nautin rotukissojeni elegantista ulkomuodosta ja koiramaisesta persoonallisuudesta. Maatiaiskissat ovat vähän liian persoonattomia...

Ja kyllä, minulla on ollut Maatiaisia, Norjalainen metsäkissa, Siamilainen ja Cornish Rexejä eli vertailukohtaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissarodut ovat jalostettu eri luonteisiksi ja eri näköisiksi. Tiedät siis suuremmalla todennäköisyydellä, minkä tyyppisen kissan saat. Voit siis valita kissarodun haluamiesi piirteiden perusteella. Myös rotukissan suvusta ja historiasta saat enemmän tietoa. Kasvattajasta on voi myös olla apua ja tukea tulevaisuudessa.

Olettaen tietysti, että kyseessä on hyvä kasvattaja. Ei pentutehtailija.

Vierailija
4/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:09"]Ymmärrän rotukissan hankkimisen, jos tahtoo käydä näyttelyissä kissan kanssa tms. missä rodulla on oikeasti väliä. Mutta miksi hankkia pelkäksi lemmikiksi kallis rotukissa, kun hyvin hoidettuja sekarotuisia pentuja on tarjolla joka lähtöön ja melkein ilmaiseksi?
[/quote]

Luonne??

T: kahden räggärin omistaja

Vierailija
5/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri kissarodut – samoin kuin koirarodutkin - ovat keskenään erinäköisiä, eriluonteisia ja jopa erikokoisia. Onko sinusta yhtä kummallista, että ihmisillä on erirotuisia koiria?

Vierailija
6/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:14"]

Eri kissarodut – samoin kuin koirarodutkin - ovat keskenään erinäköisiä, eriluonteisia ja jopa erikokoisia. Onko sinusta yhtä kummallista, että ihmisillä on erirotuisia koiria?

[/quote]

Tää on tätä. Ihan normaalia, että hankitaan rotukoira, mutta kun kissa ei saisi maksaa mitään. Kissaa pidetään niin arvottomana edelleen.

Ap, kissarotujen välillä on todella suuria ulkonäkö- ja luonne-eroja. Kannattaa käydä joskus tutustumassa näyttelyssä.

Vierailija
7/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:14"]

[/quote]

Niin ja sekarotuisesta pennusta ei tietenkään näe, miltä se näyttää? Luonnekin paljastuu vasta aikuisena eikä kokoa voi päätellä lainkaan. Jos kissavanhemmat on 2,5-kiloisia, niiden pikkuruisista pennuista varmaan kasvaa 15-kiloisia jättiläisiä?

Vierailija
8/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotukissojen ostajat ei ole ajatellut asioita loppuun asti. Monia maatiaiskissan pentuja joudutaan tappamaan, kun tavallisille kateille ei löydy ostajia.

Vierailija
9/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissojen arvostus ei tule nousemaan koskaan jos niitä annetaan pois (puoli)ilmaiseksi

Vierailija
10/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuli ostettua eka pyhä birma sattuman kautta (entinen maatiainen kuoli ja vähän sen jälkeen satuin menemään kylään miehen sukulaiselle, jolla oli silloin birmapentuja ja ihastuin täysin yhteen pentuun, joka piti sitten myöhemmin hakea omaksi) ja sitten ihastuinkin rotuun niin, että tuli myöhemmin ostettua toinen samanlainen :) Itsellä ainakin suurin syy oli juurikin tuo luonne, jota voi rodulla ennakoida. Maatiaisissa on enemmän eroja luonteessa ja käyttäytymisessä, joten ostamalla samaa rotua oleva kissa saa jo vähän osviittaa siitä, että minkälainen kissa on taloon tulossa. Toki persoonallisuuseroja on aina, mutta se perus käyttäytyminen on kyllä rodun sisällä aina ns. rodunomaista. Kokemusta on maatiaisistakin ja kyllähän nekin on ihania, mutta silti niin erilaisia kuin esim. minun birmat. Voisin silti ottaa joskus tulevaisuudessa maatiaisenkin, mutta nyt mennään näillä :)

Kerran joku sanoi kissani nähdessään, että "on se kun pitää tuommoisia fiinejä kissoja ostaa vain esittääkseen olevansa jotain parempaa". MITÄ? Huonosti menee ihmisellä, jos täytyy noin negatiivisesti ottaa toisen lemmikkien omistaminen :D En minäkään sano jostain kallistaa koirarodusta, että noniin nyt sitä esitetään sitten niin hienoa! Ihmisiä on moneen junaan.

Vierailija
11/65 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:10"]

No jos haluaa?

[/quote]

Tässä kysyttiinkin järkeä eikä halua. Moni tahtoo vaikka mitä, mutta raha ei kasva puissa ja kannattaako maksaa tonni tai enemmänkin ylimääräistä siitä että saa jotain millä ei ole oikeasti väliä?

Vierailija
12/65 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:09"]

Ymmärrän rotukissan hankkimisen, jos tahtoo käydä näyttelyissä kissan kanssa tms. missä rodulla on oikeasti väliä. Mutta miksi hankkia pelkäksi lemmikiksi kallis rotukissa, kun hyvin hoidettuja sekarotuisia pentuja on tarjolla joka lähtöön ja melkein ilmaiseksi?

[/quote]

Miksi ostaa kallis uusi mersu kun vanhalla ruosteisella ladallakin pääsee ruokakauppaan?

Vierailija
13/65 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa olla. Ap ei selvästi ymmärrä kissoista mitään.

Vierailija
14/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. Harmittaisi vaan tuplaten sitten kun se jää auton alle tai muuten häviää.

Vierailija
15/65 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 05:05"]

[/quote]

Miksi ostaa kallis uusi mersu kun vanhalla ruosteisella ladallakin pääsee ruokakauppaan?

[/quote]

Just just. Rotupaperithan ne kissan tekee ja kaikki kotikissat on silkkaa sekundaa.

Vierailija
16/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse hankin seuraavaksi rotukissan, kun tuosta maatuskasta aika jättää. Minulla on tuon kissan kohdalla käyny hyvä tuuri, kun luonne on mitä ihanin. Mutta rotukissan hankin seuraavaksi juuri siksi, että saa todennäköisemmin sellaisen kissan, joka minulle parhaiten sopii.

Siskoni hankki rotukissan, koska ei voinut sietää karvoja huonekaluissa ja vaatteissa.

Vierailija
17/65 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:10"]No jos haluaa?
[/quote]

Tämä on hyvä syy

Vierailija
18/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:03"]

En ostaisi. Harmittaisi vaan tuplaten sitten kun se jää auton alle tai muuten häviää.

[/quote]

Niin tuota tuota. Minä en pitäisi mitään kissaa (rotu tai maatias) vapaana ulkona juuri tuosta syystä. Eikä siinä vaiheessa kun lapiolla lemmikkiään asfaltista irrottelee, olisi se rahan hukkaan meno ensimmäisenä mielessä. Valjaat ja pihatarhat kunniaan! T. se kahden pyhä birman omistaja

Vierailija
19/65 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:03"]

[/quote]

Elä osta maatiaistakaan. Et ansaitse lemmikkiä, jos päästelet niitä kulkemaan autojen alle.

Vierailija
20/65 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 05:41"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 05:05"]

[/quote]

[/quote]

Just just. Rotupaperithan ne kissan tekee ja kaikki kotikissat on silkkaa sekundaa.
[/quote]

En minä sekundaksi kutsuisi yhtäkään kissaa. En sen enempää noita kahta ylirakasta kotikissaani kuin tätä kainalossani nyt köllivää coonin körilästäkään :) Minulle ne ovat yhtä tärkeitä ja rakkaita jokainen. Ja miksikö hankin rotukissan? Koska olin jo vuosia ollut kiinnostunut maine cooneista, ja kun taloudellinen tilanteeni salli, ostin itselleni sellaisen. Jollei se syyksi kissan hankintaan jollekulle riitä, ei onneksi ole mun murheeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän