Miten pukeuduit 20-25 vuotiaana?
Kommentit (10)
Ihan järkevästi pastellinvärisiin kangashousuihin ja raidalliseen huppu-T-paitaan. Rannalla käytin pinkkejä bikinejä. Tukka yleensä ponnarilla. Olin terveen ja sutjatkan näköinen kolmen lapsen äiti ja opiskelin sairaanhoitajaksi.
Olen nyt 23 ja usein on mustat tai tummansiniset pillifarkut. Paitana neuleita, t-paitoja, toppeja, puseroita yms. Käytän myös paljon bleisereitä. Jalassa usein tennarit. Hiukset on pitkät ja vaaleat.
Samalla tavalla kuin nykyäänkin eli goottivaatteisiin
N33
Tiukat mustat farkut, joku toppi ja jakku. 12cm korkokengät. Hiukset nutturalla, kiharrettuna tai suoristettuna. Aina meikattuna.
Nykyään, kolmekymppisenä en kulje 12cm vaan 10cm koroissa.
Melko samalla tavalla kuin nyt 29-vuotiaana, erot ovat oikeastaan vain nyansseissa. Farkkuhameista olen kuitenkin kasvanut kokonaan ulos (nuorekkaat farkkuhameet ovat liian teinejä, kypsemmät taas jäätävän mummomaisia). En myöskään käytä enää Converseja tai muita tennareita, vaikka nykyään ne kuuluvatkin kolmekymppisten garderobiin. 20-25 -vuotiaana kelpuutin vaatekaappiini enemmän trikoota ja printtejä. Raitoja, palloja ja pilkkuja, joita nykyään vierastan. Laukut ja kengät olivat useammin tekstiiliä, nykyään nahkaa. Nykyään en omista myöskään "baarivaatteita" tai mitään biletoppeja, joita alle kaksvitosena olivat kaapit pullollaan. Pääasiassa samanlaisia mekkoja, neuletakkeja ja bleisereitä käytin silloinkin.
Housuja en ole käyttänyt yli 10 vuoteen, siinä ei ole muuttunut mikään. Leggingsejä käytän yhä, hyi kamala! Parikymppisenä minulla oli myös rastat, eipä ole enää.
Kasarityyliin. Olin 20 - 25-vuotias vuosina 80 - 85. Harmittaa ihan kauheasti, kun paras ikä meni järkyttävän näköisissä vetimissä. Mulla oli kaunis kroppa, mutta vaatteet peittivät kaikki muodot.
Farkkuminareihin, Onlyn farkkuihin, tiukka yläosa esim. painijanselkätoppi. Jossain vaiheessa käytin baareissa mustaa kynähametta ja tiukkaa toppia. Kengät nyt oli välillä tosi järkyttäviä, tolppakorollisia tai todella kapeakärkisiä ja piikkikorollisia. Kotona perushuppareita ja farkkuja. Sitten lähempänä 23-vuotta tuli ne kimaltavat baaritopit, piti ostaa uusi ainakin kerran kuussa. Tissit laitettiin yleensä enemmän tai vähemmän tyrkylle. Joskus 26-vuotiaana alkoi tunika-legginssit kausi.
Aika tavallisesti. Tiukat farkut, neule, jakku, bleiseri tai trikoopaita, aika matalat korot tai conversen tennarit. Joskus pidin myös suoria housuja, etenkin jakkujen kanssa.
Mä pidin sellasta t-paitaa jossa oli teksti "20-25 vuotta KIITOS IKIS".