Onko teidän palkat nyt muka nousemassa tai noussut tämän takia?
En tajua mitä täällä valitetan koko ajan tuista. Kaikki tuntemani tuilla eläjät elävät ostavat päivittäiseen käyttöön kalliita limppareita, karkkeja, energiajuomia ym. tai säästävät tt-tuesta.
Me eletään oikeasti tiukasti vaikka mies töissä, minä vauvan kanssa kotona. En tiedä mistä voisi enää kauheasti säästää. Emme saa toimeentulotukea palkan takia, rahaa kuitenkin per henkilö nippanappa sitä mitä se toimeentulotuella olisi.
Kommentit (11)
Nousee palkka viimeistään syyskuussa. Työnantaja laittoi asiasta jo sähköpostia.
Mun palkka nousee tässä kuussa, en vielä tiedä paljonko. Virallinen korotus on 1,1 % ja pomo päättää paljonko laittaa lisää. Yleensä pyöristää vähän ylöspäin. Eihän se ihmeitä ole, mutta vuodesta 2011, jolloin aloitin nykyisessä työssä, on kuitenkin kuukausipalkka tonnin verran noussut, mikä on ok pienipalkkaisella alalla, eli satasen verran/kk vuodessa.
Kannattaa myös pitää silmiä auki työmarkkinoille. Yleensä työpaikan vaihtajilla nousee palkka.
Tuilla sinäkin elät ap jos olet vauvan kanssa kotona...
Ei naisvaltaisilla aloilla palkat nouse. Ihan sama miten teet työsi. Kukaan ei huomaa onko se tehty hyvin vai huonosti. Ei paljon ole enää motivaatiota tehdä töitä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisvaltaisilla aloilla palkat nouse. Ihan sama miten teet työsi. Kukaan ei huomaa onko se tehty hyvin vai huonosti. Ei paljon ole enää motivaatiota tehdä töitä hyvin.
Tuohan on aina ollut tilanne teillä käsienheiluttelijoilla...
Saan palkkaa juuri niin paljon kuin teen töitä eli mitä pitempi päivä ja parempi tulos, sen enemmän tilille. Siksi on outoa, että osa kansalaisista olettaa, että heille pitää antaa lisää rahaa siksi, että he haluavat lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös pitää silmiä auki työmarkkinoille. Yleensä työpaikan vaihtajilla nousee palkka.
Minäkin kävelin naapurifirmaan ja saan nyt femman enemmän tunnilta.
Vierailija kirjoitti:
Tuilla sinäkin elät ap jos olet vauvan kanssa kotona...
Lapsilisä ja kotihoidontuki. Ne on 300 euroa.
Kokonaan tuilla eläville yleensä maksetaan vuokrat ja eläminen ja käyttörahaa sen 470 euroa.
Liitot keskustelevat uudet työsopparit. Meidän työpaikalla ollaa sopimuksettomassa tilassa. Eli mennään vanhoilla ehdoilla. Sopimuskausi loppui helmikuun loppuun. Mennään
siis vanhoilla palkoilla. Luoja tietää kuinka kauan..
Mun palkka nousi 1.1.2022 siksi että olen hyvä työntekijä ja työnantaja pitää työpanostani arvokkaana. Mistä muusta syystä palkan pitäisi nousta?