Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 18v poika asuu kotona ja arvostelee taloudenhoitoani

Vierailija
13.03.2022 |

Arvostelee sitä että käyn vain osa-aika töissä, ostan halpoja ruokia ja muutenki niukkaa elämäntyyliäni joka on ihan tavallista yh-äidin arkea. Itse kulkee merkkivaatteissa, suunnittelee matkailua ja elää leveästi. Kotiin hän ei maksa mitään, eikä osallistu myös mihinkään kotitöihin. Kaikki tulee kuin Manulle illallinen, mutta silti kehtaa valittaa. Tiedän että olen jossain kohtaa kasvattanut lapseni vinoon kun ei arvosta äitiään. Muualta saa kyllä palautetta kun on tunnettu niin hyvätapaisena nuorena joka auttaa ja huomioi. Täällä kotona se ei vaan näy.
Olen itse koittanut mahdollistaa että hän saa asua jatko-opintoihin asti kotona. Koitan säästää siihen asti kaikesta, mutta tuntuu että olen kohta ihan liian väsynyt tähän. Lisäksi hän valvottaa pelaten tietokonepelejä myöhään yöhön. Hänellä on vaan oikeuksia, ei velvollisuuksia.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota suihin hyvitykseksi

Vierailija
22/31 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto Nyberg on telkkarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on keittiörätti. Ihmettelee vaan, huhuu...

Vierailija
24/31 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit ovat sellaisia. Itsekin arvostelin omia vanhempiani teininä. Näin ne epäkohdat ja se todellakin hermostutti heitä. Ties kuinka monta kertaa kuulin että " tajuat sitten kun sinulla on itsellä lapsia ja oma talous". No tottakai, olin tiedostava tuolla tapaa jo lapsena ja todellakin rakensin oman talouteni ja elämäni eri tavalla kuin vanhempani. Nyt mun omat lapset ovat teinejä ja yksi heistä kova arvostelemaan. Kuuntelen mitä hänellä on sanottavaa ja keskustelemme asioista. Teinin kanssa voi keskustella. Ei saa olla herkkähipiäinen. Heillä yleensä on ihan osuvat mielipiteet ja huomiot. Niistäkin voi oppia. 

No joo, mutta kyllä käytöstavat ja peruskunnioitus toisia kohtaan pitäisi löytyä, vaikka miten olisi tarkkanäköinen ja tiedostava nuori. Viimeistään työelämässä teräväkielisyys kostautuu, eikä siinä auta sanoa, että "totuudenhan mä vaan sanoin". Maailma kasvattaa, jos koti ei. Ja tässä puhuu entinen kriittinen nuori, joka tajuaa nykyään olleensa rasittava ja jopa julma.

Vierailija
25/31 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu poikasi kanssa nokitusten, ota paperia ja kynä mukaasi. Tee ehdot, mitä poika tekee päivittäin. Kirjoitat ne ylös. Vastaavasti kirjaa ylös, mitä annat pojallesi. Vaakakupit eivät ole nyt tasoissa. Kuka teillä tekee ruuat? Hän voisin kerran viikossa tehdä ihan yksin jonkin ruuan, vaikka spagettia kastikkeella. Älä puutu siihen mutta kehu kun tekee.

Älä kiihdy, älä suutu. Ole kuin pankinjohtaja, joka neuvottelee ehdoista.

Teinit usein arvostelevat, ja joskus heiltä voi tulla ihan hyviä ehdotuksia. Ole avoin häntä kohtaan olet tärkeä hänelle.

Poikasi vaikuttaa ihan normaalilta, myös sinä. Anna hänelle myös tilaa kotona. Ole itse omissa oloissa mahdollisimman paljon. Tee myös omia juttuja.

Vierailija
26/31 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sille rajat, ja sanot että muuttaa omilleen jos ei kelpaa.

Annat tietyt kotityöt pojan tehtäväksi (esim. lämpimän ruoan valmistaminen ja imurointi kolmesti viikossa) ja sanot että klo 22 jälkeen pleikkarin pelaamisesta ei saa kuulua lainkaan ääntä (eli ei saa pelatessaan puhua kenenkään kanssa, vaan on hiljaa).

Vierailija
27/31 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat sille rajat, ja sanot että muuttaa omilleen jos ei kelpaa.

Annat tietyt kotityöt pojan tehtäväksi (esim. lämpimän ruoan valmistaminen ja imurointi kolmesti viikossa) ja sanot että klo 22 jälkeen pleikkarin pelaamisesta ei saa kuulua lainkaan ääntä (eli ei saa pelatessaan puhua kenenkään kanssa, vaan on hiljaa).

Ja mitä sitten jos ei tee ruokaa, ei imuroi, pelaa piruuttaan yötä myöten…? Mitä sitten teet? 18v on miehen kokoinen, joten fyysisesti et voi pakottaakaan. Meillä on nimittäin tällainen tapaus jolle kaikki säännöt on tehty rikottaviksi ja joka noudattaa niitä vain jos huvittaa tai siitä jotain etua itselleen.

Vierailija
28/31 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni vastailee vastoin parempaa tietoaan. Meillä on erittäin haastava 18v, ollut koko ikänsä haastava lapsi. Joku sanoi, että käsket tekemään ruokaa ja osallistumaan kotitöihin. Meillä in käsketty ja neuvoteltu, sovittu kuukausirahoja jne. Tämä lapsi on todella törkeä suustaan, tekee mitä huvittaa, huutaa räyhää, kohtelee meitä kuin palveluskuntaa, eikä ota toisia millään tavalla huomioon. Miten käsket tai pakotat miehen kokoista osallistumaan kotitöihin? Et mitenkään! Täällä varmasti joku kohta huutelee, että olisit kasvattanut lapsesi. Niin sitä on kasvatettukin! Jos hän olisi ainoa lapsi, luulisin olevani täysin p**ka äiti, mutta kas, toinen on aivan normaali teini. Niinpä tämä räyhääjä laitetaan ensi kuussa omiin nurkkiin asumaan. Siinähän haukkuu ruokia ja kiukuttelee kun ei hänen haluaminaan aikoina ole ruokaa tai kukaan ei ole pessyt pyykkiä hänen haluamaansa aikaan, pölyt kertyy nurkkiin yms. Siperia opettaa!

Vierailija
29/31 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi paapot täysi-ikäistä henkilöä? Potkaise penska pihalle, se on selvästikin pelkkä kiittämätön p...a eikä siitä muutu ellet anna sille opetusta.

Vierailija
30/31 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni vastailee vastoin parempaa tietoaan. Meillä on erittäin haastava 18v, ollut koko ikänsä haastava lapsi. Joku sanoi, että käsket tekemään ruokaa ja osallistumaan kotitöihin. Meillä in käsketty ja neuvoteltu, sovittu kuukausirahoja jne. Tämä lapsi on todella törkeä suustaan, tekee mitä huvittaa, huutaa räyhää, kohtelee meitä kuin palveluskuntaa, eikä ota toisia millään tavalla huomioon. Miten käsket tai pakotat miehen kokoista osallistumaan kotitöihin? Et mitenkään! Täällä varmasti joku kohta huutelee, että olisit kasvattanut lapsesi. Niin sitä on kasvatettukin! Jos hän olisi ainoa lapsi, luulisin olevani täysin p**ka äiti, mutta kas, toinen on aivan normaali teini. Niinpä tämä räyhääjä laitetaan ensi kuussa omiin nurkkiin asumaan. Siinähän haukkuu ruokia ja kiukuttelee kun ei hänen haluaminaan aikoina ole ruokaa tai kukaan ei ole pessyt pyykkiä hänen haluamaansa aikaan, pölyt kertyy nurkkiin yms. Siperia opettaa!

Kai räyhääjä maksaa itse asumisensa ja elämisensä?

Vierailija
31/31 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani myös arvostelee, ei tosin noin pahasti kuin apn mutta kuitenkin. Tyylillä "kuka voi ostaa vaatteet lidlistä", no mä ja tietää sen oikein hyvin. Lapsille kyl ostan zalandolta mut ku mulle vaatteilla ei ole sillee väliä niin ostan mistä halvimmalla saa (lapset taas ite tarkkoja). "Miten kukaan voi ajaa yli 10v autolla", no yhä mä, auto on jotai jolla mennään paikasta toiseen ja en vaan ole materialisti. Poika nyt 19v, minä maksan kaiken koska haluan että saa nauttia nuoruudestaan huoletta. Syksyllä yliopisto kutsuu ja paikkakunta myös ja Siperia varmasti opettaa siinä kohtaa. Otan kyl noi pojan höpinät aikalailla vitsinä, kyl pitää osata nauraa sekä muksulleen että itselleen. Ole vaan omaitsesi ja kehoita penskaasi tekemään samoin (ainiin yöllä pää kiinni et oikeat aikuiset saa nukkua).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi