Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko jotkut herättää vauvan yölläkin syömään parin tunnin välein?

Vierailija
13.03.2022 |

Eikö sellaisesta mene koko perheen unirytmit ihan sekaisin? Lisäksi vauva tottuu jatkuvaan heräilyyn.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voi olla ihan lääketieteellisiä syitä mm. pienipainoisuus tai verensokerit.

Vierailija
2/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 kg kotiutunutta vauvaa piti herätellä kolmen tunnin välein syömään. Heräsi kyllä itse tiheämmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ei kyllä herätetä mutta jotkut lääkkeet tms voi olla asia erikseen.

Vierailija
4/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavaa. Kyllä ne vauvat ite herää syömään, ei mitään järkeä herätellä.

Vierailija
5/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,5 kg kotiutunutta vauvaa piti herätellä kolmen tunnin välein syömään. Heräsi kyllä itse tiheämmin.

Meillä saman kokoinen ja vaikea oli saada edes kolmen tunnin välein hereille.

Vierailija
6/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen voi olla ihan lääketieteellisiä syitä mm. pienipainoisuus tai verensokerit.

Miksi alapeukku?

Vierailija
7/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti herätin keskosina syntyneet kaksosemme syömään aina kun kellonviisari näytti 12, 3, 6 tai 9. Oli yö tai päivä. Rytmi oli tärkeä olla ja vaikka se oli rankkaa sitä kesti vain aikansa. Nyt taaperoina nukkuvat helposti vaikka 12 tuntia putkeen ja itsekin saan taas nukkua.

Vierailija
8/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se heräsi herättämättäkin 1-2h välein öin päivin.

Vierailija
9/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä oli synnärin ohje tasan kolmekiloiselle vauvalle. Meilläkin oli tuo 6 9 12 15 18 rytmi aika pitkään. Vauva tosin herätti öisin 2h välein, harvoin nukkui pidempään. Kyllä sen silloin hormonihuuruissa jotenkin jaksoi 😁

Vierailija
10/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva heräsi ihan itse tunnin välein. Sitten se söi tunnin, nukkui tunnin ja heräsi taas tunniksi syömään. Vin kertoa, että kahden kuukauden päästä olin valmis kävelemään junan alle ja kolmen kuukauden päästä en enää itse päässyt sinne asti. Mutta rintamaitoahan on aina tarpeeksi.

Vierailija
11/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse heräsivät siinä tunnin välein. .eka unipätkä taisi olla sentään pari tuntia

Vierailija
12/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä vain koska oli pakko vauvojen hyvinvoinnin vuoksi. Painoja myös seurattiin päivän tai kahden välein.

Vierailija
13/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut yksi 33 viikkoinen ja 3 36 viikkosta vauvaa. Todellakin herätetty 3h välein syömään parin viikon ajan kunnes paino lähti nousemaan

Vierailija
14/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli keltainen, eli herätettiin syömään parin tunnin välein, kunnes veriarvot tasaantuivat.

Vierailija
15/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti vauva herää itse kun on nälkä. mutta lääkärin ohjeilla ruokitaan joskus tietyin aikavälein.

Vierailija
16/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva heräsi ihan itse tunnin välein. Sitten se söi tunnin, nukkui tunnin ja heräsi taas tunniksi syömään. Vin kertoa, että kahden kuukauden päästä olin valmis kävelemään junan alle ja kolmen kuukauden päästä en enää itse päässyt sinne asti. Mutta rintamaitoahan on aina tarpeeksi.

Meillä on ollut samanlainen vaikka sai pullomaitoa... Huono uninen ja pieni ruokainen..

Vierailija
17/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Oliko muuta kysyttävää?

Vierailija
18/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain samat ohjeet sairaalasta ja noudatin tätä ekan kotonaoloyön. Se oli elämäni kamalimpia öitä. Vauva söi yhdellä kerralla puolesta tunnista melkein tuntiin ja seuraavana päivänä oli ärtynyt ja ruokahaluton, nukahti välillä kesken syömisen ja piti herätellä. Jo toisena yönä olin tämän rumban jälkeen itse niin väsynyt, etten yksinkertaisesti vaan herännyt ajastettuihin herätyksiin, vauva herätti lähemmäs 4 tunnin kuluttua edellisestä, sitten muutaman tunnin välein. Mutta aamulla tuntui jo paljon paremmalta, kun oli ollut vaan muutama herätys ja itse oli saanut unta enemmän. Tuntui, että vauvakin oli tyytyväisempi ja jaksoi syödä paremmin aina tarvittaessa.

Ymmärrän, että ruokailu on painonnousun ja terveyden kannalta tärkeää, mutta niin on riittävä unikin, sekä äidin että vauvan.

Vierailija
19/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vauvan terveydentilan vuoksi ekat kolme kuukautta lääkärin määräys herättää vauva kolmen tunnin välein syömään. Ja se kolme tuntia siis alkaa juoksemaan aina ruokailukerran alusta eikä suinkaan lopusta. Eli vauva söi (joi maitoa) klo 20, klo 23 (jonka jälkeen menin itse nukkumaan), herätyskelloni soi klo 1:55 jotta klo 2:00 alkaisin syöttämään, uudelleen herätyskello klo 4:55 jotta klo 5:00 syöttäisin ja vauva sitten heräili aamuun klo 7:30, jonka jälkeen aamusyöttö. Ja söi aina kolme varttia kerrallaan.

Minun unet meni aivan rikki, sain itse yössä unta vain oari tuntia ja olin kuoleman väsynyt. Kun vauva oli 4 kk sain luvan pidentää herätysväliä neljään tuntiin.

Vierailija
20/42 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lääkäri niin määrää, niin kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme