Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noituusbuumi: onko olemassa hyviä noitia?

Vierailija
13.03.2022 |

Hyvää noituutta.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noita on tietäjä ja varoittaa onnettomuudesta tai parantaja joka pystyy parantamaan sinut, onko hän paha?

Tuo ei tule ilmaiseksi. Tuosta joutuu maksamaan kovan hinnan.

Jos osaa katsoa eteensä, koska on ns. fiksu, sitä pidetään hyvänä asiana. Jos hieron ystävän kipeän pään ja painelen lempeästi akupisteitä ja hänen olonsa helpottuu, se on hyvä asia.

Jos erehtyy sanomaan, että näen tuon tien vievän onnettomuuteen tai jos lähimmäiseni päänsärky paranee hellien käsieni kosketuksesta, koska käteni välittävät parantavaa energiaa, ne ovatkin pahoja asioita.

Vierailija
122/134 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyviä noituutta harrastavia henkilöitä. Taustalla häärii aina vihtahousu.

Kiellät hyvyyden, mutta uskot johonkin hahmoon, jota sanot vihtahousuksi. Anteeksi vain, mutta kuulostaa koomiselta ja suht voimattomalta metsän peikolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti usko noitiin tai tarkemmin sanottuna siihen, että loitsut yms. toimisivat. Toisaalta puhutaan kolmen säännöstä, joten olisiko mahdollista määrittää valkoisen ja mustan magian eroa? Kuka pystyisi näkemään kaikki luomansa loitsun seuraukset ja ennalta tietämään taikuuden vaikutukset? Vaikka aie olisi puhdas, saattaisivat seuraamukset olla vahingolliset.

Yrttilääkintää en pidä noituutena tai silloin esim. penisilliini ja aspiriinikin olisivat yhtälailla noituutta.

Henkilökohtaisesti kokisin esimerkiksi selväaistisuuden yms. kyvyt ennemminkin kiroukseksi, kuin lahjaksi.

Ei kukaan 'täysjärkinen' tiedä kaikkien tekojensa ja siihen liittyvien seurausten sarjaa kuin ehkä jälkikäteen ja osittain.

Se liittynee osin myös vapaaseen tahtoon täällä hmm.. poliisivaltiossa.

Joku joskus sanoi: "et voi tehdä munakasta rikkomatta munia ja jos sinulla olisi kaiken seurausten tieto et voisi tehdä elettäkään tai sanoa sanaakaan rikkomatta yhtään munaa."

Vierailija
124/134 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä ne noidat tekevät ja miten elävät nykyisin?

Täällä yksi magian harjoittaja. Koodailen työkseni, ja vapaa-ajallani harjoitan kaaosmagiaa sekä henkisenä tienä että käytännöllisten tavoitteiden toteuttamiseksi. Koska minulla on luonnontieteellinen koulutus ja minua pidetään ns. vakavasti otettavana ei-hörhönä ihmisenä, en ole yleensä missään kertonut harrastuksestani paitsi joskus anonyyminä netissä. 

Joskus kun oli työnantajallani yt-neuvottelut, mietin kyllä että jos tulisi kenkää eikä töitä heti löytyisi, voisin ehkä harkita joidenkin noituuteen liittyvien palvelujen tarjoamista maksustakin, mutta todennäköisesti pidättäytyisin sellaisessa, josta asiakas saa jotain konkreettistä tyyliin riimu- tai tarotluennat, voimaeläimen intuitiivinen löytäminen tms. Periaatteessa voisi myydä myös esim

Myöskään "auttaa" ei saa ilman autettavan lupaa.

Kristinuskon mukaisen rukouksen (hyvää energiaa) voi lähettää ilmoille. Se ohjautuu sitten sinne missä sitä eniten tarvitaan.

Vierailija
125/134 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postmodernia. Jeesus on satuolento, mutta noidat on totta😂

Mitä tarkoittaa postmoderni?

Aikaa, jota nyt elämme.

Vierailija
126/134 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noita on tietäjä ja varoittaa onnettomuudesta tai parantaja joka pystyy parantamaan sinut, onko hän paha?

Hypoteettisesti, koska noitia ei ole olemassa, niin ei.

Ottamatta kantaa siihen onko noitia olemassa vai ei, mielestäni on epäeettistä pelotella tulevilla onnettomuuksilla tai kertoa negatiivisia tulevaisuuden näkymiä. Isoäitini pelotteli enneunissa näkemillään tapahtumilla ja usein vaikutelma oli ennemminkin lamaannuttava, kuin ennaltaehkäisevä.

Miten tulevasta annettavia tietoja me voimme ennaltaehkäistä?

Siinä vaiheessa, kun jollain on mahdollisuus tehdä valinta elämänsä suunnan kanssa. Konkreettinen mustavalkoinen esimerkki: Älä ala käyttää huumeita tai edes kokeile, koska se tie vie mukanaan. Opiskele ja tee työtä, sekin tie vie mukanaan.

Vierailija
127/134 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi voodoo pappi parantaa ihmisiä ulkomailla (britti hawaijilla, oli video), mikä on hyvä, mutta hän tekee diilejä jinn:ien kanssa ja muiden henkien. Hänen mielestään siitä ei kukaan maksa hintaa, onkohan se ihan varmaa kuitenkaan jinn:ien kanssa, hän oli valinnut hyviksiä kuulemma siihen OK. Mutta olisi silti hyvä, jos ihmiset tietäisivät minkälaisten henkien kanssa kulloinkin on tekemisissä tai huomaavat äkkiä. Mielestäni on kuitenkin olemassa hyviä noitia, jos on valkoista magiaa tai hyvää energiaa joka ei vahingoita ketään ja tietoisuus kohonnut tarpeeksi.

Mikä on jinni

Wikipediassa on pitkä selitys.

Vierailija
128/134 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vain voidaan käyttää sekä hyvään että pahaan, niin myös magiaa. Magia on tiedettä, yli fyysisen maailman luonnontiedettä. Ero on vain siinä että maallisen tieteen harjoittaja voi olla moraaliltaan lähes millainen hyvänsä eikä se vaikuta oleellisesti hänen työnsä tuloksiin, asianlaita on täysin päinvastainen maagisen harjoittajan osalta. 

Tärkeintä on olla asettumatta luonnon järjestystä vastaan ja tämän järjestyksen perustana on rakkaus, epäitsekkyys sekä ihmisten ja muun elämän vapaa tahto. Anna näiden arvojen ohjata toimintaasi. Pitäydy myös rehellisyydessä ja totuudessa. 

Egoismi on vaarallinen vastus, kaikkein vaarallisimmillaan se on silloin kun sitä ei ole vielä tunnistettu. Siitä ei ole vapaa yksikään ihminen, ei näennäisen hyvä eikä paha. 

Meitä ympäröi erilaiset voimavirrat jotka vaikuttavat fyysiseen elämään. Riippuu täysin ihmisen omasta kehitysasteesta millaisten voimien kanssa hän voi ylipäätään tulla kosketuksiin ja miten nuo voimat voivat hänen kauttaan vaikuttaa tai olla vaikuttamatta. Tässä juuri piilee aiheen vaarallisuus, sillä tietämätön tai epäpuhdas ihminen ajautuu enemmän tai vähemmän arvaamattomien voimien vaikutuspiiriin. Hyvin harva ihminen on niin pitkälle kehittynyt että voisi harjoittaa magiaa täysin turvallisesti. Mikään määrää teoriatietoa ei auta, jos ihminen on pohjimmiltaan kehittymätön. 

Aivan kuten aurinko antaa elämää ja lämmittää, niin se myös polttaa ja aiheuttaa kuivuutta, samaten noituuden harjoittaminen voi olla parantavien luonnonyrttien hyötykäyttöä tai mitä kauheimpia asioita. 

Huomaako harrastaja aina itsekään millaisia vaikutuksia hän saattaa aiheuttaa muiden lisäksi itselleen esimerkiksi moraaliaan koskien? Ymmärtääkö hän millaisia seurauksia sellaisella voi olla ei vain tässä elämässä, vaan myös lukuisissa tulevissa elämissä? Hyvällä ja pahalla on taipumus kumuloitua. 

Unohda grimoiret, unohda seksuaalimagiikka, unohda loitsut, unohda pelkkä teorioiden parissa näpertely, unohda etenkin kaikki valheellisuus tai pahansuopaisuus. Ajattele ja tee hyvää konkreettisesti, opettele unohtamaan itsesi, opettele rakastamaan epäitsekkäästi, opettele kunnioittamaan kaikkia, opettele elämään luonnon tahtoa myötäillen ja tulemaan sopusointuun sen kanssa. Älä kuitenkaan tee mitään vain muodon vuoksi, oman etusi nimissä, toimintasi täytyy tulla vilpittömästä sydämestä. Jos et sellaiseen vielä kykene, on sekin aivan hyväksyttävää, mutta älä silloin kuvittele olevasi valmis kosketuksiin luonnon korkeimpien voimienkaan kanssa. 

Vierailija
129/134 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko kieltää kaiken magian, mystiikan, noituuden, astrologian ja horoskoopit etc.

''mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijöiden ja velhojen ja epäjumalanpalvelijoiden ja kaikkien valehtelijoiden osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema.''

Sitten ei pidä kristityn ruveta noidaksi. Epäilen, ettei näiden nykynoitien joukosta montaakaan vanhurskasta kristittyä löydy.

Siitä voit olla varma.

Uskovainen kristitty ei todellakaan ryhdy noidaksi = saatananpalvontaa!

No sinähän et sitä päätä, jos joku päättää sekoittaa kristinuskoa ja noituutta. Näinhän voodoossakin joillakin alueilla tehdään ja sama yhdistelmä on ollut käytössä meilläkin siinä kohtaa, kun siirryttiin pakanuudesta kristinuskoon. Toki nykypäivänä ei varmasti paljon ole sellaisia, jotka uskoisivat molempiin.

Sitä paitsi se saatanakin kuuluu siihen kristinuskoon, joten ollakseen saatananpalvoja täytyy uskoa myös kristinuskon jumalaan. Noidaksi itsensä kokevat siis harvemmin uskovat koko saatanaan. Eivätkä muuten uskoneet vanhoina aikoinakaan, vaan se retoriikka liittyi ennemmin noitaoikeudenkäynteihin ja naapurien noidiksi syyttelyyn. 

Vierailija
130/134 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti on. 

Huijari-Minkkinen sanoi, että suomalaiset noidat olivat käyneet kiroamassa hänen (Wishistä tilatut) amulenttinsa, joten niitä ei kannata enää käyttää eikä hän niitä siksi enää myy. Että kyllä on hyviä noitia, kun käyvät taistoon tuota huijaria vastaan. 

:D 

Vierailija
131/134 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi voodoo pappi parantaa ihmisiä ulkomailla (britti hawaijilla, oli video), mikä on hyvä, mutta hän tekee diilejä jinn:ien kanssa ja muiden henkien. Hänen mielestään siitä ei kukaan maksa hintaa, onkohan se ihan varmaa kuitenkaan jinn:ien kanssa, hän oli valinnut hyviksiä kuulemma siihen OK. Mutta olisi silti hyvä, jos ihmiset tietäisivät minkälaisten henkien kanssa kulloinkin on tekemisissä tai huomaavat äkkiä. Mielestäni on kuitenkin olemassa hyviä noitia, jos on valkoista magiaa tai hyvää energiaa joka ei vahingoita ketään ja tietoisuus kohonnut tarpeeksi.

Mikä on jinni

Erittäin voimakas elementaalihenkiolento. Yleensä vaativat jonkun vastapalveluksen tai hinnan avustaan, jos auttavat magiassa. 

Vierailija
132/134 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on jinni

Erittäin voimakas elementaalihenkiolento. Yleensä vaativat jonkun vastapalveluksen tai hinnan avustaan, jos auttavat magiassa. 

Mikki Hiiren kerhotalon tarinassa jinni oli lampunhenki, joka antoi Aku Ankalle kolme toivetta!

Vierailija
133/134 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole hyvä noita, minä olen erinomainen.

Vierailija
134/134 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sen verran tietämystä asiasta, että kyllä voi olla hyvä noita, kuin myös paha.

Itse tosiaan siis olen ex-noita. Olen kristitty ja aikaisempina vuosina harrastin noituutta. Mutta minulla oli tietyt säännöt mm. ei pahaa tosille, ei saa tehdä mitää toiselle ilman hänen lupaansa, vaikka se olisikin hyvää.

Itse noituus perustui pikemminkin itseni kehittämiseen, ja kasvamiseen. Rakastin myös loitsujen tekemistä, vaikka pakko sanoa, en tiedä toimivatko ne oikeasti (onhan noituus suurimmaksi osaksi vain taikauskoa), mutta psykologian kannalta katsottuna on niissä voinut olla hyötyä lumevaikutuksen avulla. 

Toinen asia on myös millaisia aktiiviteettejä tykkää tehdä. Itse tykkäsin lukea korteista esim. mikä menneisyydestäni vaikuttaa tämänhetkiseen, ja mitä minun pitäisi niille tehdä yms. Myös meditaatiot, manifestointi oli suuri osa noituusvuosiani. Suitsukkeita tuli välillä käytettyä ja kaverinoitien kanssa kävimme myös ulkona tekemässä loitsun hyvän tulevaisuuden kannalta. (Nykyään en tiedä kannattaisinkko kuitenkaan uloskäyntiä julkisesti, mutta takapihalla onnistuu 100%)

Miksi sitten lopetin noituuden? Yksinkertaista. Aikaisemmin minulla oli vaikeaa uskoa Jeesukseen yms. uskoni Jumalaan oli vähäinen, mutta niin oli myös tietoni. Kävin tuolloin myös ajoittain kirkossa, mutta aina siellä ollessani tuli minulle huono omatunto siitä etten usko Jumalaan / Jeesukseen yms. 

Myöhemmin kun halusin korjata asian olin niinsanotusti noita-kristitty. Kunnioitin molempia uskontoja, vaikka tiesin että tämä oli Kristinuskossa kiellettyä. 

Kun olin katsonut netistä ja huomannut, että noituus ja lukeminen korteista yms. oli syntiä, oli minun vaikea hyväksyä se. Silloin molemmat uskonnot olivat minulle hyvin tärkeitä, ja pakko sanoa vähän harmitti kun sain tietää että ei voi valita molempia. Tästä eteenpäin vuosi, olin kokonaan tunkenut kaikki witchcraft tavarani kaapinhyllylle laatikkoon, enkä sieltä sen koommin ole niitä kaivellut takaisin. Nyt toimin vain Jumalan kanssa, ja vaikka noituuden lopettaminen välillä harmittaakin, niin olen silti onnellinen päätöksestäni. 

Rakastan lukea raamattua, ja tuntuu kuinka kokemukseni vain päästi minut lähemmäksi Jumalaa.

Ylipäätänsä arvostan jokaista, joka valitsee kumman tien tahansa kunhan kyseessä on hyvän tahtoisuus.. 

Jumala rakastakoon teitä kaikkia, ja antakoot teille rauhan. Aamen.