Noituusbuumi: onko olemassa hyviä noitia?
Kommentit (134)
Noidat oli oikeasti tietäjiä, suurinosa niistä oli ihan normaaleita henkisiä ihmisiä.
Ne on historian saatossa demonisoitu juurikin tämän takia.
Henkisyys ja luonnonkansat on aikoinaan tapettu näiden nykyisten uskontojen edestä poies.
Tää sama tehtiin myös Suomessa aikoinaan.
Jotan vastaus kysymykseesi on tämä
Kyllä. On hyvä "Noitia"
Vierailija kirjoitti:
Noidat oli oikeasti tietäjiä, suurinosa niistä oli ihan normaaleita henkisiä ihmisiä.
Henkisyys ja luonnonkansat on aikoinaan tapettu näiden nykyisten uskontojen edestä poies.
Kyllä. On hyvä "Noitia"
Minussakin on hieman noitien verta, olen näkijä ja samaten täysin normaali henkinen ihminen. Tietoisuus on ollut minullakin aina vahvana, ehdottomasti voimavarana.
Tää noita -trendi on niin last season.
No mitä ne noidat tekevät ja miten elävät nykyisin?
Vierailija kirjoitti:
Normaalia elämää. Opiskelen ja käyn duunissa.
Luonnonuskovana/noitana vietän sapatteja eli juurikin näitä alkuperäisempiä pyhiä juhlia.
Kunnioitan luontoa ja kaikkea elävää luultavasti voimakkaammin, kuin joku tavan ihminen.
Toisinaan teen vanhan kansan mukaisia riittejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonuskovana/noitana vietän sapatteja eli juurikin näitä alkuperäisempiä pyhiä juhlia.
Kunnioitan luontoa ja kaikkea elävää luultavasti voimakkaammin, kuin joku tavan ihminen.
Mielenkiintoista. Onko sinulla somessa tiliä jossa kerrot noituudestasi sekä elämästäsi? Kiinnostaisi seurata.
Vierailija kirjoitti:
Noitavainot saavat ehkä uuden tuleman. Tämä ajatus saavutti mieleni juuri.
Paitsi, että tällä kertaa noidat vainoavat valkoisia heteromiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että tällä kertaa noidat vainoavat valkoisia heteromiehiä.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. On hyvä "Noitia"
Mitä ne tietää😂
On. Itse lasken hyväksi noituudeksi sellaisen, jossa pidättäydytään kaikesta sellaisesta noituudesta joka tähtäisi muiden vahingoittamiseen, ja sen lisäksi työskennellään lähinnä oman tietoisuuden, luonnollisen elämänenergian, vetovoiman lain yms. kanssa, ei sekaannuta esim. henkivaltoihin.
Esim. ns. Vihreät noidat on esimerkki hyvistä noidista, he keskittyvät parantamiseen ja luontoyhteyteen, ja pyrkivät noituudella lähinnä vahvistamaan ja ohjaamaan elämänenergiaa (qi/prana) niin että parantamista kaipaavat paranisivat. Pahoja on tietysti ne, jotka ihan tietoisesti esim. maksusta tai muuten tekevät taikoja, joiden tarkoitus on aiheuttaa toisille ihmisille haittaa.
Sitten on se vähän harmaa alue, jotka leikkivät tulella. Esim. tiedän erään joka harjoittaa kaaosmagiaa. Hän sanoo, että hänen moraalinsa on korkea eikä hän pyri koskaan kenenkään vahingoittamiseen. Ja hänet tuntien uskonkin sen. Mutta, hän myös pyrkii saamaan noitatouhuihinsa lisäenergiaa työskentelemällä henkiolentojen kanssa, jonka näen hyvin vaarallisena tienä. Hän itsekin myöntää, että jotkut henget ovat yrittäneet houkutella häntä mustemman magian tielle. Mutta uskoo kovasti omiin suojauksiinsa ja kykyynsä tarkoittaessa karkottaa rasittavaksi käynyt henki, ja siksi uskaltaa jatkaa tuollaista työskentelyä.
Noidat on käytännössä kaikki vassareita, intersektionaaleja ja mt-ongelmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Onko sinulla somessa tiliä jossa kerrot noituudestasi sekä elämästäsi? Kiinnostaisi seurata.
En jaa sitä kaikille. Ymmärrät varmaankin miksi en.
Enkä jaa sinne juurikaan mitään maagisuuteen liittyvää matskua, se on liian henkilökohtaista minulle.
Riititkin teen metsissä/muualla ulkosalla, jossa saan harjoittaa rauhassa ja olo on pyhä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi magian harjoittaja. Koodailen työkseni, ja vapaa-ajallani harjoitan kaaosmagiaa sekä henkisenä tienä että käytännöllisten tavoitteiden toteuttamiseksi. Koska minulla on luonnontieteellinen koulutus ja minua pidetään ns. vakavasti otettavana ei-hörhönä ihmisenä, en ole yleensä missään kertonut harrastuksestani paitsi joskus anonyyminä netissä.
Joskus kun oli työnantajallani yt-neuvottelut, mietin kyllä että jos tulisi kenkää eikä töitä heti löytyisi, voisin ehkä harkita joidenkin noituuteen liittyvien palvelujen tarjoamista maksustakin, mutta todennäköisesti pidättäytyisin sellaisessa, josta asiakas saa jotain konkreettistä tyyliin riimu- tai tarotluennat, voimaeläimen intuitiivinen löytäminen tms. Periaatteessa voisi myydä myös esim. sigil-magiaa tiettyihin tarpeisiin tai energiakentän kartoituksia ja puhdistuksia tai vaikka vieraiden henkien häätämistä talosta, mutta koska näitä pidetään aika hörhönä eikä asiakas voi välttämättä tietää tekikö noita koskaan oikeasti mitään vai ottiko vain rahat, ehkä en myisi tuollaisia joista ei saa edes jotain dokumenttia käteen mitä on tehty. Paikkaan kiinnittyneiden häiritsevien henkien suhteen olen joskus kyllä auttanut ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaa sitä kaikille. Ymmärrät varmaankin miksi en.
Enkä jaa sinne juurikaan mitään maagisuuteen liittyvää matskua, se on liian henkilökohtaista minulle.
Riititkin teen metsissä/muualla ulkosalla, jossa saan harjoittaa
Tottakai, täysin ymmärrettävä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi magian harjoittaja. Koodailen työkseni, ja vapaa-ajallani harjoitan kaaosmagiaa sekä henkisenä tienä että käytännöllisten tavoitteiden toteuttamiseksi. Koska minulla on luonnontieteellinen koulutus ja minua pidetään ns. vakavasti otettavana ei-hörhönä ihmisenä, en ole yleensä missään kertonut harrastuksestani paitsi joskus anonyyminä netissä.
Joskus kun oli työnantajallani yt-neuvottelut, mietin kyllä että jos tulisi kenkää eikä töitä heti löytyisi, voisin ehkä harkita joidenkin noituuteen liittyvien palvelujen tarjoamista maksustakin, mutta todennäköisesti pidättäytyisin sellaisessa, josta asiakas saa jotain konkreettistä tyyliin riimu- tai tarotluennat, voimaeläimen intuitiivinen löytäminen tms. Periaatteessa voisi myydä myös esim. sigil-magiaa tiettyihin tarpeisiin tai energiakent
Erittäin hyvä kommentti, koskaan ei saisi rahastaa josnei ole varma mitä tekee tai ei ole varma onko siitä edes hyötyä. Ilmaiseksi on hyvä kokeilla sekä tehdä niin ei tule haittaa kenellekään.
Parikymmentä vuotta sitten kotikulman lapset kuiskivat "Toi on kyllä noita", kun kävelin ohi. Lasten suusta totuus...
Aikalailla tavallinen ihminen olen, mutta on muutkin arvelleet minulla olevan vahvempi yhteys universumiin kuin monella muulla. Olen viime aikoina seurannut erään näkijäksi itseään kutsuvan tarot-tulkintoja ja usein meillä nousee täydestä pakasta 1-3 samaa korttia 7 kortin pöytään, ihan mielenkiintoista. Synkronismi on ollut vahvaa muutoinkin niin kauan kuin muistan.
Henkisyystermit on tulleet tutummiksi vasta ihan viime vuosina, vähän oudoksun niitä, kun ne asiat ovat olleet minulle nimettömiä luonnollisia ominaisuuksia ja elämän oppeja koko elämän ajan.
Useimmiten minulla on rauhoittava vaikutus ihmisiin. Aavistan asioita, kosketukseni hoitaa levottomia.
Vierailija kirjoitti:
Jos noita on tietäjä ja varoittaa onnettomuudesta tai parantaja joka pystyy parantamaan sinut, onko hän paha?
Hypoteettisesti, koska noitia ei ole olemassa, niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Noidat on käytännössä kaikki vassareita, intersektionaaleja ja mt-ongelmaisia.
En ole mitään noista, en tosin itseäni noidaksi julkisesti nimitä. Ominaisuuksia siihen suuntaan on. Mielestäni on luonnollisempaa viettää ikivanhoja juhlia, ostaraa, julea... kuin suht uuden keksinnön, kristinuskon pyhiä. Jotka matkivat vanhoja luonnonjuhlia.
Tekniikan Maailman kommenttipalstalla oli juuri mielenkiintoinen keskustelu tästä.