Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveilen sairauskohtauksesta tai joutuvani onnettomuuteen

Vierailija
16.08.2015 |

Ei mitään pysyvää tai edes pitkäaikaista vammaa aiheuttavaa, vaan jotain mikä laittaa sairaalaan pariks päiväks tai viikoksi. Onko muilla ollut tälläisiä ajatuksia? Meneekö ohi vai kannattaako hakeutua hoitoon?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko masentunut? Mulla on ollut joskus samanlaisia ajatuksia, kun haluan huomiota ja olen yksinäinen.

Vierailija
2/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko uupunut/stressaantunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko väsynyt mieheesi? Eroa mieluummin. 

Vierailija
4/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli. Vakava uupumus. Kävin yksityisellä psykiatrilla juttelemassa. Suosittelen hakemaan apua.

Vierailija
5/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samoja ajatuksia. Toivon myös välillä että kuolisin kolarissa tai että sairastuisin vakavasti johonkin sairauteen ja niin.

Vierailija
6/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia täällä. Näkisin ainakin kuka tulisi sairaalaan katsomaan ja kuka laittaisi vaikka viestiä. Vittumaisinta toki olisi jos silloinkin vain äiti kävisi.

Vierailija
7/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut. Olin tuolloin hyvin masentunut ja väsynyt. Mietin esim. portaista heittäytymistä jne että "pääsisin hetkeksi lepäämään". Tästä on vuosia aikaa mutta muistan tuon ajan vielä selvästi. Älä jää yksin noiden ajatusten kanssa, elämässäsi on selvästi jotain mikä pitäisi muuttaa. Hae apua.

Vierailija
8/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ajattelen noin. Tosin siksi, että välttäisin koulun pakolliset liikuntatunnit :p

Vierailija
9/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kaikki asiat loistavasti, kuitenkin haluan jotain draamaa. Ja sairauslomaa.

Vierailija
10/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans! Haaveilen että vahingossa kompastun portaissa tai joku tuntematon puukottaisi kadulla jne.

Vierailija
11/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella uupunut. En jaksa tai edes halua tehdä mitään mikä normaalisti on miellyttänyt. En ole hakeutunut vaarallisiin tilanteisiin, mutta olen miettinyt pääni puhki missä sellaisia olisi. Istuessani bussissa toivon, että se törmää johonkin ja kaupassa olen toivonut pyörtyväni. En halua satuttaa itseäni vaan toivon, että jokin muu tekee sen puolestani.

Vierailija
12/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:33"]Olen todella uupunut. En jaksa tai edes halua tehdä mitään mikä normaalisti on miellyttänyt. En ole hakeutunut vaarallisiin tilanteisiin, mutta olen miettinyt pääni puhki missä sellaisia olisi. Istuessani bussissa toivon, että se törmää johonkin ja kaupassa olen toivonut pyörtyväni. En halua satuttaa itseäni vaan toivon, että jokin muu tekee sen puolestani.
[/quote]
Mulla aivan samoja ajatuksia.

Vierailija
13/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mennyt itsestään ohi vai tarvitaanko ammattiapua? Tiedän joitain syitä mitkä aiheuttavat minulle näitä ajatuksia, mutta niiden nopea ratkaisu pahentaisi tilannetta mahdollisesti viemällä ajatukset teon tasolle.

Vierailija
14/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valveilla ollessa pelkään yli kaiken kaikenlaisia sairauksia ja onnettomuuksia ja sairaalaan joutumista. Mutta näen unia, joissa niin tapahtuu, tai olen jopa vammautunut, eikä unet ole pahoja. Mulla on unissa hyvä olo, kun musta huolehditaan. Psykiatrini sanoi, että "tyypillistä". Mulla on siis ahdistuneisuushäiriö ja lisäksi elämäntilanteeni on kuormittava.

Nuo unet tavallaan lohduttaa, näen niitä silloin jos on erityisen vaikeaa. Ehkä alitajunta yrittää kertoa, että tarvitsen itsekin huolenpitoa?

Mulle siis nuo unet ei ole ongelma. Se kai tässä on se olennainen kysymys myös ap:n kohdalla. Jos kärsit noista ajatuksista, niin on syytä selvittää mistä ne johtuu. Se on ainoa keino päästä niistä eroon. Se ei välttämättä onnistu itsekseen. Jos ajatukset ahdistaa sinua ja yrität olla ajattelematta niitä, niin metsään menee, valitettavasti.

Ei kai mistään ajatuksista voi antaa yksiselitteistä vastausta, että onko ne normaaleja vai ei. Ajatukset on vain ajatuksia! Muistan, että itse yläasteikäisenä aina kuvittelin joutuvani johonkin onnettomuuteen ja sen jälkeen ihailemani poika huomaisi minut ja rakastuisi minuun :D

Olennaista on siis se, tuottaako ajatukset kärsimystä. Jos ei, niin fine. Jos tuottaa, niin selvitä asia.

Vierailija
15/21 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syy näihin ajatuksiin on huolenpidon kaipuu? Olen koko ikäni pienestä pitäen kärsinyt ahdistuksesta. Suhteeni vanhempiini on kylmä ja etäinen. Puolisoni tavattuani vasta olen ollut elämässäni onnellinen. Nyt parin vuoden aikana tuntuu, että hän on viilentynyt ja oloni alkoi huonontua samoihin aikoihin. En tiedä kumpi alkoi ensin, mutta en ole voinut olla mielyttävää seuraa. Etäänymme vauhdilla ja oloni huononee jatkuvasti ja se hankaloittaa tilannetta. Haluan siis, että minulle sattuu jotain ja hänen on pakko huomioida minua. Kylläpäs mun alitajunta on sairas.

Vierailija
16/21 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään harvinaista. Sairauskohauksen näyttelijöitä oli päivystyksessä viikottain.

-hoitaja

Vierailija
17/21 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkärit tuon tietää, eikä ole edes kovin harvinaista. Kannattaa kertoa terveyskeskuksessa, saa sieltä apua kummallisempiinkin vaivoihin. Vanhemmat lääkärit on kyllä kaikenlaista kuulleet ja saattaa lötyä helpotusta tuohon.

Vierailija
18/21 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on pikaparannus. Sairastuin äkisti niin vakavasti, että olin sairaalassa täynnä letkuja, 100% hoidettavana. Huomasin heti, että oikeasti inhoan sitä olotilaa.

Ei toki toimi parannuksena masennukseen jne., mutta en ole haaveillut enää hoidettavana olosta samalla tavalla.

Vierailija
19/21 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haaveilen välillä vakavasta sairaudesta, niin että kuolisin siihen ja haaveilen jo seuraavasta elämästä missä näkisin nyt jo kuolleen rakkaani. Saan sillä tavalla nukahdettua parhaiten kun mietin, että sitten taas näen parisieluni. Uskon jälleensyntymiseen ja ikävä on jo kova.

Vierailija
20/21 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun asetat vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi