Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin vihkiraamattu eron jälkeen?

Vierailija
16.08.2015 |

Mihin te olette pistäneet vihkiraamatun eron jälkeen? Kun kuvioissa jo uudet puolisot, niin sen säilyttäminen kirjahyllyssä tuntuu vähän oudolta. Huoliiko seurakunta niitä takaisin? En haluaisi sitä roskiin laittaa. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeijan myymälään lahjoittakaa

Vierailija
22/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistat sen lehden jossa on teidän nimet, ja sitten viet joko seurakuntaan tai jollekin kirpputorille/kierrätyskeskukseen, jonne saa lahjoittaa tavaraa. Aina muutenkin kaikki käytökelpoinen tavara kannattaa roskiksen/uuunin sijaan viedä noihin paikkoihin, koska ne myydään ja rahat menee hyväntekeväisyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

peppuun.

Vierailija
24/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:55"]

Mihin te olette pistäneet vihkiraamatun eron jälkeen? Kun kuvioissa jo uudet puolisot, niin sen säilyttäminen kirjahyllyssä tuntuu vähän oudolta. Huoliiko seurakunta niitä takaisin? En haluaisi sitä roskiin laittaa. 

[/quote]

Sen voi lukea. vaikka peiton alla taskulampun kanssa. repäisel alkulehdet pois jos vaivaa ja päällystä vaikka kirjapaperilla.

Vierailija
25/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:07"]

Roskiin. Niin tulee käymään vanhempieni vihkiraamatulle koska minä eikä siskokaan sitä halua. Itseällä ei sellaista onneksi ole.

[/quote]

Ainakin minä ajattelin, että vihkiraamattu seuraa viimeksi kuollutta hautaan.
[/quote]
Ei tule hautaa vaan tuhkaus. raamattua en mukaan laita koska elossa oleva ei ole kuulunut kirkkoon yli 50 vuoteen. Itsellä ei ole mitään suhdetta kirkkoon eikä raamattuun. Samalla tavalla tulee käymään muillekin kirjoille joita en arvosta.
[/quote]
Natsi?

Vierailija
26/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:07"]

Roskiin. Niin tulee käymään vanhempieni vihkiraamatulle koska minä eikä siskokaan sitä halua. Itseällä ei sellaista onneksi ole.

[/quote]

[/quote]

Miksi? Lukeeko kuollut sitä

Vierailija
27/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 05:51"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:07"]

[/quote]

[/quote]
Ei tule hautaa vaan tuhkaus. raamattua en mukaan laita koska elossa oleva ei ole kuulunut kirkkoon yli 50 vuoteen. Itsellä ei ole mitään suhdetta kirkkoon eikä raamattuun. Samalla tavalla tulee käymään muillekin kirjoille joita en arvosta.
[/quote]
Natsi?
[/quote]
Mikä natsi? Ei ole sukujuuria Saksaan vaan ihan suomalaisia ovat.
Vanhempani ovat eronneet kirkosta jo 60-luvulla paljon ennen syntymääni. Itse en ole kirkkoon koskaan kuulunut eikä sinne kuulu lapsenikaan. raamattu on minulle siis samanlainen turhake kuin postilaatikkoon jaettavat mainokset ja joutaa roskiin /paperinkeräykseen.

Vierailija
28/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ihan säilytän itselläni ja annan tyttärelleni aikanaan. Raamattuun on myös merkitty lapsen syntymäkin.

Ei ole perinteinen valkokantinen vaan vähän jykevämpi koristeellisempi laitos, joten ei tulisi mieleenkään hävittää.