mikä on pakkomielteesi?
Mun o nyt aina ihan pakko tarkistaa sata kertaa ennen lenkille lähtiessä, että hella on varmasti pois päältä ja kahvinkeitin. Samoin en pysty nukkumaan verhot kiinni, paitsi jos mies on kotona, en vaan uskalla nukkua pimeässä yksin :D
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:33"]Karvojen nyppiminen. Pinseteillä ja kynsillä. Mistä vain, tosin eniten kyllä saa tyydytystä, jos nyppii naamasta. Just tänään laitoin ripsiväriä ja suhin tyhjään sitä väriä, kun ei ole enää ripsiä, mihin sitä väriä laittaa. Tein sitten kynällä rajaukset. Ripsiä nyppimällä tulee tosi hyvä fiilis. Kulmakarvoissa on rakoja, jotka täytyy meikillä täyttää, kun niitäkin revin. Haaveilen siitä, että voisin nyppiä kaikki ripseni ja kulmakarvani pinseteillä pois, mutten kuitenkaan tee sitä, koska se olisi järjetöntä.
Ja ei, mulla ei ole minkäänlaista karvakammoa. Pidän esimerkiksi karvaisista miehistä. Mutta rakastan sitä tunnetta, kun karvanpoisto vihlaisee kunnolla, kuuluu sellainen pieni "naps" ja sitten saa puristella karvaa sormien välissä.
[/quote]
Sulla on varmaan trikotillomania, pakko-oireiseen häiriön kuuluva häiriötyyppi.
Kynsinauhojen ja sormien ihon pureminen. Usein on sormet ihan verillä/vereslihalla :/ ei oo kivaa.
Kaivan nenää ja syön räkäklöntit. Nam.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:25"]Mun o nyt aina ihan pakko tarkistaa sata kertaa ennen lenkille lähtiessä, että hella on varmasti pois päältä ja kahvinkeitin. Samoin en pysty nukkumaan verhot kiinni, paitsi jos mies on kotona, en vaan uskalla nukkua pimeässä yksin :D
[/quote]
Mä tarkistan 5 kertaa lähtiessä että hella ei ole päällä.
Mullakin on yksi mies. Se on jo surullista, koska olen parisuhteessa. Mutta en pääse eroon siitä, koska en voi peittää sitä iskemällä uuden rakkauden, koska mulla on jo (tähän ihanaan verrattuna merkityksetön) mies. Joka ei enää silleen pyöritä sukkia jalassa, että tämä entinen juttu unohtuisi. Vittu!
Mulla stressi ja ahdistus aiheuttaa tuon sähköhellan tarkistamisen. Ennen meni jopa tunti tarkistamiseen ja nykyään max 10 minuuttia
Ihon repiminen. Kaikki finnit, ruvet ja milloin mikäkin pieni roso pitää repiä, raaputtaa ja puristella. Mulla on omat työkalutkin sitä varten.
Rupien repiminen, finnien, näppylöiden ja mustapäiden puristelu, kantapäiden ihon repiminen
Haron sormilla päänahkaa ja etsin rupia/karstaa jne.
Nenän kaivelu, mustapäitten puristelu isosta nenästäni, hellan, kahvinkeittimen ja ovien lukitusten tarkistaminen moneen kertaan kotoa lähtiessä.
Olen pakkomielteinen siitä, että ulko-ovemme sisäpuolinen väliovi tulee olla suljettu kun lähden kotoa. Muuten ahdistun ajatuksesta että joku saattaisi tirkistellä kotiimme sisään postiluukusta.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:35"]
Ihon repiminen. Kaikki finnit, ruvet ja milloin mikäkin pieni roso pitää repiä, raaputtaa ja puristella. Mulla on omat työkalutkin sitä varten.
[/quote]
Googletapa dermatillomania.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:53"]
[/quote]
[/quote]
Tiedän sen ja olen epäillytkin sairastavani sitä. En osaa lopettaa ja stressi, ahdistus ym lisää tarvetta repiä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:27"]Maitotölkkiä ei voi jättää pöydälle hetkeksikään lämpenemään. Mukamas heti maistan sen (vaikka maito taas jäähtyisikin). Ihan eri makuista! Jääkaapista lasiin vain.
[/quote]
TÄMÄ :D Ja kyllä, kuittailua on kuultu ;)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:53"]
[/quote]
[/quote]
Tiedän sen ja olen epäillytkin sairastavani sitä. En osaa lopettaa ja stressi, ahdistus ym lisää tarvetta repiä.
[/quote]
Kohtalotoverii! Täälläkin yksi ihon ja rupien yms. Repijä. Sormet taas revittty vereslihalle...
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:03"]
Yks artisti. Joka ilta pakko kuunnella vähinitäänkin yksi sen biisi. Kuulostaa teiniltä. Ei ole mitään sellaista ns. normaalia fanitusta vaan sellaista, että ihan pakko kuunnella ainakin se yksi biisi. Välillä ne kaikki jo kyllästyttää ja etsin youtubesta hirveällä vimmalla josko löytyisi joku, jota en ole vielä koskaan kuullut. Onneksi kyseessä on pitkänlinjan muusikko, niin biisejä on paljon ja usein löytyykin mulle uusia.
Tämä vähän jo ärsyttää itseäni, mutta en tiedä miten tästä pääsisi eroon. Sillä on jotenkin niin jumalainen ääni, että pakko kuulla sitä. Joskus jos ei millään jaksa niitä kappaleita kuunnella, niin katson haastatteluja ja kuuntelen sitä ääntä.
Olen varmaan sairas ja hullu.
[/quote]
Et ole. Minullakin on yksi artisti, jonka musiikkia rakastan. Oikeasti itkin kun sain ekan kerran hänen CD:n käsiini ja luultavasti vaipuisin johonkin koomaan tai katatoniseen tilaan onnesta, jos kuulisin hänen joskus tulevan Suomeen keikalle.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:53"] [quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:35"] Ihon repiminen. Kaikki finnit, ruvet ja milloin mikäkin pieni roso pitää repiä, raaputtaa ja puristella. Mulla on omat työkalutkin sitä varten. [/quote] Googletapa dermatillomania. [/quote] Tiedän sen ja olen epäillytkin sairastavani sitä. En osaa lopettaa ja stressi, ahdistus ym lisää tarvetta repiä. [/quote] Kohtalotoverii! Täälläkin yksi ihon ja rupien yms. Repijä. Sormet taas revittty vereslihalle...
[/quote]
Minäkin olen, nykyisin pääoirena sormet puren ja revin verille. Raavin myös ihon verille, esim. kainaloista tai sääristä.
Mullakin on toi hellajuttu. Ja myös ulko-oven painaminen. Töissä pakkomielteilen tupakkakaapin täynnä pitämisestä. Aina täytän sen vuoron alussa ja aina, kun jotain mahtuu, haen uuden kartsan takaa. Kai se on joku jäänne niiltä ajoilta, kun olin töissä paikoissa, joissa ei ehtinyt käydä takana hakemassa lisää.